2026-02-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Hej

Lite dumt inlägg men jag är hopplöst kär i en politiker i utlandet. Vet aldrig om jag kommer ha en chans att få träffa honom men tycker det är helt knasigt att vara kär i honom. Tittar varje dag på honom och önskar att jag var vid hans sida. Är inte ung heller utan närmare 30 +. Blir helt uppspelt när jag ser honom och när han pratar

Vad har ni för råd

Hahaha, du är ett riktigt psykfall!
Citera
2026-02-18, 18:29
Medlem
Merwinnas avatar
Det är ju bara hans officiella persona du är kär i. Som politiker vet han EXAKT hur han ska använda rösten och minspelet - han har säkert övat framför spegeln många gånger! Han kan ha gått hos en coach, en retoriker, en stylist, en talpedagog också. ALLT är inlärt och uträknat och konstgjort, just för att folk ska tycka om honom.

Det är inte den riktiga människan du är kär i, utan det kan jämföras med när man blir kär i en karaktär i en film eller TV-serie... men projicerar det på skådespelaren, för att man inte har någon annanstans att gå med dessa starka känslor. Karaktären finns ju inte. Sedan läser man more often than not i tidningen att skådespelaren inte alls är någon riddare som försvarar kvinnor och barn i verkligheten, utan har våldtagit kvinnor och misshandlat sina egna barn...

...och nu är det ju omöjligt hur eller hur eftersom han är gift. Att stjäla en gift man är något väldigt fult, och du vill inte egentligen vara en sådan liten Lort-Lisa - eller hur..?

Det bästa man kan göra när man drabbas av sådana här avståndsförälskelser, är att

a) minska ner tiden som man tillåter sig att titta på filmerna och videoklippen, eller googla på artiklar om honom. Ge dig en viss begränsad tid om dagen - kanske en timme - och HÅLL det!

och samtidigt

b) skaffa dig ett rikare liv IRL, så att inte allting positivt, alla starka känslor, all glädje - handlar bara om honom. Träffa vänner, träna, gå ut och dansa, hitta någon kul hobby, res eller ännu hellre flytta utomlands en tid (men inte dit han bor)! Nya intryck och erfarenheter och miljöombyte gör att man känner det som att lång tid har förflutit, och det som var viktigt tidigare känns mycket snart mindre viktigt. Och detta vet jag av erfarenhet, jag var själv the Queen of strange infatuations när jag var yngre.

En dag kommer det att komma något gammalt klipp på den här mannen i en TV-sändning, och du kommer inte att känna någonting. Varför skulle du? Det är en främling. Och om du minns ditt svärmeri fortfarande, så kommer du att tycka att det är pinsamt att tänka på.
Citera
2026-02-18, 18:35
Medlem
Den enda politiker som finns utomlands och som man kan titta på varje dag, det är Trump och han har redan en fru så det är inte lönt.

Men man kan ju alltid kontakta Epstein så fixar han en het natt med denna politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in