Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Tänk på din nuvarande förälskelse som en blomma. Blomman är vacker i sin naturliga omgivning, på ett fält bland andra blommor, men förlorar sin charm när den plockas upp och tas bort från den miljö där den trivs som bäst.
Just nu är du förälskad i politikern i den kontext han befinner sig i. Men om du skulle förändra perspektiv och lära känna honom i en miljö där han inte blomstrar – inte som politiker– kan det hända att din uppfattning om honom förändras. Om du verkligen älskar honom för den han är och det han gör, bör du låta honom vara den han är och uppskatta honom för det. Precis som du lämnar en blomma där den trivs bäst, i sin naturliga miljö, så kan du också låta honom vara kvar i sin egen värld där han kan uttrycka sig fullt ut och visa sin naturliga skönhet.
Det du skriver kan jag faktiskt bara hålla med om men jag har varit förälskad i honom i många år och på senare tid har jag bara sett mig själv med honom. Dvs vid hans sida.
Vill ju inte flytta ifrån Sverige men för hans skull så gör jag det. Jag är nog kär i hans personliga del med tanke på hur han uttalar sig och står på sig i vissa politiska perspektiv.
Hur han är omtänksam och modig
Skulle vara roligt att se hans reaktion med att han får veta att jag är förälskad i honom sen många år tillbaka
Vill inte vara i det offentliga och behöver inte hans pengar men däremot vill jag sätta mig med honom och bara titta i hans ögon och älska honom
Funderar just nu på hur jag kan bli bäst i världen på något så jag får hans uppmärksamhet