2024-10-12, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ser ingen anledning att hon skulle få något straff. Just att köra upp på en refug är väl tämligen harmlöst för alla utan för den som kör upp på den och det lär väl kosta hyfsat mycket att laga bilen, så då är det någon som blir glad för det jobbet med.

Det är ju det att hon erkänt att olyckan skett pga att hon var trött = straffbart, det kunde lika gärna varit en barnvagn hon kört över istället.

(Sen att hon putar med munnen på bilden..herregud.)
Citera
2024-10-12, 05:40
Medlem
Masingas avatar
Allt för publicitet, kunde ha hållt det "lowkey" men är man kåt på uppmärksamhet så är man.
Citera
2024-10-12, 07:33
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
När Carola Häggkvist skulle köra sin dotter Zoe till tåget var hon med om en trafikolycka. I ett videoklipp på Instagram visar hon upp det totalkvaddade framdäcket.

Jag åkte lite dizzy och hamnade uppe på en liten refug som pajade bil.

https://www.gp.se/kultur/carola-i-tr...c-352960cb45c2

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ade-in-i-refug

Straffet för trötthet i trafiken liknar det straff du skulle få om du var drogpåverkad. Om du hamnar i en olycka är detta dock svårt att bevisa och kräver ofta att föraren själv erkänner det. Om det finns bevis för att du har somnat eller kört oaktsam döms du till fängelse.

Ditt försäkringsbolag kan även hålla dig ansvarig för den så kallade regressen, vilket motsvarar hela skadesumman.*

Är det dags att sätta kärringen i finkan eller skall vi blunda för att det är Carola?

Det undrar jag om det fetmarkerade stämmer? Vanligtvis om du åker rattfull och kvaddar bilen så blir du ålagd en mycket högre självrisk, men det är den kostnaden du får stå för. Sedan är jag säker på att det finns andra konsekvenser såsom att de svartlistar dig och inte låter köpa försäkring hos dem igen förutom trafikförsäkring. Något off-topic, nåväl.
Citera
2024-10-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Det är ju det att hon erkänt att olyckan skett pga att hon var trött = straffbart, det kunde lika gärna varit en barnvagn hon kört över istället.

(Sen att hon putar med munnen på bilden..herregud.)

Putar hon med munnen!

Nu vet ju vi inte vad det är för en typ av refug för att vi kan måla upp ett scenarium med vad som kan vara där rent hypotetiskt. Det verkar ivarjefall som hon är på en motorväg och antagligen handlar det om någon på eller avfart. Just refuger är oftast inte gjorda för att man ska stå eller gå på dem utan fungerar mest som avskiljare och leda trafiken, samt brukar ofta ha någon skylt som är viktig för trafiken och som man har på refugen för att den inte ska bli nerkörd.
Citera
2024-10-12, 07:56
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Skadat däck? Det lär vara skador på länkarm, fälg, framskärm och stötfångare och kanske något mer inte nog att hon kör bil så trött att hon inte kan köra bil trafik säkert hon ser ju inte skadorna på bilen heller så det kunde lika gärna varit en cyklist hon kör över.

Indeed, hela framvagnen lär ju behöva byggas om/bytas ut med tanke på hur hjulet ser ut. Lär ha varit riktigt hög hastighet för att få till de skadorna mot en rondell.
Citera
2024-10-12, 07:57
Medlem
Sunimods avatar
Måste ha rejält lågt IQ.

Först köra bil i det tillståndet.
Sedan skriva om det på Instagram.

Hoppas polisen agerar och låser in henne.

Kunde varit en familj med barn som hon körde på.
Citera
2024-10-12, 08:20
Medlem
MosterAugustas avatar
Det bästa är väl att hon fortsätter att köra med det trasiga hjulet, filmar och sjunger till dunket + lägger upp allt på instagram? 🤔
Citera
2024-10-12, 08:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Skön stil och attityd.
Läckra händer och vackert hår, samt allt hon gjort för oss.
Hjulincidenten är redan förlåten.
Tack Carola!
jag tycker hon ser ut som Magnus Uggla på bilden i Aftonbladet
Citera
2024-10-12, 09:09
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Säkert tagit droger
Citera
2024-10-12, 09:14
Förutom att kört sönder hyrbil med dålig sömn etc. - Carolas historik
Carola har genom åren varit inblandad i flera olika trafikförseelser – inte minst fortkörning.

- Utan skylt Den 11 juni 2006: Carola kör utan registreringsskylt på sin nya bil, en Lexus stadsjeep.

- Byter fil – krockar Den 10 augusti 2000: Carola krockar med sin Pontiac. Allan Nilsson, 62, hade
ingen chans att väja när hon plötsligt gjorde en vänstersväng över hans körfält. Nilsson fick skrota sin bil.

- Förlorar körkortet Den 6 september 1993: Carola kör 74 km i timmen på Vårdsätravägen. Det är en
50-väg och hon får 1200 kronor i böter. 27 december drar kammarrätten in hennes körkort i fyra månader.

- Kör i 148 Den 2 mars 1993: Carola kör i 148 km i timmen på E4 mellan Uppsala och Stockholm. Det
är 38 km i timmen för fort och hon får 1200 kronor i böter.

- Böter på 50-väg Den 10 september 1992: Klockan 15.34 kör Carola 76 kilometer i timmen på
Vårdsätravägen. Det är 26 km i timmen för fort och hon får 1200 kronor i böter.
böter på 90-väg

- Den 8 mars 1991: Carola kör 115 km i timmen i Karlskoga. Det är 25 km i timmen för fort. Hon får
700 kronor i böter.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...pades-av-polis
Senast redigerad av explorers 2024-10-12 kl. 09:16.
Citera
2024-10-12, 10:08
Medlem
Ealrenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Det bästa är väl att hon fortsätter att köra med det trasiga hjulet, filmar och sjunger till dunket + lägger upp allt på instagram? 🤔

Otroligt korkat. Filma medans man kör är ju även det olagligt.

Hon kommer körandes ut ur Norra länken så jag undrar hur jävla långt hon kört efter smällen med refugen? Det måste ha hänt innan tunneln och då är hon ännu dummare som kör ned i tunneln med skadat däck.....

Plus att lägga ut på Instagram. Idiotin är maxad
Citera
2024-10-12, 10:28
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Liten refug? Och däck och fälg ser ut på det sättet? Något stämmer inte. senast jag gjorde en rejäl refugkörning med kvaddat däck och fälg blev det bara ett litet jack i fälgen och punka på ett i övrigt helt däck. Körde hon hem och tog genvägen över Öland innan hon tog bilden?

Hon har väl kvaddat andra bilar förr, en jänkare om jag inte missminner mig. Varför hade hon hyrbil, hade hon kvaddat sin egen?

Jag minns när hon var 18 år och var med i något tv-program där dom grattade på 18-årsdagen och då kom dom in med ett stort körkort i plakatformat för att visa att hon skulle kunna ta körkort. När hon fick det trodde hon på fullt allvar att hon fick ett riktigt körkort.

Hon har väl x antal fortkörningsböter så skulle tro att gasen hängt sig, igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in