2024-10-08, 08:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Kebabkött smakar skit ja.

Det är mer känslan folk går igång på. Kebab i bröd, med sallad, såser, feferoni osv. Men du kan lika gärna byta ut kebabkött mot renskav, eller andra köttstrimlor och få samma känsla.

Smaken sitter på tungan, känslan är en helhetsupplevelse. Två olika saker.
Bästa vore ju att byta med bacon ...
Citera
2024-10-08, 09:25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Nu vet jag inte om hur kebaben i Turkiet är men kebaben som finns här i Sverige, både den som man kan köpa k mataffär och på pizzerian, smakar ingenting alls. Det smakar som läder typ. Ingen smak alls överhuvudtaget.

Har ätit kebab några gånger i mitt liv, bara för att ta reda på vad det är jag har missat. Enda sen jag smakade kebab för första gången visste jag att det var skit. Men varför är det så populärt då? Så försökte några gånger till men nej detta går ju bara inte.

Har inga problem med att käka upp det men att påstå att det är gott som fan är bara en lögn och förstår inte hur det kan vara så populärt?

Jag frågade massor med pizzerior vad som var populäraste på deras meny och då sa de att det var kebabpizza. Frågade därefter om det även stämde in på etniska svenskar och då sa de ja, allihop. Även att alla folkgruppers favorit var kebabpizzan.

Men hur fan går det till?

För att tillägga så att även vänsterblivna toffelhjältar förstår.

Det är inte så att jag tycker att kebab är äckligt eller smakar illa. Ej heller har jag problem med att käka upp kebab, speciellt den jag betalar för. Grejen är att kebaben inte har NÅGON SMAK ÖVERHUVUDTAGET. Det smakar som läder. Ingen smak. Helt smaklöst. Bara läderbit…

Så varför är det så populärt?

Detta kommer från en person som ÄLSKAR KÖTT MER ÄN NÅGOT ANNAT.

Så du jämför kebaben med läder för du har ingen aning om hur den smakar i Turkiet ??

Testa gå till en turkbutik på hörnet och köp en påse därifrån så blir du inte besviken . Skiten som finns i våra vanliga matbutiker är skräp även den överhypade Schysst Käk kebab smakar insidan av ett arsle.

Eller så kan det vara så enkelt att dina smaklökar är skräp då du onekligen går runt och frågar ägare och kunder om kebabkött (kan ses lite autistiskt) men sen bara spyr galla på det fast majoriteten gillar det.

Scenario 2 ... Du gillar inte kebab PUNKT !!
Citera
2024-10-08, 09:25
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
ja, varför inte. Borde va gott.
Citera
2024-10-08, 09:27
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Varför inte bacon OCH kebab = Baconkebab

Känns som vi är något på tråden .. Kan bli en sensation
Citera
2024-10-08, 09:39
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Kebab har ju inget att göra på en pizza. Jävla avarter av pizza man säljer i Sverige (Norge o DK med för den saken)
Citera
2024-10-08, 10:39
Medlem
Sladdarens avatar
Sällan jag blir sugen på en sk strimlad standard kebab precis som den man beställer på den lokala
arabpizzeria. Jag har fått åsikter via andra flitiga uteätare. Att döner-kebaben smakar i princip helt likadant nästan överallt till 80% av pizzeriorna i Sverige. (Äter typ aldrig på pizzerior så)
Sen är nåt med köp frys nötkebab (strimlad) som jag ryggar lite för om jag minns rätt senast
jag köpte ett paket

För mycket spiskummin tex
Konsistensen att vara seg
Drypande renderande fett som är orange
En härsken känsla
För tunna skivor
Smakar artificiellt
Smakar prefabricerat, dvs redan stekt och färdigt utan att man
steker nåt själv

Då var köpkebaben avhandlad

Kebab i bröd beställer man inte, det ska man kunna göra
hemma. Gör en nötfärslamm rullekebab hemma istället
finns mycket fina recept för det med olika kulturinriktningar

https://zeinaskitchen.se/hemmagjord-kebab/

Smakar mycket bättre iaf utan konstiga bismaker och kemikalier
i köttet

Jag gör aldrig andra rätter av kebab har jag märkt, tex kebabgryta eller annat
det blir bara med pommes, potatis isf eller i pitabröd liknande bröd, sallad
olika dressingar och örtpasta

Om ni tittar ochså på mellanöster kulturen. Knappt så de använder
deras dönerkebab heller till nåt annat än bröd med sås

Köttet eller snarare rätten döner är inte allround
för en kulinarisk kultur ser det ut som

Hemma pizza eller hamburgare eller kycklingkebab, gyros eller nötfärs
järpar av kebabkryddning, marinerade nötköttskuber, eller svärdspett av kebab sk Kabab Koobideh tex mflÄr betydligt godare än dessa flarn och strimlor av kebab ni köper

Finns så mycket godare kebab än döner i frysdisken och på pizzerian
Tror svenbskarna är skadade av att aldrig testa göra egen kebab hemma
Ute kebabrulle tror jag man kan bli ganska snabbt less på. Hade du fått möra köttbitar med kebabkryddor som det här (se bilden) är det såklart en helt annan femma att lägga i en kebabrulle och 1000 ggr godare

https://external-content.duckduckgo....6db&ipo=images

Så jag håller med skribenten
Citera
2024-10-08, 10:44
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Så varför är det så populärt?

Vet inte .. är väl för att man inte orkar att göra såsen eller såserna tror jag ?
Kanske så att pizzerian har bättre kebabstrimlor än butiken ?
Tror dock man måste bege sig till en storstad för att uppleva det
Dvs en bättre döner kebab än standard frysta

Nog få pizzerior som kör men nåt bättre godare kebabkött som är färdigt att värma
har jag hört
Citera
2024-10-08, 11:13
Medlem
LKKINGENs avatar
Testa falafel istället från rätt kamelknullare.
Citera
2024-10-09, 09:08
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Kyckling smakar ingenting heller, men man kryddar upp den
Kyckling verkar vara ett rätt populärt protein i världen
Citera
2024-10-09, 16:42
Bara en mycket mycket störd person skulle äta kokt potatis med kebabkött och brunsås av den anledning att det skulle smaka skit. Kebabkött är sämre kött än korv. Ser iaf ofräschare ut. En massa packade slaggprodukter från div olika djur. man vet itne vad man kan hitta (ko, häst, kamel, räv, hund? you never know
Citera
2024-10-12, 14:48
Medlem
pantywankers avatar
Kebab man steker hemma kan vara mumma
Testa att köpa Eldorados Kycklingkebab.
Smakar gudomligt gott och är inte särskilt dyr heller.
Ja alla blir skeptiska direkt Eldorado= Lågpris märke men det är sant.
Citera
2024-10-12, 15:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Kebabkött smakar skit ja.

Det är mer känslan folk går igång på. Kebab i bröd, med sallad, såser, feferoni osv. Men du kan lika gärna byta ut kebabkött mot renskav, eller andra köttstrimlor och få samma känsla.

Smaken sitter på tungan, känslan är en helhetsupplevelse. Två olika saker.
ENDAST de som är dåligt gjorda, bra kebab är sjukligt gott.
Citat:
Bara en mycket mycket störd person skulle äta kokt potatis med kebabkött och brunsås av den anledning att det skulle smaka skit. Kebabkött är sämre kött än korv. Ser iaf ofräschare ut. En massa packade slaggprodukter från div olika djur. man vet itne vad man kan hitta (ko, häst, kamel, räv, hund? you never know
Grillat kött till potatis och brunsås, det låter ju hur gott som helst.
Men såklart är det pizzerians kebab så passar inte smaken ihop så bra kanske, men en liten ändring av kryddningen skulle det vara helt fantastiskt och är 100% övertygad om att det blir det med.

Viss kebab är dessa slaggprodukter som du säger, men varför ska man äta det och när det finns på helt vanligt kött för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in