Citat:
Ursprungligen postat av
Eponumos
Verkar generellt vara en snubbe med huvudet på skaft.
Ur den riktiga intervjun som Expressen snott från EFN;
”
En sak som verkligen engagerat Ayad Al-Saffar är marknadsföringen.
– Jag frågar marknadsavdelningen: vem firar ni jul med? Er familj eller era kompisar? Er familj! Då ska vi ha familjer på våra bilder och inte kompisgäng. Åhlénskunder måste känna igen sig i de bilder vi visar upp. Ibland blir det alldeles för woke. När jag köpte Åhléns var det som om de aldrig kunde visa upp en svensk kille eller tjej i reklamen och det blir för udda. Ett exempel är när de visade en vacker mörkhyad kille som de testade smink på. Det blir too much. Bilden var väldigt läcker och skulle passa som tavla bakom en hotellreception men marknadsavdelningen sa att den bilden skulle de tapetsera Sverige med för ett erbjudande på foundation. Jag sa som det var: mina döttrar kommer inte köpa smink på Åhléns för att den här killen sminkar sig. Vad är det för fel på att ha bilder på vanliga tjejer när det är vanliga tjejer som handlar hos oss? Det låter kanske rasistiskt men det är det inte för det är vanlig enkel marknadsföring.”
[…]
”Jag hamnade i Rättvik i Dalarna och jag minns att jag tyckte de andra flyktingarna var så duktiga som tränade så mycket. Men sedan insåg jag att de inte skulle träna bara för att de var klädda i joggingkläder. De hade ingen stil och ingen klass alls men jag lärde mig att det säljs mycket träningsoveraller i Sverige så det var en av de första produkterna som jag importerade och började sälja. ”
”
Kina är ju ingen demokrati? Är det problematiskt för dig att jobba med Kina?
– Nej, det är inte något problem för mig. Jag känner mig tryggare i Kina än vad jag känner mig i Sverige. Där är det kameror överallt och de tar bilder överallt. Jag har ingenting att dölja så vad ska jag vara orolig för? På riktigt. Jag är aldrig orolig i Kina Jag skulle aldrig släppa en 12-åring ensam i Sverige men det skulle jag i Kina. Filma mig, ta bilder. Gör vad ni vill. Jag har inget att dölja. Bara ni skyddar samhället. ”
https://efn.se/ahlens-agaren-al-saffars-plan-ta-tillbaka-stadskarnor
Hype är det som dödat flest företag
Alla sorters hype är möjliga
Förvänta dig det oförväntade för nästa hype kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Ser dock att han lyfter fram Kina som någonting positivt, vilket är stolpe ut.
Woke är skit.
Men det är också Kina.
Att de ska vara så svårt att ha vettiga åsikter.
Det är snarare att om han säger fel blur det svårt att göra affärer i kina
Tror att alla i hans pisition vet om affäramän som blivit fängslade i kina inr och utr medb
Jag beh bara vara i st petersburg i en vecka för att ha hört om skandinavuska affäramän som skjutirs i huvudet pga vägrat beskydd!
Synd barq frasen om barnets säkerhet
Barn kidnappas, barn körs över och förblöder, kinesernas totala rädsla för att lägga sej i när dom ser ngn som gjort sej illa,,,
Det är mkt osäkrare för barn i kina..m
Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Han verkar vettig. Och det han säger är ju fullt logiskt och rimligt. Borde vara självklarheter. Så man kan ju hoppas att fler tar efter.
Väldigt mycket reklam nu för tiden handlar ju mest om att reklammakarna skall skylta med hur woke de är och om något markera avståndstagande och förakt gentemot vanliga svenskar.
Man kan tycka att gammal vanlig reklam med vanliga människor i, som syftar till att sälja, borde funka bättre.
Sminkreklam vqr speciliserad för att "tala med kvinnans undermedvetna" vetenskapen om hur är mkt gedigen och komplex
Woke talar inte med kvinnans undermedvetna
S j s t hype är företagens värsta fiende
Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Han är ju smart. Och tänker helt rätt. Det har varit mycket killar som visar tjej/damkläder de senaste åren. Jag är också lång men jag ser inte ut sådär. Mannekänger brukar vara magra men när det är ”androgyna” män så är det helt konstiga proportioner. Ingen tjej/kvinna kan se på bilden och känna igen sig.
Inte för att känna igen sej var grejen förr
Det var att få kvinnan ur balans som var målet
Men ändå en fair point