2024-10-12, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
SD ska sitta i nästa regering
Sverigedemokraterna behöver därför inte göra något särskilt efter avslöjandet för att återfå förtroendet i bland annat frågan om bekämpningen av gängbrottsligheten, anser Gustav Gellerbrant. Däremot kommer arbetet med att förbereda partiet för att kunna sitta i regering
Från SR

Nej det ska inte alls sd göra.
Sd hade en dröm och förhoppning om det. Men det var innan de visade på arbetaren, utlandssvensken ,de fattiga, de sjuka och de med dålig pension.

Numera är SD enbart ett parti för eliten och eliten är så liten i Sverige att därför kommer inte det blir så många röster på de eller deras fete partiledare.

Åkesson har gjort sig ännu mer omöjlig nu även sedan började umgås med gängkriminella han tyckte nog inte direkt till mig att pissa på arbetarna och de fattiga utan han skulle även pissa på dem som ville följa lagen.
Jävla hycklare.. bristande vandel och den fete skall utbildas.
Men i hans febriga pillerknaprande värld så tror säkert Åkesson fortfarande på han är folkets man
Leden Åkesson du är illa omtyckt numera.
Citera
2024-10-12, 12:07
Medlem
Hovmarskalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Då får du gärna berätta på vilket vis det här är vinklat? Vad är det som inte stämmer? För det kan väl inte vara så att du är en faktaresistent idiot som vägrar se sanningen bara för att du inte gillar budbäraren?
Det är inte raketforskning att förstå varför man ska ta rapporter från partiska föreningar med en nypa salt. När Acta drivs av folk som är kända för att ha en tydlig politisk agenda, så är det klart att deras "gräv" inte är helt opartiska. Det handlar om urval – de kan mycket väl välja ut vilka siffror och berättelser som passar deras narrativ, och tona ner eller ignorera sånt som inte gör det.
Även om de fakta de presenterar är korrekta, kan sättet de framställs på vara vinklat för att få det att låta värre än det är, eller för att rikta strålkastarljuset på just det som gynnar deras agenda.
Är du så verkligen så efterbliven att jag måste förklara det här för dig på ett barns nivå eller leker du svår bara för att jag inte köper dina älskade, vänstervinklade skitrapporter med hull och hår? Någonstans i mitten kanske?
Citera
2024-10-12, 12:08
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Han är en duktig retoriker, tyvärr är det inte allt som krävs för att vara en bra politiker. Han kan vinna hur många debatter som helst, men det är under förhandlingar och voteringar som den riktiga politiken förs. Om jag skulle röstat på SD hade jag väldigt besviken, de har inte åstadkommit något.

Till topic: Så de ljög om anledningen till att de drog tillbaka sin motion om gängkriminalitet... https://omni.se/sd-s-forklaring-avfardas-av-kalla-inga-forhandlingar/a/o39v5a
Ja, att slänga sig med populistiska enkla sanningar kan alla partier (och det gör alla partier) men att nå riktig förändring är inte sällan långsamma processer som kräver eftergifter och inte är lika sexiga som att Jimmieboy pratar om att låsa in gängkriminella utan brottsmisstanke men sedan får stå med byxorna nere när han frotterar med gängkriminella eller som när de blivit påkomna - ånyo - med att ljuga som din länk påvisar.
Citera
2024-10-12, 12:09
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmarskalk
Det är inte raketforskning att förstå varför man ska ta rapporter från partiska föreningar med en nypa salt. När Acta drivs av folk som är kända för att ha en tydlig politisk agenda, så är det klart att deras "gräv" inte är helt opartiska. Det handlar om urval – de kan mycket väl välja ut vilka siffror och berättelser som passar deras narrativ, och tona ner eller ignorera sånt som inte gör det.
Även om de fakta de presenterar är korrekta, kan sättet de framställs på vara vinklat för att få det att låta värre än det är, eller för att rikta strålkastarljuset på just det som gynnar deras agenda.
Är du så verkligen så efterbliven att jag måste förklara det här för dig på ett barns nivå eller leker du svår bara för att jag inte köper dina älskade, vänstervinklade skitrapporter med hull och hår? Någonstans i mitten kanske?
Och när allting kommer omkring finns det något som pekar på det du säger? Du kan bygga upp ett narrativ bra, det ger jag dig. Men är det så i detta fall?
Citera
2024-10-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Men innan du orkar publicera mer skitsnack så kunde du läst inlägget som var innan ditt. Jag står ju klart och tydligt att det var ju inte alls någon väns vän som var bjuden. Så du kanske skulle försöka ta och läsa tidigare inlägg så kanske det blir lite smartare att slipa ställa samma fråga eller skriva samma påstående om och om igen som vi redan har motbevisat inte stämmer!!

Mc-gängen är ju faktiskt terrorstämplade också så jag vet inte vart du vill komma?
Det är väl lika illa om en vänsterpartist umgås med egentligen kriminell eller om en Sverigedemokrat gör det men det blir ju samtidigt extra roligt och komiskt när det visar sig att den sverigedemokrat har bjudit in den högst gängkriminell president i ett stort blodigt mc-gäng.
Personen har inte blivit bjuden. Ni är så snömosigt fast i den här påhittade lögnen att det blir löjligt. Jag förstår inte varför man inte klarar att snacka om det här utan att hålla på och hitta på en massa? Han har inte blivit bjuden. Det är inte en "väns vän" som blivit bjuden. Håll debatten på ett sanningsenligt plan istället för att ideligen hitta en massa skit. Det räcker med SD-hatande jubelidioti nu, han har inte blivit inbjuden eller bjuden. Det är en kvinna som har ett vänskapsband till flera personer inom SD och som varit medlem i SD som blivit bjuden. Det är hon som valt att ta med sig den här personen. Gör om gör rätt.
Citera
2024-10-12, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Personen har inte blivit bjuden. Ni är så snömosigt fast i den här påhittade lögnen att det blir löjligt. Jag förstår inte varför man inte klarar att snacka om det här utan att hålla på och hitta på en massa? Han har inte blivit bjuden. Det är inte en "väns vän" som blivit bjuden. Håll debatten på ett sanningsenligt plan istället för att ideligen hitta en massa skit. Det räcker med SD-hatande jubelidioti nu, han har inte blivit inbjuden eller bjuden. Det är en kvinna som har ett vänskapsband till flera personer inom SD och som varit medlem i SD som blivit bjuden. Det är hon som valt att ta med sig den här personen. Gör om gör rätt.

Gör om gör rätt din idiot?!

Denna personen var bjuden precis som de andra. Han var närvarande vid vigseln och han var närvarande vid bröllopsmiddagen där de andra 500 absolut inte var bjudna. Att han Åkesson bjuder pöbeln på tacos på stan innan var inte någon bröllopsdag.

Åkesson har haft nära samband med denna personen långt innan även bröllopet där enbart Åkesson närmaste var bjuda på hans Glitter fester.
Åkesson och fanskapet kramas och kysser varandra
Men fortfarande har Åkesson ingen aaaaaninhg om vem han är???

För därför kan du sluta upp med ditt skitsnack att han var bara vän till en vän du fattar väl att de partiledare för två av de största partierna Åkesson och kristen demokraterna så kan du räkna med att det kommer inte in någon objudna som inte Säpo killar innan?!
Vice statsministern var på samma fest och jag tror verkligen inte att de kollar upp folket?
Fan dum är du egentligen?
Citera
2024-10-12, 12:22
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag röstar inte på SD och inte heller på något av Tidö-regeringen. Däremot speglar den hysteriska hetsen mot SD och Åkesson hur stort behov det finns hos många inom de rödgröna att få utlopp för att leka åklagare och domare.
Handen på hjärtat finns det ett hysteriskt behov hos alla politiska grenar att få leka åklagare och domare, men jag har noterat att det bara stör somliga, däribland dig, när det riktas mot SD. När kritik riktas mot SD är alltid maggropsreflexen whataboutism, mot-attack, bagatelliserande, offerkofta och andra intellektuella kullebyttor. Personligen tror jag att SD hade tjänat på att istället "äga" sina misstag och låta dem utveckla dem och få partiet att mogna. Som det är nu målar de bara in sig i ett hörn och förlägger alla fel utanför sig själva.
Citera
2024-10-12, 12:27
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Åkte han dit för mord?

Misshandel och olaga hot är det enda Möller suttit för.
Citera
2024-10-12, 12:30
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Jasså, brukar väl snarare vara så att ledare för organiserad brottslighet är oerhört svåra att sätta dit för något specifikt brott.

Ja, att det ska vara så svårt att förstå för vissa. Kolla Jonas Falk, Italienska maffian, Thomas Möller etc etc. De högst upp åker sällan dit för något. Likadant när polisen jagar gängkriminellt gatufolk, de kommer ju aldrig åt de högst upp, eller i vart fall väldigt sällan.
Citera
2024-10-12, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Misshandel och olaga hot är det enda Möller suttit för.

Men då är han ju en hyvens kille som bara hamnat lite snett enligt SDsektsmentaliteten?
Undrar om dom resonerar likadant om en Foxtrothöjdare som inte har några allvarligare domar bakom sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ja, att det ska vara så svårt att förstå för vissa. Kolla Jonas Falk, Italienska maffian, Thomas Möller etc etc. De högst upp åker sällan dit för något. Likadant när polisen jagar gängkriminellt gatufolk, de kommer ju aldrig åt de högst upp, eller i vart fall väldigt sällan.

Precis så. När det väl sker så blir det ju oerhörda rubriker. Tänk den dan då "Jordgubben" ställs inför rätta i Sverige? Lär ju bli ett jävla skriveri då. Med rätta dessutom.
Citera
2024-10-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Utveckla. Visste inte Jimmie vem han var? Kraschade han partyt?
Utveckla? Personen som påstås ha ett nära vänskapsband med Åkesson och blivit bjuden på festen har inte något vänskapsband med Åkesson och har inte blivit bjuden. Svårare än så är det inte. Åkessons vän har tagit med sig sin respektive som inte har några vänskapsband med Åkesson annat än att han råkar vara respektive till den person som blev inbjuden.
Citera
2024-10-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Gör om gör rätt din idiot?!

Denna personen var bjuden precis som de andra. Han var närvarande vid vigseln och han var närvarande vid bröllopsmiddagen där de andra 500 absolut inte var bjudna. Att han Åkesson bjuder pöbeln på tacos på stan innan var inte någon bröllopsdag.

Åkesson har haft nära samband med denna personen långt innan även bröllopet där enbart Åkesson närmaste var bjuda på hans Glitter fester.
Åkesson och fanskapet kramas och kysser varandra
Men fortfarande har Åkesson ingen aaaaaninhg om vem han är???

För därför kan du sluta upp med ditt skitsnack att han var bara vän till en vän du fattar väl att de partiledare för två av de största partierna Åkesson och kristen demokraterna så kan du räkna med att det kommer inte in någon objudna som inte Säpo killar innan?!
Vice statsministern var på samma fest och jag tror verkligen inte att de kollar upp folket?
Fan dum är du egentligen?
Personen har inte blivit bjuden varken på bröllopp eller fest. Du kan sluta låtsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in