2024-10-11, 15:53
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Absolut. Det tror jag också att den blir. Jag bara undrade rent allmänt.

OM nu inte lägenheten skulle bli såld, så återgår den till bostadsrättsföreningen, o Pia förlorar allt. Inga pengar till Pia, dock en bostad för föreningen att sälja på marknaden.
Så för hennes egen skull, så är det bäst att lägenheten blir såld.

Troligtvis är det föreningen som vänt sig till Kronofogden för försäljning av bostaden, då Pia, som den rättshaverist hon nu är, valt att inte befatta sig med världsliga ting. Skrika om att folk hatar henne, o straffa omgivningen med att ge blanka fan i att anpassa sig till den. Uppsagt medlemskap i föreningen-vräkt.

Antar att hon fått flera möjligheter till en lösning, men då kraven varit för höga=jobba o betala räkningar, så har det skitigt sig.

Som jag förstår det, så snyltar hon nu på föreningen, med att använda deras allmänna utrymmen för sitt eget bruk. Härlig person hon är, den där Pia...verkligen en drömgranne som alla skulle vilja ha i sin trapp...
Citera
2024-10-11, 15:58
Medlem
vonDys avatar
Marcus de Morte , åter imorse delat på YT ( tack f.ö! För oss som inte har tt );

Pia Live,med vin i källaren..

Detta ger hon alltså till sina barn, att minnas någon gång?
Citera
2024-10-11, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
OM nu inte lägenheten skulle bli såld, så återgår den till bostadsrättsföreningen, o Pia förlorar allt. Inga pengar till Pia, dock en bostad för föreningen att sälja på marknaden.

Troligtvis är det föreningen som vänt sig till Kronofogden för försäljning av bostaden, då Pia, som den rättshaverist hon nu är, valt att inte befatta sig med världsliga ting. Skrika om att folk hatar henne, o straffa omgivningen med att ge blanka fan i att anpassa sig till den. Uppsagt medlemskap i föreningen-vräkt.

Antar att hon fått flera möjligheter till en lösning, men då kraven varit för höga=jobba o betala räkningar, så har det skitigt sig.

Som jag förstår det, så snyltar hon nu på föreningen, med att använda deras allmänna utrymmen för sitt eget bruk. Härlig person hon är, den där Pia...verkligen en drömgranne som alla skulle vilja ha i sin trapp...
Tack för informationen. Ja hon är verkligen en drömgranne. Hon säger nej till all form av hjälp. Hon borde få LVM eller LPT men det lär hon inte få det heller.
Citera
2024-10-11, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Marcus de Morte , åter imorse delat på YT ( tack f.ö! För oss som inte har tt );

Pia Live,med vin i källaren..

Detta ger hon alltså till sina barn, att minnas någon gång?
Precis. Igår hade hon live i källaren Stupfull, undra om hon somnade i källaren så packad som hon var. Tycker så synd om hennes barn om dom ska se allt detta.
Senast redigerad av tindraninni 2024-10-11 kl. 17:07.
Citera
2024-10-11, 17:41
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Precis. Igår hade hon live i källaren Stupfull, undra om hon somnade i källaren så packad som hon var. Tycker så synd om hennes barn om dom ska se allt detta.

Jamen, verkligen! Det var vidrigt att se!

Brasklapp, till alla som kommer in halvvägs i tråden, och ska försvara!
Citera
2024-10-11, 18:01
Avslutad
Citat:
Jamen, verkligen! Det var vidrigt att se!

Brasklapp, till alla som kommer in halvvägs i tråden, och ska försvara!
Ja faktiskt
Det finns så många som är alkoholberoende och hemlösa. Dom jag stött på och pratat med har varit väldigt trevliga Men hon är gapig otrevlig och otacksam. Sen förstår jag att hon är sjuk men så otrevlig sätt. Hon kan inte bo i en lägenhet för det fungerar inte. Tror inte att H orkar så länge han heller och hon är inte det minsta kär i honom heller. Däremot utnyttjar hon honom för att där får hon mat,sex och vin samt en lägenhet med el.
Det bästa hade varit om hon hade fått LPT eller LVM.
Senast redigerad av tindraninni 2024-10-11 kl. 18:14.
Citera
2024-10-11, 18:32
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ja faktiskt
Det finns så många som är alkoholberoende och hemlösa. Dom jag stött på och pratat med har varit väldigt trevliga Men hon är gapig otrevlig och otacksam. Sen förstår jag att hon är sjuk men så otrevlig sätt. Hon kan inte bo i en lägenhet för det fungerar inte. Tror inte att H orkar så länge han heller och hon är inte det minsta kär i honom heller. Däremot utnyttjar hon honom för att där får hon mat,sex och vin samt en lägenhet med el.

Ja, tyvärr men för hennes eget bästa?
Innan det blir värre?
Citera
2024-10-11, 18:51
Avslutad
Citat:
Ja, tyvärr men för hennes eget bästa?
Innan det blir värre?
Ja hon skulle behöva läggas in och få hjälp mot sin sjukdom.
Det behövs säkert medicin och terapi så hon kan fungera i samhället
Men det krävs att hon är en fara för sig själv och andra för att hon ska få LPT eller LVM.

Nu sitter hon hemma och dricker vin hos H medan han värmer mat som dom ska äta. Vilken snyltgäst hon är usch
Senast redigerad av tindraninni 2024-10-11 kl. 18:55.
Citera
2024-10-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest

Jäklar vad sjukt, kände ej till detta. Man måste väl ändå ha fler chanser till visningar än bara en innan så sker? Är mkt nu som inte blir sålt.
Citera
2024-10-11, 19:34
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Jäklar vad sjukt, kände ej till detta. Man måste väl ändå ha fler chanser till visningar än bara en innan så sker? Är mkt nu som inte blir sålt.

Hon har förverkat rätten till lägenheten.

Om inte Kronofogden inte får sålt, så går den till Brf.
Men, jag tror att den blir såld.
Citera
2024-10-11, 19:39
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ja faktiskt

Håller med dig i allt.

Men, någon som vägrar hjälp, och inte har en paragraf på sig, är svår att rå på?
Sorgligt!
Citera
2024-10-11, 19:54
Medlem
Citat:
Hon har förverkat rätten till lägenheten.

Om inte Kronofogden inte får sålt, så går den till Brf.
Men, jag tror att den blir såld.
Allt hon är skyldig ska hon naturligtvis betala tillbaka till Brf, men att ta hennes insats som hon betalat för...nej det är stöld enligt min mening.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-10-11 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in