2024-10-14, 04:55
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Ännu ett mordförsöket stoppat. Vänsterliberalerna blir allt extremare och mer desperata, dags att ta det vänsterextrema våldet på allvar.

Och kom inte och påstå att det bör kallas något annat vi vet alla att ett mordförsök på Harris skulle stämplas som ett högerextremt dåd.
Trams. Det är gärningsmannens motiv som avgör hur man benämner ett mordförsök, inte offrets politiska ställning. Så länge incitamentet bakom inte är offentligt betecknas det enbart som mordförsök, inget annat.

Om en extremvänsteranhängare skulle försöka mörda Kamala Harris menar du att det vore korrekt att benämna det som ett högerextremt dåd? Många långt till vänster på skalan är t ex djupt upprörda över att de anser att hon inte står upp tillräckligt för Palestina. Likaså finns det många republikaner som känner sig desillusionerade av Trump, varesig de tidigare har varit ett fan av honom eller inte. Man kan inte räkna bort någon från dessa grupper.

Utöver det kan man inte heller utesluta opolitiska ensamma galningar som bara är ute efter uppmärksamhet alternativt hör röster.
Citera
2024-10-14, 05:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CUNextTuesday
Trams. Det är gärningsmannens motiv som avgör hur man benämner ett mordförsök, inte offrets politiska ställning. Så länge incitamentet bakom inte är offentligt betecknas det enbart som mordförsök, inget annat.

Om en extremvänsteranhängare skulle försöka mörda Kamala Harris menar du att det vore korrekt att benämna det som ett högerextremt dåd? Många långt till vänster på skalan är t ex djupt upprörda över att de anser att hon inte står upp tillräckligt för Palestina. Likaså finns det många republikaner som känner sig desillusionerade av Trump, varesig de tidigare har varit ett fan av honom eller inte. Man kan inte räkna bort någon från dessa grupper.

Utöver det kan man inte heller utesluta opolitiska ensamma galningar som bara är ute efter uppmärksamhet alternativt hör röster.

Det verkar ha varit så i samtliga de tre mordförsöken mot Trump. Personerna har velat mellan Republikanerna och Demokraterna (denne tredje är registrerad republikan), de har varit förvirrade och utan konsekvenstänk. Så jag håller med om att det är fel att kalla detta för politiska dåd, när det bara handlade om förvirrade galningar utan order ifrån någon organisation.

Dock är det förstås så, att sådana galningar kan triggas att gå från tankar till handling av något de ser/hör/läser i media. Vi kommer t.ex. aldrig att få veta om det var Bidens ord om att göra Trump till "måltavla" som triggade den första galningen. Därför måste folk tänka på hur de yttrar sig.

Det hjärnsläppta hatet och konspirationsteorierna mot Trump ("han kommer att göra sig till diktator om han väljs") som inte har någon bas i fakta, kan mycket väl få en störd person att tro att han gör världen en tjänst om han knäpper Trump, och blir hyllad som en hjälte i all framtid. Postumt eller ej. Därför är sådant farligt.
Citera
2024-10-14, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
För att han är Putins dräng, behövs inte mer.
Trams, men han drar sig inte för att prata med någon. Både Putin och Kim Jong-un har Putin mött för diskussion. Alla vet att så länge samtalet förs så blir det inga krig. Mycket riktigt så startade inte Trump några krig då till skillnad mot sin företrädare och den som kom efter, båda från Demokraterna. Likväl anklagar man Trump för att vilja starta 3 världskriget. Trump är en världsledare!
Citera
2024-10-14, 05:06
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:

Anhängare till Trump och aktivister på hans rally stämplas jämt och ständigt som högerextrema utan att du eller någon annan pissliberal ifrågasätter agendan.

Om du påstår att en anhängare till republikanerna eller Trump som försökte mörda Harris inte skulle stämplas som högerextrem så är du antingen korkad eller en lögnare
Citera
2024-10-14, 05:18
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Om du påstår att en anhängare till republikanerna eller Trump som försökte mörda Harris inte skulle stämplas som högerextrem så är du antingen korkad eller en lögnare
Min invändning var mot att du direkt raljerade om att det var någon från vänstern som stod bakom det senaste så kallade mordförsöket, utan någon som helst grund. Om något så har tidigare mordförsök visat att så inte alls behöver vara fallet.
Senast redigerad av CUNextTuesday 2024-10-14 kl. 05:27. Anledning: Upprepning av ord
Citera
2024-10-14, 06:20
Medlem
CUNextTuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar ha varit så i samtliga de tre mordförsöken mot Trump. Personerna har velat mellan Republikanerna och Demokraterna (denne tredje är registrerad republikan), de har varit förvirrade och utan konsekvenstänk. Så jag håller med om att det är fel att kalla detta för politiska dåd, när det bara handlade om förvirrade galningar utan order ifrån någon organisation.

Dock är det förstås så, att sådana galningar kan triggas att gå från tankar till handling av något de ser/hör/läser i media. Vi kommer t.ex. aldrig att få veta om det var Bidens ord om att göra Trump till "måltavla" som triggade den första galningen. Därför måste folk tänka på hur de yttrar sig.

Det hjärnsläppta hatet och konspirationsteorierna mot Trump ("han kommer att göra sig till diktator om han väljs") som inte har någon bas i fakta, kan mycket väl få en störd person att tro att han gör världen en tjänst om han knäpper Trump, och blir hyllad som en hjälte i all framtid. Postumt eller ej. Därför är sådant farligt.
Håller helt och hållet med om att retoriken inom politiken bör tonas ner väsentligt, men håller inte alls med om vilket håll hatet främst riktas åt. Om det är någon som har bidragit till att degradera nivån på ton och anständighet inom det politiska klimatet är det Trump.

Men för den sakens skull betyder inte det att det inte finns knäppgökar på båda sidor (eller ingen sida alls) om ankdammen som, precis som du skriver, kan tolka uttalanden och ordval alldeles för bokstavligt och försöka ta saker och ting i sina egna händer.

Ingen ska behöva dö på grund av sitt arbete, och det inkluderar givetvis Trump.
Citera
2024-10-14, 06:58
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Min invändning var mot att du direkt raljerade om att det var någon från vänstern som stod bakom det senaste så kallade mordförsöket, utan någon som helst grund. Om något så har tidigare mordförsök visat att så inte alls behöver vara fallet.
Absolut gjorde jag det och det gjorde jag därför att jag vet att det är exakt så vänsterblivna och slaskmedia skulle agerat om sitter skulle vara den omvända.

Anledningen till att konservativa alltid förlorar är på grund av att de envisas med att utgå från en högre moralisk grund, emedan vänstern och klägget tar alla lätta poäng de kan få.
Citera
2024-10-14, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men tycker du inte att politiken borde vara det avgörande? Och vad vst det egentligen som Trump gjorde under hans presidentskap som liksom var så fruktansvärt hemskt?

You just nailed it.

Jag har på över 9 år nu inte sett ett enda sakligt och/eller vettigt svar från motståbdarna om varför de hatar Trump, allt de kommer upp med är att han är en dåre, en galning, en idiot osv. Fascinerande

Har du på 9 år inte sett ETT ENDA exempel på varför han blir kallad dåre?
https://youtu.be/qv9sH5ptgRA?si=lk72VHjBc5w6imUx&t=34
Citera
2024-10-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har hundratals inspelningar med folk som talar. Många av dem är över elva år gamla. Har aldrig tänkt att jag ska använda dessa som politiska påtryckningar och det är det ingen om påstått heller.

Vad spelade dessa 100 tals miljoner in privata samtal på för utrustning 2005.

Detta var ett samtal ombord på en buss.
Tror knappast att det var en dåtidens videokamera.

Snowden berättade att NSA kunde avlyssna även dåtidens mobiler.
Citera
2024-10-14, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Ja du är ett bra exempel på en individ mer begränsad kognitiv förmåga.

Hans politik var bra för amerikanska folket, lägsta arbetslösheten för african americans på ca 50 år mm.

Men men, hemskt tycker du.

Jag hörde att Trumps kuk är den minsta bland presidentens USA haft. Det är väl inte bra??? Du får komma med bättre argument om du ska slå det.
Citera
2024-10-14, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Håller med men samtidigt kan man inte komma ifrån att få politiker använt så aggressiv och ibland direkt hatfull retorik som Trump.

Ta bara hans kommentar om invandrare som dödar och äter husdjur eller när han eldade på dem som försökte hindra överlämnandet av presidentskapet till Biden.

Han har fått miljontals amerikaner att tro att om han skulle förlora valet i år så kommer det bero på demokraternas fusk, kommer det leda till våld? Jag vet inte men risken är stor.
Citera
2024-10-14, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Trump hotar med att avslöja det politiska fulspelet och propagandan.
Det är väl därför han är hatat, och riskerar sitt liv.

Nej. Han är hatat för att han är ett hot emot världsfreden.
Väldigt många som varit pro-trump har blivit anti-trump den här gången pga hans vurmande för diktaturer.

Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters

Du skriver märkligt att ryssarna inte visste om CIA baserna..

Varvid jag visar dig ett klipp från en rysk tidning.

Det tycker jag visar att ryssarna visste.

Jag har inte sagt att ryssarna inte visste, jag säger att de inte har hittat baserna och ändå kontrollerar de större delen av 4 oblast som ligger vid den ryska gränsen. Vart är CIA baserna som ska ligga i dessa områden? Vart är biolabben som man påstod att Ukraina och USA hade? Inte ett enda har man lyckats hitta och avslöja.
Senast redigerad av Kratatch 2024-10-14 kl. 07:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in