2024-10-11, 19:16
Medlem
Jag har själv jobbat som volontär hos erikshjälpen och det jag såg var helt sjukt.

Vi var ca 20st som jobbade helt gratis, däremot så var det ca 10 till som var vänner och familj inom pingskyrkan som gjorde precis häften så mycket jobb som oss volontärer men som fick feta löner på att egentligen göra ingenting, dom drack kaffe och tjötade mest medan vi volontärer fick göra all skitgöra.

Och när det kom in dyra föremål osv, då hade dom anställda första tjing och plockade ut allt av värde som dom tog med sig hem och det dom inte ville ha sålde dom på erikshjälpen.

Tex dödsbon som var ganska vanligt, då åkte först chefen in och hämtade alla dyra föremål som guldringar guldkedjor, dyra klockor osv som dom stoppa i fickan, sen fick vi volontärer åka in för att hämta alla möbler osv

Samma gällde typ fastigheter som dom fick som gåvor, dom antingen sålde dom eller hyrde ut till nära och kära inom pingstkyrkan.

Och ni som tror att det ni handlar för går till välgörenhet, ja en väldigt liten del går till välgörenhet. Först ska alla deras anställda få lön, inte bara på erikshjälpen, utan hela jävla pingskyrkan och efter alla utgifter då går ca 10% till dom behövande. Rena rama lurendrejeriet! Staten och vanliga människor har ingen koll på vad dom gör med pengarna, så ni som handlar där för att ni tror att pengarna går till något bra, skänk pengarna istället till en riktig välgörenhetrs organisation för dessa människor är giriga och skor sig på fattiga människor! En väldigt liten del går verkligen till välgörenhet, resten hamnar i deras plånbok.

Jag hoppas att en journalist tar tag i det här, och granskar pingskyrkan och erikshjälpen, för det är rena rama lurendrejeriet!
Senast redigerad av Arrl 2024-10-11 kl. 19:19.
Citera
2024-10-11, 19:23
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Det är inte bedrägeri alls.
Dom hjälper människor som har dåligt samvete och vill döva skammen genom att låtsas tänka på andra.
Citera
2024-10-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Det är inte bedrägeri alls.
Dom hjälper människor som har dåligt samvete och vill döva skammen genom att låtsas tänka på andra.
Haha ja där har du en poäng! Jag kanske borde skapa ett swishkonto jag med där jag skänker 1% av det du skänker till mig!
Citera
2024-10-11, 19:32
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Detta är redan vida känt.
Citera
2024-10-11, 19:40
Medlem
sommarlovs avatar
Jag hoppas detta blir mer allmänt känt!

Vill ni hjälpa andra, sälj grejerna själv och ge pengarna till pålitliga organisationer.
Citera
2024-10-11, 20:20
Avslutad
Känns som att problemet kommer självdö, ungdomar köper second hand via Tradera eller Facebook Market och så gör även äldre människor. Second hand i traditionell mening kommer troligen inte finnas kvar om 20 år.
Citera
2024-10-11, 21:12
Medlem
Jag tror inte ett ord på vad du säger. Dina tidigare inlägg svämmar över av hat mot "araber" och 'blattar", för att använda dina uttryck. Att du skulle arbeta som volontär på Erikshjälpens Second hand vars syfte är att överskottet skall gå till biståndsverksamhet, blir då helt orimligt. Dessutom har du också i flera inlägg ifrågasatt varför dina skattepengar skall gå till SIDAs verksamhet. Så varför skulle du frivilligt då vilja bidra till hjälpverksamhet?
Om du ens varit närheten av arbete på en Erikshjälpen butik är det nog för att Kriminalvården, Arbetsförmedlingen eller annan offentlig verksamhet placerat dig där. Kanske du bara hittar på eller "hört av en kompis"? Jag tror ditt syfte är att svartmåla en verksamhet vars syfte du inte tycker om. Kanske du inte fick en anställning där efter din placering från någon myndighet och nu är bitter?
Erikshjälpen har massor med butiker i landet och skulle det vara sant som du skriver skulle det varit ute i massmedia för länge sedan.
Citera
2024-10-11, 21:24
Medlem
TattooedFuckers avatar
Det ligger lite sanning i de TS skriver

Ja var på Myrorna i Norrköping vid en samhällstjänst och då var de vi på golvet som tog hand om allt som kom in och låg de pengar , smycken mm i kläderna skulle de läggas i en korg som tömdes varje skift . Samt elektronik mm skulle ställas på särskilda ställen samma sak med märkeskläder modell dyrare oftast vinterjackor av märken som Canada Goose , fjällräven mfl de kunde vi få köpa för någon tusenlapp om vi ville efter de som jobbade där hade gått igenom

Ja . jag stoppade saker i egen ficka med vilket ALLA som jobbade på golvet gjorde ... Vi var dittvingade av kriminalvård , försäkringskassan , arbetsförmedlingen mm
Senast redigerad av TattooedFucker 2024-10-11 kl. 21:27.
Citera
2024-10-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelsson
Jag tror inte ett ord på vad du säger. Dina tidigare inlägg svämmar över av hat mot "araber" och 'blattar", för att använda dina uttryck. Att du skulle arbeta som volontär på Erikshjälpens Second hand vars syfte är att överskottet skall gå till biståndsverksamhet, blir då helt orimligt. Dessutom har du också i flera inlägg ifrågasatt varför dina skattepengar skall gå till SIDAs verksamhet. Så varför skulle du frivilligt då vilja bidra till hjälpverksamhet?
Om du ens varit närheten av arbete på en Erikshjälpen butik är det nog för att Kriminalvården, Arbetsförmedlingen eller annan offentlig verksamhet placerat dig där. Kanske du bara hittar på eller "hört av en kompis"? Jag tror ditt syfte är att svartmåla en verksamhet vars syfte du inte tycker om. Kanske du inte fick en anställning där efter din placering från någon myndighet och nu är bitter?
Erikshjälpen har massor med butiker i landet och skulle det vara sant som du skriver skulle det varit ute i massmedia för länge sedan.

Är det nått fel på att man vill göra nått bra och jobba som volontär? Jag hade möjlighet och jag tog den för jag ville göra nått bra, jag var där ett halvår och lärde mig mycket om hur allt där fungerar för alla pratar. Resten av din skit tänker jag inte svara på, men det är kul att höra att du tagit dig tid att läsa igenom alla mina inlägg, brukar du göra så? Du kanske är en sån stalker som förföljer folk med eller?
Citera
2024-10-11, 21:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelsson

Det är ju i standard hos dom flesta av dessa verksamheterna...
Citera
2024-10-11, 21:35
Medlem
Fan låter som ett ställe att volonära på
Citera
2024-10-11, 22:02
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Jag hoppas att en journalist tar tag i det här, och granskar pingskyrkan och erikshjälpen, för det är rena rama lurendrejeriet!

Vill du att vi tipsar om en journalist som du kan vända till, eller vad vill du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in