Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hur vet du att det finns något "Kristi ord"? Bibeln kanske bara är olika sagor och myter. Vi vet ingenting om sanningshalten.
Jag är troende kristen. Det räcker för mig.
Citera
2024-10-10, 17:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Citera något där Kristus säger något transfobt, Jävla barnrumpa.

Nädu, det är den som påstår att en person (i detta fall Jesus) har yttrat något, som har skyldigheten att ta fram en källa. Man kan ju knappast ta fram en källa på något som någon INTE sagt. Det blir ju som när postföretagen kräver den klagande kunden på bevis för att paketet INTE levererats.

Det där tillmälet visar ju bara vilken nivå du själv är på.
Citera
2024-10-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nädu, det är den som påstår att en person (i detta fall Jesus) har yttrat något, som har skyldigheten att ta fram en källa. Man kan ju knappast ta fram en källa på något som någon INTE sagt. Det blir ju som när postföretagen kräver den klagande kunden på bevis för att paketet INTE levererats.

Det där tillmälet visar ju bara vilken nivå du själv är på.
Det var ju DU som påstod att Kristus dömer transpersoner.
Citera
2024-10-10, 17:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det var ju DU som påstod att Kristus dömer transpersoner.

Det sa jag inte. Jag sa att han inte stödjer dem. Finns inte en enda transperson i Evangelierna, och hade det varit viktigt för Jesus att sådana blev inkluderade och upplyftade och omtalade för framtida generationer i hela världen, så hade han sett till att hitta någon sådan och inkludera i sin skara. Eller i alla fall nämnt dessa människor i en predikan. Men det gjorde han aldrig.
Citera
2024-10-10, 17:26
Medlem
Citat:
Det sa jag inte. Jag sa att han inte stödjer dem. Finns inte en enda transperson i Evangelierna, och hade det varit viktigt för Jesus att sådana blev inkluderade och upplyftade och omtalade för framtida generationer i hela världen, så hade han sett till att hitta någon sådan och inkludera i sin skara. Eller i alla fall nämnt dessa människor i en predikan. Men det gjorde han aldrig.
Nej men Kristus talar om människorna. Transpersoner är människor.
Citera
2024-10-10, 17:41
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Och eftersom de är människor så ska vi inte upphöja dem till en helig kategori med särskild status.
Det är fel och hjälper inte någon i slutändan. Det leder bara till ännu mer förvirring och lidande.
Citera
2024-10-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Och eftersom de är människor så ska vi inte upphöja dem till en helig kategori med särskild status.
Det är fel och hjälper inte någon i slutändan. Det leder bara till ännu mer förvirring och lidande.
Nej, naturligtvis inte.

Det är ju en lika stor synd det; att upphöja människan till gud. Speciellt när det gäller att upphöja sig själv till gud.

Men det är ju just det transfoberna gör; att döma andra människor tillkommer Gud allena. Det står bibeln: "Dömen och i skall dömas".

Således är det transfoberna som ska brinna i helvetet.
Citera
2024-10-10, 18:12
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Nej, naturligtvis inte.

Det är ju en lika stor synd det; att upphöja människan till gud. Speciellt när det gäller att upphöja sig själv till gud.

Håller med.

Citat:
Men det är ju just det transfoberna gör; att döma andra människor tillkommer Gud allena. Det står bibeln: "Dömen och i skall dömas".

Således är det transfoberna som ska brinna i helvetet.

Är inte "transfob" en elak stämpel bara? Att utfärda förbannelser på någon är ju också syndigt.
Citera
2024-10-11, 01:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det där var nog rekord i dumhet - eller du kanske är på samma sida som jag egentligen, men "trollar" för att visa på absurditeten i resonemanget? Som om Jesus skulle stödja alla människor med alla perversioner de har för sig, för att de är "människor" allihopa? Och då måste SvK hålla event för alla perversioner?

Det är sådant här som gör att alla verkligt troende flyr SvK, och går till antingen den Katolska kyrkan eller någon frikyrka i stället.
Citera
2024-10-11, 10:44
Medlem
Citat:
Det där var nog rekord i dumhet - eller du kanske är på samma sida som jag egentligen, men "trollar" för att visa på absurditeten i resonemanget? Som om Jesus skulle stödja alla människor med alla perversioner de har för sig, för att de är "människor" allihopa? Och då måste SvK hålla event för alla perversioner?

Det är sådant här som gör att alla verkligt troende flyr SvK, och går till antingen den Katolska kyrkan eller någon frikyrka i stället.

Naturligtvis ser Kristus även till transpersoner.

Du är bara bigott. Att du vill avhumanisera vissa människor visar bara att du är Satans redskap.

Jag är verkligt kristet troende, för övrigt och givetvis med i Svenska Kyrkan.
Citera
2024-10-11, 12:34
Medlem
Citat:
Naturligtvis ser Kristus även till transpersoner.

Du är bara bigott. Att du vill avhumanisera vissa människor visar bara att du är Satans redskap.

Jag är verkligt kristet troende, för övrigt och givetvis med i Svenska Kyrkan.
Ojsan du tror på Gud och tror att han lovar alla människor evigt liv efter detta, oavsett deras handlingar. Läs bibeln först om du ska försöka mästra andra.
Citera
2024-10-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ojsan du tror på Gud och tror att han lovar alla människor evigt liv efter detta, oavsett deras handlingar. Läs bibeln först om du ska försöka mästra andra.
Jag har läst bibeln och fäst mig vid Kristi ord eftersom jag är kristen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in