Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Bitcoin är värd ca63k och många anser att det finns goda argument att denna nya tillgångsklass kommer vara värt det mångdubbla inom några år.
Vem som har rätt återstår att se men under Bitcoins 15 åriga liv har alla som trott på fortsatt uppgång haft rätt och ni som lovat nergång haft fel.
Gott så.
Ses vid nästa halmstrå.
Du kan ju sova gott om natten eftersom det du säger stämmer, genom hela tråden.
Jag orkar inte riktigt grotta ner mig i alla konstiga argument hit och dit, men skulle vilja lägga till lite saker...
Jag var med när bitcoin startade (nej, jag har inte några coins, jag är bara nörd och gillar sånt här), och jag tyckte att idén var briljant, men tänkte att "det kommer att stoppas via lagstiftninge eller via en bubbla och all handel kommer att dö".
Så här 15 år senare måste jag, till min glädje och förvåning, inse att jag hade fel. BTC är en oerhört fascinerande grej som hämtat sig från enorma prisfall gång på gång. Numera handlas den av stora aktörer, och ju mer stora pengar som är inblandade, desto stabilare blir den.
Det ENDA som oroar mig riktigt mycket när det gäller BTC är energiåtgången. Det kostar MYCKET elkraft att hålla allt det där igång. Det är synd. Det har funnits andra kryptos som är konstruerade på ett annat sätt och inte drar så mycket ström (jag tror att en av dem hette peercoin), men det lyfte aldrig.
Allt sammantaget är BTC en bra grej. Priset är det priset är. Vad nissar på flashback har räknat ut som "FA-värde" är inte särskilt relevant.