Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-11, 20:56
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Känner man av när man får ett missed abortion? Eller fortsätter livmodern växa fastän fostret avstannat?
Har bara haft två X och fullgångna så inte insatt.
Nej man känner inte av något. Det är det luriga med uteblivet missfall, man kan ofta fortsätta ha ömma bröst m.m. Kan även upptäckas rätt sent, typ i v 15 fastän fostret slutat leva i v 7. :/ Många känner sig väldigt svikna av sin kropp just vid dessa missfall. Och även vanligt att känna sig "dum" som trott man är fortsatt gravid. Jag blödde lite i veckor när jag fick uteblivet missfall så kände mig relativt säker på att ett inte skulle gå vägen, men många blöder inte ett dugg.
Citera
2024-10-11, 20:58
Medlem
Bara jag som får ont i magen av att kolla på hennes allt om graviditeten video nu? Framgår tydligt att de hade planer om att flytta till Malmö, Kevin hade sökt jobb där å allting men så ändrar de på ALLT för att Hanna plussar.. och KÖPER ett hus?! Asså nej! Innan kub? Hon har väl haft 6 missfall innan Lara typ förlåt men hur kunde hon vara så godtrogen? Ändra hela sina livsplaner och KÖPA ett HUS….. pga gravid i vecka ja vadå 7-8? Var hon väl i då? Orkar inte! Vill att dom ska få flytta till Malmö å ha sina gamla planer tillbaka
Citera
2024-10-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nja nej, jag tror allt är genuint. Står dagens datum på UL bilden och tror inte HT eller Kebab innehar sådana Photoshop kunskaper.

Så jag är genuint ledsen för deras skull, och för min egen då jag verkligen sett fram emot två barn under två och ett hus att rodda när rören fryser.

Det såg jag också fram emot 🤣
Citera
2024-10-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borntopizza
Bara jag som får ont i magen av att kolla på hennes allt om graviditeten video nu? Framgår tydligt att de hade planer om att flytta till Malmö, Kevin hade sökt jobb där å allting men så ändrar de på ALLT för att Hanna plussar.. och KÖPER ett hus?! Asså nej! Innan kub? Hon har väl haft 6 missfall innan Lara typ förlåt men hur kunde hon vara så godtrogen? Ändra hela sina livsplaner och KÖPA ett HUS….. pga gravid i vecka ja vadå 7-8? Var hon väl i då? Orkar inte! Vill att dom ska få flytta till Malmö å ha sina gamla planer tillbaka

Men varför skulle de inte kunna vilja bo i ett hus bara för att de nu inte kommer ha två barn? Man kan väl vilja bo så och på den platsen även med ett barn?
Citera
2024-10-11, 21:00
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
HT håller ju inte ens koll på det hon säger? Först skulle dom göra något ”roligt”, sen skriver hon att dom bokade in ultraljud pga att ngt kändes fel. Okej? Nyss var det ju roligt?

Fast du spekulerar endast i att det hon menade som "roligt" = ultraljudet. Det kan ju ha varit något helt annat det handlade om men att de hade ultraljudet innan eller efter och att beskedet om MA:t gjorde att de inte gjorde det roliga alt. att hon inte, av förståeliga skäl, ville posta mer på IG på ett tag.

Lägg ner nu. Vi fattar att ni har ett skralt liv när allt ni verkar göra är att spekulera i Hs men sluta försöka sparka på någon som redan ligger ner.
Citera
2024-10-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Ingen som tror att hela graviditeten var fejk? 😬 De har väl mängder av ultraljudsbilder liggandes hemma. Är det bara jag som är överdriven nu kanske…

Antagligen inte så många som är daterade 2024/10/11.
Citera
2024-10-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Antagligen inte så många som är daterade 2024/10/11.

Hört talas om Photoshop? Men aja, de hade väl inte klarat av det ändå.
Citera
2024-10-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag undrar verkligen hur bra den källan är. Känner flera som varit med om det. Jag själv flera gånger...
Jag med. Men min personliga erfarenhet trumfar inte alla studier som finns på detta. Det är bara att googla, finns massor.

Jag beklagar verkligen att du också fått missfall.

Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Vadå någon ynka procent? Risken är i stort 3% efter vecka tolv men bara 1,6% om man konstaterat hjärtljud. En procentenhet är ganska stor andel mellan 3%-1,6% så tycker inte riktigt man kan säga att det är en ynka procent bara
1,6% är nån ynka procent ja. Det är en väldigt liten risk om man ser till den generella procenten för missfall. Gå och hacka på nåt annat.
Citera
2024-10-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nej man känner inte av något. Det är det luriga med uteblivet missfall, man kan ofta fortsätta ha ömma bröst m.m. Kan även upptäckas rätt sent, typ i v 15 fastän fostret slutat leva i v 7. :/ Många känner sig väldigt svikna av sin kropp just vid dessa missfall. Och även vanligt att känna sig "dum" som trott man är fortsatt gravid. Jag blödde lite i veckor när jag fick uteblivet missfall så kände mig relativt säker på att ett inte skulle gå vägen, men många blöder inte ett dugg.

Gud vad hemskt. Enda positiva är väl att man har en kropp som ändå tågat på och gjort allt för att behålla graviditeten.
Googlade lite och det står att man lättare kan bli gravid sex månader efter ett missfall/MA då kroppen är "med på noterna" så att säga.

Får hoppas på det i Hannas fall också om det är detta de vill.
Citera
2024-10-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare

Lägg ner nu. Vi fattar att ni har ett skralt liv när allt ni verkar göra är att spekulera i Hs men sluta försöka sparka på någon som redan ligger ner.
Den här tråden gör en mörkrädd alltså. Hoppas inte HT tar åt sig för det är verkligen pappskallar som spekulerar härinne.
Citera
2024-10-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Jag med. Men min personliga erfarenhet trumfar inte alla studier som finns på detta. Det är bara att googla, finns massor.

Jag beklagar verkligen att du också fått missfall.

1,6% är nån ynka procent ja. Det är en väldigt liten risk om man ser till den generella procenten för missfall. Gå och hacka på nåt annat.

Hen syftade på skillnaden mellan 3% och 1,6%. Det är ju nästan en halverad risk.
Citera
2024-10-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Den här tråden gör en mörkrädd alltså. Hoppas inte HT tar åt sig för det är verkligen pappskallar som spekulerar härinne.

Varför är du här inne och både läser och skriver då? Du bidrar inte direkt till Hannas fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in