2024-10-14, 08:21
Medlem
In Russia, a Tu-134 transport plane was burned at the Orenburg-2 airfield, — GUR

They are used, in particular, to transport the leadership of the Russian Ministry of Defense

https://t.me/pilotblog/16453
Citera
2024-10-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssland har intagit staden Selidovo.
Nu när det av i rask takt mot Pokrovsk.

Spelet är slut för juntan i Kiev.

Det säger ni varenda gång. Ni verkar tro att Ukraina bara har försvar på ett ställe och sedan är det fri väg till Kiev.
Citera
2024-10-14, 08:32
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det säger ni varenda gång. Ni verkar tro att Ukraina bara har försvar på ett ställe och sedan är det fri väg till Kiev.

Ryssland bryter igenom på hela fronten. Ukraina har inget bakom sedan deras fortifikationer fallet en efte en.

Till och med MSM tillstår numera att så är fallet.
Det bästa nu för Ukraina är att få till en hedervärd kapitulation.
Citera
2024-10-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ryssland har intagit staden Selidovo.
Nu när det av i rask takt mot Pokrovsk.

Spelet är slut för den demokratiskt valda ledningen i Kiev.

Du råkade visst stava fel så jag ändrade åt dig. Nej, du behöver inte tacka, jag hjälper så gärna till.

Sedan är det inte alls något spel som är slut utan det är bara fria fantasier från din sida. Som vanligt. En källa som bekräftar ditt påstående hade ju varit intressant men jag och alla andra här vet ju att ni inte sysslar med sådant.

Jag kan tipsa om tråden för alternativa nyheter. Där kan du ”diskutera” med likasinnade.
Citera
2024-10-14, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Så, dom sköt ner det ryska skrotet, skämtet till femte generationens attackflygplan, med en AMRAAM. Precis vad jag gissade på!

God investering. 10 miljoner kr amerikanskt stål (Raytheon) skjuter ner en halv miljard kr ryskt skrot (skämt).

Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Med tanke på att SU-34 flög första gången 1990-04-13 så är det nog svårt att få till det som ett
5 generationens fpl , du far nog efter SU-57 och dessa törs man nog inte flyga nära Ukraina gränserna med .

Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Du har svårt för nyanser, både i text och tal. Har du inte?

Och du har särskilt svårt för sarkasm, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Du kan ta din attityd och stoppa upp där inte solen lyser.

Lev som du lär istället , du är ju själv petnoga åt andra.

Så återigen de ryska SU-34 är inget 5-Gen fpl utan härstammar från F15-eran.

Återigen. Med min posthistorik borde du fatta att när jag kallar ett av pissryzzens gamla skrotplan för ett femtegenerationens stridsplan, så är jag sarkastisk. I synnerhet eftersom inte ens SU-57 lever upp till kriterierna för ett femte generationens. Varför du inte fattar det får du ta med någon annan. Men att försöka påtala sakfel i en sarkasm, verkar, åtminstone för mig, tämligen efterblivet.

Pissryzzen fick en stor leverans av SU-57 i somras, så de är nog mogna eller beredda nu att offra ett gäng i Ukraina.
Citera
2024-10-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ryssland bryter igenom på hela fronten. Ukraina har inget bakom sedan deras fortifikationer fallet en efte en.

Varför ska de kapitulera? Ryssen ska avnazifiera Ukraina vilket innebär hela Ukraina måste ryssjäveln ta. Dessutom kapitulera kommer ryssen ändå vilja ha mer en ryss går aldrig att lita på.
Citera
2024-10-14, 08:50
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Det står ju till och med i Natovänliga Expressen att Ryssland har brutit igenom Ukrainas linjer i Kursk
Problemet här Flogistoneter är att uppgifterna förmedlas av dig. Det gör att vi andra måste fundera på om det är lögner eller halvsanningar du kommer med i dag
Citera
2024-10-14, 08:56
Bannlyst
Citat:

Då borde vi väldigt snart kunna se på kartorna att ryzzarna rör sig framåt betydligt snabbare än under de senaste två åren?

Säg mig, hur mycket mer mark tänker ryzzbögen inta innan han är nöjd? Och framför allt, när inträffar detta?

Du som är så insatt, och vet att förmedla denna inside-infornation, är ryssarna klara i oktober? November? December? För inte kan det ta ännu längre tid än så, om de brutit igenom längs med hela fronten?

Och, framför allt, när har pissryssen kört ut den siste ukrainaren ur kursk?
Senast redigerad av ABanderas68 2024-10-14 kl. 09:01.
Citera
2024-10-14, 09:03
Medlem
Citat:

Det har ni sagt varenda gång Ukraina dragit sig tillbaka.

Ryssen vägrar kapitulera så kriget fortsätter.
Citera
2024-10-14, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Komiskt också att varenda by verkar vara en stad för rysstrollen de kan inte skilja på stad, tätort och by tydligen.

Ryssland tar en sönderbombad by med 5 hus. "Stor seger, Stronghold taken!"
Ryssland förlorar 90 bosättningar i Kursk. "Det är ingenting, totalt menlöst, bättre att prata om den där byn med 5 sönderbombade hus i Ukraina".
Citera
2024-10-14, 09:14
Avstängd
Russophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Vi kan även skriva om att en annan strategisk viktigt stad vid namn Levadnoye nere i Zaporizhia blev befriad igår av de ryska styrkorna.

Levadnoye har 246 invånare. Låter mer som ett 8 våningshus än en viktig stad.

Och Levadnoye ingår i distriktet Huljajpole med 13,000 invånare.

Och som NRN skrev tidigare om att staden då är strategisk värdefull för att via staden kan nu de ryska styrkorna gå in bakvägen och ryggen på ukro i staden Gulyaipole.
Citera
2024-10-14, 09:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Problemet här Flogistoneter är att uppgifterna förmedlas av dig. Det gör att vi andra måste fundera på om det är lögner eller halvsanningar du kommer med i dag

Krig är det vidrigaste vi människor kan göra som art.
Nu verkar ryssarna klä av och avrätta tillfångatagna ukrainska soldater i Kursk.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in