2024-10-12, 01:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Han ljuger ju hela tiden. Konstigt att ingen ställer honom mot väggen för alla brutna vallöften under hans presidentskap.
Citera
2024-10-12, 03:06
Medlem
mendokses avatar
Innan han skulle bli president gillade de flesta honom.

Varför folk(plebs) hatar honom nu är för att de är hjärntvättade av media som säger åt dem vad de ska tycka.

Detta ser man speciellt i Sverige som har västvärldens mest hjärntvättade befolkning. Svenskarna är mest negativt inställda till Trump i hela världen, precis som att vi är mest positiva till att skänka vapen till Ukraina, vi var mest positiva till massinvandring, mest positiva till feminism, MeToo var överlägset störst i Sverige o.s.v.

Detta på grund av vår konsensuskultur och extremt likriktade media som i princip säger åt befolkningen vad de ska tycka och folket sväljer allt för ingen vågar sticka ut.

USA gick mycket bättre under Trump. Så fort Biden blev president skenade inflationen och man öppnade gränsen till Mexiko på vid gavel.

Trumphatarna är på riktigt efterblivna. Är bara att fråga dem varför de ogillar Trump och de kommer panika för de vet inte vad de ska säga, för de är inte vana vid att någon ifrågasätter. Är precis som det var att fråga någon varför de kallar sig för feminist för 10 år sedan.

Anledningen till att media hjärntvättade folk till att hata Trump är för att han iaf förra valet inte var en del av den djupa staten. Han var emot den och speciellt den invasiva amerikanska utrikespolitiken som pågick med krig i Mellanöstern. Personer som Biden och Kamala Harris har ingen riktig agens, de är bara en slags frontfigurer utan reell makt som säger vad de blivit beordrade att säga.
Trumps position och medias inställning till honom har dock ändrats lite detta val då mycket av amerikansk media ägs av judar och Trump är mer Israel-positiv än Kamala Harris vilket är varför mycket mer amerikansk media är positiv till Trump detta val. Detta är dock inget som märks i Sverige för alla har redan investerat så mycket känslor och tankekraft på att ogilla Trump och på att låtsas att de är smartare än honom så det är för mycket sunk cost att bara ändra sig.
Senast redigerad av mendokse 2024-10-12 kl. 03:09.
Citera
2024-10-12, 03:28
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

'No one is more hated than he who speaks the truth.'

-Plato
Citera
2024-10-12, 03:33
Medlem
Pungsvings avatar
Det är samma fenomen som med S mot SD. Hatet kommer från att Trump använder känsloargumentation så som Demokraterna gör, och Trump tog arbetarväljare från Demokraterna när han vann 2016. Demokraterna känner sig hotade och agerar med total aggression i överlevnadssyfte, så som S gör. Det handlar om makten. De skiter i hur det går för landet. Demokraterna massimporterar väljare från vänsterdiktaturer så som S har gjort sedan 70-talet. Demokraterna och S representerar det sämsta inom oss alla.
Citera
2024-10-12, 03:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
För att han är en lögnare, kriminell och en idiot helt enkelt
Till skillnad från vilken politiker…?
Citera
2024-10-12, 03:59
Medlem
Galejans avatar
Trump skakar om spelbrädet. Många människor mår mycket dåligt i sig själva och när då deras ramar och världsbild skakas blir det etter värre. Vi har sett samma scenario gällande andra politiska figurer i andra länder och sammanhang. Boris Johnson var extremt hatad av samma människor fram tills han började lägga all sin tid på Ukraina. Först då accepterades han någotsånär. Åkesson har varit väldigt hatad av det svenska etablissemanget av samma skäl, hans blotta närvaro ifrågasatte den svenska självbilden som ”god”. Vi ser samma sak gällande Elon Musk. Samma människor visar samma sorts motvilja och hat, och med samma typ av argument. Trump/Johnson/Åkesson/Musk är ”högerextrema”, ”rasister”, ”fascister” etc. Egentligen handlar det om att de här ledarna utmanar självbilden hos människor som gått genom livet i tron att de är de goda.

Det här delforumet är fullt med exempel på personer som verkligen inte klarar av en diskussion på lika villkor och ett ifrågasättande av de egna motiven.
Citera
2024-10-12, 04:16
Medlem
Citat:
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

Kan tänka mig att en del jänkare är lite griniga på Trump eftersom han gav viktiga och ovanliga coronatestmaskiner till putin när de behövdes på amerikanska sjukhus.
Citera
2024-10-12, 04:25
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Han är ju helt bakom flötet

Vad menar du är skillnaden mellan honom och Harris/Biden gällande detta?

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
För att han är en lögnare, kriminell och en idiot helt enkelt

Låtsas du att Harris/Biden/Obama/Bush/Clinton inte är samma saker?

Varför är svenskar så efterblivna?
Citera
2024-10-12, 04:25
Medlem
Det mesta hatet står tRump för själv, han är egocentrisk och tänker bara på sig själv. Avskyvärd lögnare.
Citera
2024-10-12, 05:03
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det.
Här erkänner du att världen utanför din bubbla är otäck och omöjlig att hantera, inte att det saknas goda skäl för medjordlingar att avsky maktspelare som tappat alla principer. Jag menar, i ett annat sammanhang hade det vore omöjligt att bli anställd om man slängde fram ett CV som får Jeffrey Epsteins att se ut som en lydig pojkscout.
Citera
2024-10-12, 05:05
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike26
Det mesta hatet står tRump för själv, han är egocentrisk och tänker bara på sig själv. Avskyvärd lögnare.
Trumps belastningsregister är milt uttryck graverande fakta det med.
Citera
2024-10-12, 05:24
Medlem
Som många tidigare nämnt så är hans ljugande på en patologisk nivå. Jag tycker det är skrämmande att se utvecklingen i det republikanska partiet. Han har etablerat en kultur där partivänner, kollegor och väljare anpassar verkligheten efter Trumps påståenden. Man är tyst och väntar på att få höra vad Trump tycker, så att man vet vad man själv tycker. Att han ofta ljuger om saker som ganska enkelt går att kontrollera och falsifiera gör det ännu mer beklämmande.

Kopplat till det blir jag även illa berörd av hans uppenbara samvetslöshet kring hur människor kan drabbas negativt av sånt han säger och gör. Han eldar på konspirationsteorier och känslor av rädsla. Att någon skulle kunna fara illa av påståenden om att äta husdjur, Q, media, valfusk, politiska motståndare osv är ingenting han tar hänsyn till, vilket för mig tyder på dålig karaktär. Att han står ut i negativ bemärkelse från amerikanska politiker i allmänhet säger ändå en hel del.

Han har även en oerhört grandios självbild. Knappast ovanligt, och kanske i viss mån nödvändigt när man är amerikansk kändis, men Trump är på en egen nivå. När andra politiker säger att de "gjort sitt bästa" så säger Trump att han "varit bättre än alla andra". Som att det blir sant för att han säger det. Han vägrar medge fel, motgångar eller be om ursäkt, utan, när han konfronteras, har som enda strategi att trivialisera och skylla på andra.

Listan kan göras hur lång som helst, och många egenskaper delar han med andra politiker. Som jag också ogillar starkt. Överlag slår han mig som en samvetslös mobbare, och är ingen jag skulle anförtro något jag håller kärt.
Senast redigerad av Konstantinpoopel 2024-10-12 kl. 05:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in