2024-10-12, 16:02
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker den tappat i kvalitet. Bor i en medelstor stad. Förr var den saftig och hade mycket smak, nu är den torr. Det finns säkert bättre ställen, i min stad har vi överlag dåliga matställen. På småorter är kebaben godare. Såsen har försämrats med, nu kör alla med köpes.
Citera
2024-10-12, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
ENDAST de som är dåligt gjorda, bra kebab är sjukligt gott.

Grillat kött till potatis och brunsås, det låter ju hur gott som helst.
Men såklart är det pizzerians kebab så passar inte smaken ihop så bra kanske, men en liten ändring av kryddningen skulle det vara helt fantastiskt och är 100% övertygad om att det blir det med.

Viss kebab är dessa slaggprodukter som du säger, men varför ska man äta det och när det finns på helt vanligt kött för?
Fast den på helt kött får man inte hos den genomsnittliga turken. Kycklingkebaben ser iaf mer ut som riktigt kött. Tog sån senast.

Kebab för mig är en vertikalt hängande brun grillad stock med pressade djurslamsor.

God kebab som ser ut som kött har jag fått i polen och i Tyskland
Citera
2024-10-12, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Kebab man steker hemma kan vara mumma
Testa att köpa Eldorados Kycklingkebab.
Smakar gudomligt gott och är inte särskilt dyr heller.
Ja alla blir skeptiska direkt Eldorado= Lågpris märke men det är sant.
Ursäkta men det där har jag svårt att tro på, att den skulle vara god.
Och vad står det på innehållsförteckningen? Hur många E-nummer och annat skräp innehåller den? Skulle jag vilja se.
Citera
2024-10-12, 18:09
Medlem
zombie-nations avatar
Kycklingkebab eller shawarma funkar absolut bättre här. Inte många som har äkta döner längre. Sedan finns det fläskkebab i Västergötland, den är supergod och den är inte gyros, men det är långt att resa för en kebab, bor i mälarområdet. Saknar också den rosa såsen som inte finns här.
Citera
2024-10-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Och vad står det på innehållsförteckningen? Hur många E-nummer och annat skräp innehåller den? Skulle jag vilja se.

Kycklinglårfilé, potatisstärkelse, kryddor (chili, vitlök, koriander, paprika, peppar, spiskummin, oregano), salt, lök, glukossirap, antioxidationsmedel (E331). Till 100g produkt har 104g kyckling använts. Ursprung kycklingkött: Danmark, Tyskland.
Citera
2024-10-12, 19:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Kebab köper man på en kebaberia. Det ska vara roterande spett och många tillbehör.
Citera
2024-10-12, 19:57
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kycklingkebab eller shawarma funkar absolut bättre här. Inte många som har äkta döner längre. Sedan finns det fläskkebab i Västergötland, den är supergod och den är inte gyros, men det är långt att resa för en kebab, bor i mälarområdet. Saknar också den rosa såsen som inte finns här.

Fläskkebab.

Det är ju en självmotsägelse. Som fläskfiskgratäng. Omöjligt. Hur halal vore det liksom? Då är det ju nån gyrosvariant per automatik.

Äkta döner (alltså riktiga hemgjorda stockar, inte frysta gjorda av köttfärs) har ju kommit först på senate tiden och dominerar nu totalt. Du behöver nog ta en tur till Skärholmen känner jag.
Citera
2024-10-12, 20:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Fläskkebab.

Det är ju en självmotsägelse. Som fläskfiskgratäng. Omöjligt. Hur halal vore det liksom? Då är det ju nån gyrosvariant per automatik.

Äkta döner (alltså riktiga hemgjorda stockar, inte frysta gjorda av köttfärs) har ju kommit först på senate tiden och dominerar nu totalt. Du behöver nog ta en tur till Skärholmen känner jag.

Klart att det inte är halal. Men den kom faktiskt hit med invandrare och det började i Göteborg. Sedan spred sig till Skaraborg och lite till Närke. Den har funnits sedan kebaben kom. Den är inte kryddad som vanlig kebab men inte som gyros och man har inte gyrosmat till.

Det är ju en riktig rätt eftersom den funnits sedan 40 år. Den är gjord på fläskkarré. Den är riktigt vettigt attans god. Den är fet, det är därför den inte är torr. Jag har ätit rätt mycket kebab i min dag, mest nöt. Men den är ju inte heller originalet. Kycklingkebab då?
Citera
2024-10-13, 07:44
Medlem
Sladdarens avatar
Nu äre som sagt länge sen (kanske 2 år sen) jag åt en kebabtallrik ute, men provat på andra ställen, sannolikt fel ställen. Och jag vart förvånansvärt nöjd när jag senaste testade det i förrgår på ett sk populärt ställe för kebab i närmaste staden

Så jag får nog ta tillbaka min kritik faktiskt jag hade i mitt senaste inlägg
Det var gott och smakrikt och härlig sås. Kebaben va inte bränd eller flottig och köttig
I utseendet såg det ut så såhär..

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmangalkolgrill.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2F2w.jpg&f=1&nofb=1& ipt=47c55f7e8be9aac32613eb5ed9fa6c974aee5a1bf49c01 05e2edeac9db5c5263&ipo=images

Så ja, jag vart nöjd och trodde inte att man kunde få så god beställnings kebab faktiskt..
Inkl rosa kebabsåsen som ingick

Jag får ta tillbaka min krititk ifrån uteställens kebaber.. Det gör tydligen stor skillnad å byta emellan uteställen

Kommer köpa det här fler ggr .. på samma restaurang, var gott
Senast redigerad av Sladdaren 2024-10-13 kl. 07:48.
Citera
2024-10-13, 10:09
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ursäkta men det där har jag svårt att tro på, att den skulle vara god.
Den är väldigt god. Innehåll.

Citat:
Kycklingkebab Fryst 700g Eldorado
[Nyckelhålsmärkt]
59
90/st
Kycklingkebab Fryst
Eldorado700g

Jmf-pris 85,57 kr/kg
Innehåll

INGREDIENSER: Kycklinglårfilé, potatisstärkelse, kryddor (chili, vitlök, koriander, paprika, peppar, spiskummin, oregano), salt, lök, glukossirap, antioxidationsmedel (E331). Till 100g produkt har 104g kyckling använts. Ursprung kycklingkött: Danmark, Tyskland.

Källa.
https://www.willys.se/produkt/Kycklingkebab-Fryst-101301928_ST
Citera
2024-10-13, 10:33
Medlem
Fettsugnings avatar
För att det är bajsmat tillverkat av bajsmänniskor avsett för bajsmänniskor kanske...
Citera
2024-10-13, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dataquid
Kycklinglårfilé, potatisstärkelse, kryddor (chili, vitlök, koriander, paprika, peppar, spiskummin, oregano), salt, lök, glukossirap, antioxidationsmedel (E331). Till 100g produkt har 104g kyckling använts. Ursprung kycklingkött: Danmark, Tyskland.
Men eldorados kyckling är injicerad med stora mängder vatten för den ska väga mer. Inte bara eldorados, men speciellt såna lågprismärken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in