2024-10-11, 18:11
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Åhléns huvudägare Ayad al-Saffar tycker att reklamen på varuhuset blivit för ”woke” och menar att kunderna inte känner igen sig.

Det ska han ändra på.

– Det låter kanske rasistiskt men det är det inte för det är vanlig enkel marknadsföring, säger ägaren till EFN.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forandringen-for-ahlens--ska-bli-mindre-woke/

Äntligen, eller?

Jag känner bara att det är skönt att jag inte är alt-right så jag slipper bry mig om vilken reklam företagen väljer att köra för att bäst nå sin målgrupp.
Citera
2024-10-11, 20:17
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Aldo.Raine
Handlade…
. . . på NK
Citera
2024-10-11, 20:25
Medlem
Äntligen.
Intressant att ägaren själv är av utländsk börd.
Att försöka tilltala Woke folket var tydligen inte ett smart drag ekonomiskt.
Det kunde en 5 åring räkna ut innan att blåhåriga kvinnor med näsringar och henmän utan kulor inte konsumerar något utan bara obstruerar.
Så att blidka deras nycker framför dom verkliga kunderna/konsumenterna är ett ekonomiskt vansinnesbeslut.
Citera
2024-10-11, 20:28
Bannlyst
Jättebra. Att till och med en blatte som är överrepresenteras i reklam förstår en sån enkel sak. Peak woke har varit. Nu vill jag endast se Svenskar i Svensk reklam. Den första nigger jag jag ser i reklam en gång till kommer jag tagga Soros på, ni vet spöket Soros som denna rasmarxism har ett ansikte till.

Woke är ett angrepp emot västvärlden. Sovjet sponsrade Frankfurtskolan för er russofober att veta.
Citera
2024-10-11, 20:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Åhléns är redan på min svarta lista så dom kan göra precis vad dom vill. Kommer aldrig ge dom en krona och blir glad dagen det blir konkurs.
Citera
2024-10-11, 20:52
Avslutad
Ayad Al-Saffar, har väckt Åhlens från graven. Grymt gjort.
Citera
2024-10-11, 21:40
Medlem
Cyborg2030s avatar
Intressant bieffekt ändå
att alla Flashbackrasiter plötsligt blev bästa kompis med Ayad al-Saffar
Citera
2024-10-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Du missade min pinsamma förväxling.

Anna Lindh handlade på NK, inte på Åhlens, åtminstone inte sista gången hon handlade

Ja det missade jag helt Skyller på att jag är utomsocknes.
Citera
2024-10-11, 23:12
Medlem
TheAlamos avatar
Är det slut med den obligatoriska familjen med svart man och svensk kvinna då? Jag som började gilla att få politiska åsikter tryckta i ansiktet varje dag från företag som vill att jag ska köpa deras produkter.
Citera
2024-10-11, 23:22
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart att det går trender när det kommer till reklam. Men dessa trender går ENDAST ut på att tjäna pengar.
Nej så är det definitivt inte alltid.
En del kan kanske tro att man kan tjäna på det men likt gröna norrländska batterier så trillar paletten ner efter ett tag.
Citera
2024-10-11, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Nej så är det definitivt inte alltid.
En del kan kanske tro att man kan tjäna på det men likt gröna norrländska batterier så trillar paletten ner efter ett tag.

Nej det förlorar pengar på när Soros Open Society slutar mutar skit. Ingen Vanlig hederlig vit människa vill se nån niggerblatte i reklam. Ren propganda från Rothchilds Frankfurtskola. Rothchilds var invandrare till Europa.
Citera
2024-10-12, 00:58
Medlem
otellos avatar
Jag har ingen aning om hur just Åhléns valt att utforma sin reklam, men generellt så har storföretag gått all in. Jag förstår att många konsumenter börjat tröttna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in