2024-10-14, 07:05
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Påståenden utan ngr som helst belägg (t.ex. att Åkesson "fått info av EXPO") är tydligen din paradgren. Det blir en väldigt trist diskussion.
Diskussionen blir möjligen trist då det är rätt uppenbart att du agerar som om du var Jimmie Åkessons försvarsadvokat och är inte alls intresserad att erkänna den bestickande fakta som kommit oss till handa och explorera hur detta kan ha gått till. Istället gör du som de flesta i SD gör när nån i SD fångats med handen i syltburken; bagatelliserar, går till motattack, offerkoftar, whataboutismar, ignorerar och skapar krystade narrativ.

Knappast så du/ni hanterar andra partiers debacle. Man får således se dina inlägg som en ren partsinlaga vilket mycket riktigt skapar ett rätt trist diskussionsklimat.
Citera
2024-10-14, 07:16
Medlem
Klart han visste vem Hedarv var.

Å andra sidan är det minst lika problematiskt om han inte hade koll på sina bröllopsgäster, så för min del har han rumpan bak vad han än säger.
Citera
2024-10-14, 07:22
Medlem
Musikopps avatar
Ingen skugga verkar ha fallit på SÄPO ännu.
Citera
2024-10-14, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Klart han visste vem Hedarv var.

Å andra sidan är det minst lika problematiskt om han inte hade koll på sina bröllopsgäster, så för min del har han rumpan bak vad han än säger.

Men om han visste vilket engagemang Hedarv har, så var det ju kanske lite korkat att göra bröllopet så offentligt? Å andra sidan finns argumentet att det var pga hans maka han var bjuden, och det var en av 500 personer.

Ok, men är bröllopsgäster så viktigt egentligen? Det verkar ju inte troligt att alla dessa 500 är nära vänner till Åkesson...
Citera
2024-10-14, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Men om han visste vilket engagemang Hedarv har, så var det ju kanske lite korkat att göra bröllopet så offentligt? Å andra sidan finns argumentet att det var pga hans maka han var bjuden, och det var en av 500 personer.

Ok, men är bröllopsgäster så viktigt egentligen? Det verkar ju inte troligt att alla dessa 500 är nära vänner till Åkesson...
Tycker du inte det är ett säkerhetspolitiskt problem om han inte hade koll på sina gäster?
Citera
2024-10-14, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Ingen skugga verkar ha fallit på SÄPO ännu.

Nej, och det är lite konstigt då de var närvarande då flera riksdagspolitiker var där och även en minister. Hade de sett gästlistan innan bröllopet och godkänt den? Troligen utgjorde dock Hedarvs närvaro inte en fara för någon...
Senast redigerad av Snobird 2024-10-14 kl. 07:32.
Citera
2024-10-14, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker du inte det är ett säkerhetspolitiskt problem om han inte hade koll på sina gäster?

Jo, men 500 gäster indikerar han verkar försökt bjuda så många som möjligt. Lite kvantitet över kvalitet... Det ökar risken någon olämplig kan slinka med av misstag...
Citera
2024-10-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Så vi är äntligen överens om att Åkesson inte bjudit in personen. Att det skall behöva ta så lång tid för er att fatta att om man är på en tillställning som +1 så är man inte inbjuden, man är där som gäst till den person som var inbjuden? Skönt att vi äntligen är där så du kan släppa det här.

Han var bjuden.
Citera
2024-10-14, 07:33
Medlem
StudiumValors avatar
Talar Åkesson sanning?
Ingen som vet utom han själv, frun och kanske några till.
Jag tror ju inte att han skulle ha riskerat att bjuda in en mc-gangstermedlem om han visste om det.
Så dum är han inte.
Citera
2024-10-14, 07:35
Medlem
Inte ens jag visste vilka det där MC-gänget var och vet fortfarande inte. Jag känner bara till Bambinos och Heavens Angels, men alla supporterklubbar och vad de måste göra för att platsa har jag ingen aning om.

Som Åkesson själv sade, nu måste han granska varje person i sin närhet vid varje privat tillfälle för att säkerställa att det inte blir ett möte som antingen symbolpolitiskt eller privat riskerar det politiska arbetet.

I den andra tråden om detta så postade jag den inblandning av gängkriminalitet som S har haft för sig och som de INTE hade en aaaaning om. T.ex. mötet mellan Magda och Thrife i Stockholm där han tog foto med henne trots att han är gängkriminell.

Så svaret är, då så många personer nu ÄR inblandade i gängkriminalitet och de försöker äta sig in i den offentliga sektorn blir det tvunget att nu för politiker hålla folk på avstånd. Min första fråga var varför han bjöd in Karlssons ex plus dennes medhavda person. DET var lite konstigt.
Citera
2024-10-14, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Talar Åkesson sanning?
Ingen som vet utom han själv, frun och kanske några till.
Jag tror ju inte att han skulle ha riskerat att bjuda in en mc-gangstermedlem om han visste om det.
Så dum är han inte.

Det är ju lite det han själv hävdar. Det vore dumt att göra det och därför är det inte så...

Och som du skriver går det kanske inte att bevisa åt ena eller andra hållet...
Citera
2024-10-14, 07:38
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jo, men 500 gäster indikerar han verkar försökt bjuda så många som möjligt. Lite kvantitet över kvalitet... Det ökar risken någon olämplig kan slinka med av misstag...

Har det varit ett "misstag" varje gång Åkesson festat med denna person de senaste tio åren? Det är helt uppenbart att de har en relation.

För övrigt är var 5:e sverigedemokrat dömd för brott >> så att gängkriminella ingår i Åkessons bekantskapskrets är föga förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in