2024-10-12, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Som många tidigare nämnt så är hans ljugande på en patologisk nivå. Jag tycker det är skrämmande att se utvecklingen i det republikanska partiet. Han har etablerat en kultur där partivänner, kollegor och väljare anpassar verkligheten efter Trumps påståenden. Man är tyst och väntar på att få höra vad Trump tycker, så att man vet vad man själv tycker. Att han ofta ljuger om saker som ganska enkelt går att kontrollera och falsifiera gör det ännu mer beklämmande.
...
Och på vilket sätt skiljer ovanstående från andra politiker och partier?
Citera
2024-10-12, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Før att han ær en clown och idiot. Mærker du inte det så ær du ochså en idiot. Men finns många idioter tyvær.
Men du är som du skall menar du?
Citera
2024-10-12, 06:37
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ryssland, Kina och övrga skrattar hela vägen till Brics mötena medan Ukraina är offret.
Vad jag vill veta är om de medmänskliga, säkra och högteknologiska länderna Iran och Etiopen har fått komma in bland giganterna än? Eller har de satt skrattet i halsen?
Citera
2024-10-12, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Behöver det vara mer komplicerat än att Trump vill förändra vissa aspekter av landet och dess styrning, och andra vill inte att dessa förändringar ska ske, därför "hatar" de honom?

Precis, Trump vill montera ner den västerländska kunksapsdrivna demokratin och ersätta den med imbecill fascism. Vissa gillar det, andra inte.
Citera
2024-10-12, 07:34
Medlem
Med tanke på allt som kommit fram om hans relationer med Ryssland de senaste åren och hans Putin dyrkande ser jag inte hur man kan ha svårt att begripa varför Trump inte är så älskad just nu.
Han är det största hotet emot en global fred vi kan komma. Skulle inte förvåna mig om fler nationer skaffar kärnvapen pga Trump om han blir president.

Jag brukade gilla Trump, men nu är jag bara irriterad över att de som försökt mörda honom misslyckats.

Och ja, jag tror fortfarande att han vann valet 2020.
Senast redigerad av Kratatch 2024-10-12 kl. 07:39.
Citera
2024-10-12, 07:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

Om detta verkligen är ett mysterium för dig så har jag lösningen: Skriv ner en lista över saker med honom som du inte tycker om. Och blir den listan för kort är det bara lägga till saker som andra uttrycker att de inte gillar med honom. Sen borde du ha ett svar. Men det var kanske inte det du var ute efter?
Citera
2024-10-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Vad jag vill veta är om de medmänskliga, säkra och högteknologiska länderna Iran och Etiopen har fått komma in bland giganterna än? Eller har de satt skrattet i halsen?
Redan här ljuger du med dina koncept som en manipulerad D kopiator bara för att ha rätt.

Du vill inte veta för du vet redan svaret på ditt blabla.

Allt passar alltid perfekt in om du vågar att se din litenhet men blint hat är snabbare så menlösa frågor kommer för att stilla din D-Dumhet.

Hata Trump "makes my day" sjunger de menlösa i kör och det är skälet bakom Trump hatet. Dumheten firar och tar vad de har för att blåsa upp sig. Ingen skillnad hos R bara mer rakt på sak om du vågar se.

Skön helg!
Citera
2024-10-12, 07:52
Medlem
Jag tror det är för att om Trump styr så är det HAN som håller i trådarna!! Han är en maktfaktor på riktigt och det blir obekvämt får SÅ många småpåvar! HUR ska man annars begripa att länge så sågs en senil gubbe som knappt visste var han var som ett alternativ?? EXTRA konstigt tycker jag det är att ALL svensk MSM är eniga om att Trump är värdelös!!
Citera
2024-10-12, 08:18
Medlem
lajjjbans avatar
För att han är ett hot mot elitens NWO-planer.

"You will own nothing and be happy".

Fy fan.
Citera
2024-10-12, 08:20
Medlem
Hälften röstar på honom
Citera
2024-10-12, 08:21
Medlem
Citat:
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

Men snälla nån. Han är för det första narcissist. Han är psykopat. Kolla serien om honom på Viaplay, eller om det var Netflix. Han som spökskrev hans första bok umgicks mycket med honom och det var inga fina ord som gavs om Trump.

Egentligen är det inte Trump som är problemet. Han borde vara en nobody med mängder av katastrofala investeringar.

Problemet är att vi människor inte är tillräckligt bildade för att rösta på något annat. Amerikaner är inte bildade, de är urbota dumma. Därför röstar de på Trump.

Ungefär som i Sverige, men inte 50% som i USA utan 20%. Här röstar ca 20% på SD. Det är för att de står för en billig "lösning" och det köper de utan eftertanke.

Bildning är svaret. Läs böcker. Bli human. Bli medmänsklig.

Satsa på skolan och kritiskt tänkande.
Citera
2024-10-12, 08:23
Medlem
Citat:

Sen vette fan hur liberal han är när han tagit bort aborträtten och tillsatt domare till HD som står bakom detta...

Trump är inte vänster, inte liberal, inte konservativ. Han är nationalkonservativ på gränsen till diktator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in