2024-10-12, 18:15
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Vad han dömts för kan du googla fram, du som påstod att du gillar att vara på internet borde veta hur man googlar. Fakta är fakta oavsett vad någon tycker.

Jag vet vad han dömdes för, och det var ju lite av en politisk häxjakt, min poäng var att du som väntat inte vet, utan upprepar bara "convicted fellon" från TV.
Citera
2024-10-12, 18:15
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Tro jag inte på förrens jag har fakta kollat.

All fakta finns. Men ni som hatar Trump har ju en tendens att inte kolla upp något.
Citera
2024-10-12, 18:16
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Han är ju den enda presidenten som inte påbörjat nya krig samt avslutat ett 20-årigt menlöst krig i mellanöstern.

Han är den enda som inte vill göda vapenindustrin och avsluta kriget i Ukraina.

Fan vilka jävla får svenskar är.
Säger du som sprider rysspropaganda som en jävla bot. Ta Putins kuk ur din mun.
Citera
2024-10-12, 18:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Min poäng var just att du redan är övertygad, vilket i sak är orationellt. Det intressanta är inte att jag påvisar att Trump inte är allt det du påstår, utan det intressanta är varför du påstår dessa saker. Varför känner du hat mot ett håll, men inte mot ett annat?
1. Jag känner inte hat mot Trump. Lägger inte den energin på en 78-årig gubbe i USA.
2. Jag bedömer vad idioten säger.
3. Fortsättningsvis är han en grav narcissist och en kränkt sådan och med den makt ett presidentskap innebär är farlig för demokratin.
Citat:
Din ateistiska hållning gör dig helt klart mer mottaglig för politiska ideologier.
Really?
Faran att fastna i extrema ideologier ligger snarare i att att hamna för mycket åt vänster el höger. Att hamna inom högerextremism, på plattformar och radikaliseras ang allt från QAnon och konspirationer till Neonazism.
Fanatiska abortaktivister ser du i huvudsak till höger hos ultrakonservativa kristna.

Maga Diehard är en personkult kring Trump och GOP behöver rensa ut skiten som parasiterar på partiet.
Citera
2024-10-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag vet vad han dömdes för, och det var ju lite av en politisk häxjakt, min poäng var att du som väntat inte vet, utan upprepar bara "convicted fellon" från TV.
Du har ingen poäng. "Politisk häxjakt" är den mest uttjatade ursäkt ni alltid repeterar som papegojor. Trump tror sig stå över lagen och konstitutionen, något som erkänts av Mike Pence och många andra som arbetat nära honom. Fakta bryr sig inte om dina känslor.
Citera
2024-10-12, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Kan du på rak arm säga vad han dömdes för eller upprepar du bara vad TVn sagt igen?
(FB) Vad är skälet bakom allt detta hatet mot Donald J. Trump?
Citera
2024-10-12, 18:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det mest skrämmande är ju att normalt folk helt okritiskt köper allt trams från massmedia och "the machine" och tänker inte själva- Jag visste knappt vem DJT var före 2015. En rad i Die Hard 3 näms han på skojj. Aldrig ens sett en bild på karln. Bara lyssnat på vad han säger och sedan på vad han gjort. Verkligen inga extrema konstigheter.

Att e viss Vladimir helst vill se att Harris vinner säger ju ockso endel...

De i NYC visste vad han var och varnade.

The machine skapade Trump genom tv-shower. Själv är han bara en misslyckad hatare som försöker skrämmas och lyfta fram sig själv som Jesus. Det är bara prat om att invandrare är själlösa mördare och husdjursätare.
Citera
2024-10-12, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Säger du som sprider rysspropaganda som en jävla bot. Ta Putins kuk ur din mun.

Har du källa som motsäger det användaren i fråga påstod? Eller avgudar du Aftonbladet?
Citera
2024-10-12, 18:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?
Han åsidosätter ju de vanliga demokratiska spelreglerna. Han tror inte på valrasultat. Han uttalar sig ständigt om saker och ting som han inte kan.

Han tror inte på de sakkunniga som han själv tillsatt vilket är minst sagt anmärkningsvärt och antyder att han själv har väldigt dålig koll på saker.

Enligt en artikel från 2019 hade över 50 personer antingen avgått, tvingats avgå eller blivit avskedade
. Bland dessa fanns flera högt uppsatta rådgivare och tjänstemän, inklusive nationella säkerhetsrådgivare, stabschefer och kommunikationsdirektörer
.

Han satte nytt rekord som förmodligen aldrig kommer att slås.
https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2018/01/16/trump-set-a-record-for-white-house-staff-turnover-in-the-first-year/

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Trump_administration_dismissals_and_resign ations
Citera
2024-10-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

Har du hört idioten när han pratar?
Har du sett hur han beter sig? Dels som president men också som vanlig person?
Citera
2024-10-12, 18:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Swamp, woke, etablissemanget, vänster, PK....
Du glömde konspirationsteorin Deep state.

Har alltid tyckt det är fascinerande vilken begränsad och repetitiv repertoar hans groupies har.

Personligen hatar jag inte Trump, lägger inte den energin på gubben.

..... men konstaterar att han är en fullblodsnarcissist som manipulerar lättlurat folk och/eller sådana som har tendenser att gå på propaganda och konspirationer.

Med denna störning följer risker. Han är en fara för demokratin som predisponerad för hämnd.

De har en lista att beta av. Det lustiga är att woke ursprungligen handlade om vakenhet, men de vill förvandla det till att vara hjärntvättad. Det blir som npc och får, ord som på många sätt inte heller har något innehåll. Vem som helst kan ju vara en npc, oavsett var man står i olika frågor.
Citera
2024-10-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Jag känner inte hat mot Trump. Lägger inte den energin på en 78-årig gubbe i USA.
2. Jag bedömer vad idioten säger.
3. Fortsättningsvis är han en grav narcissist och en kränkt sådan och med den makt ett presidentskap innebär är farlig för demokratin.

Really?
Faran att fastna i extrema ideologier ligger snarare i att att hamna för mycket åt vänster el höger. Att hamna inom högerextremism, på plattformar och radikaliseras ang allt från QAnon och konspirationer till Neonazism.
Fanatiska abortaktivister ser du i huvudsak till höger hos ultrakonservativa kristna.

Maga Diehard är en personkult kring Trump och GOP behöver rensa ut skiten som parasiterar på partiet.

1. Bra.

2. Jag bryr mig inte så mycket av folk säger, utan bedömer mer utifrån handlingar. Stora skillnaden mellan vänstern och högern. Med det i åtanke kan jag konstatera att Trump är överlägsen Kamala.

3. Jag ser inte Trump som ett hot mot demokratin. Trump är den person som i modern tid kritiserats hårdats och granskats överlägset mest intensivt. Trots detta har han följt praxis. Jag är mer rädd för att vänstern ska göra tillägg i konstitutionen i "demokratins namn". Säger sig självt, konservartismen är mindre radikal och historien ger tydligt facit. Vänstern är en större fara.
Senast redigerad av Kassmachin 2024-10-12 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in