2024-10-11, 14:32
Medlem
-Fake-News-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Detta är ju anledningen till att SD aldrig har, och aldrig inom en nära framtid kommer att bli ett regeringsdugligt alternativ. Jimmie Åkesson har skapat en falsk "trygghet" om att partiet är ett riktigt parti.
Nu faller även han. Hårt.
Detta är början på slutet. Tveklöst.

Va? Ni tokvänster förstorar upp någonting i mikrobstorlek till Godzilla.

Åkesson bjöd in en kvinna och hon valde att ta med sig en partner som kanske är kriminell.
Citera
2024-10-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ja självklart
Gruppen Comanches var mer eller mindre helt okända i sverige innan Åkessons bröllopp
Dom verkar ha väldigt lite ( om någon) aktivitet i sverige
Liraren vi pratar om har en skatteskuld/skattebrott i bagaget.

och i liberal sossepress och sveavägsdrevet här på FB så framställs det som att han är ett hot
mot mänskligheten.
Hur stor del har dessa Comanches i sprängningar och skjutningar som utgör det kännbara problemet för folk i största allmänhet? Det är inte oväntat den kopplingen som görs av vänsterdrevet, men finns det någon substans i dom påståendena? Springer Comanches runt och kastar handgranater samt spränger trappuppgångar, och i synnerhet då Hedarv?
Citera
2024-10-11, 14:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fake-News-
Va? Ni tokvänster förstorar upp någonting i mikrobstorlek till Godzilla.

Åkesson bjöd in en kvinna och hon valde att ta med sig en partner som kanske är kriminell.

Åkessons kriminella kompis är bara toppen på ett kriminellt isberg inom SD och KD.

Citat:
Av de 64 mc-kopplade politiker som inför valet 2022 hoppas få en plats i
riksdag, kommun- eller regionfullmäktige står majoriteten av
kandidaterna, 57 procent, på Sverigedemokraternas listor. Även om
Socialdemokraterna, med nio kandidater i valet 2022, är det parti som
har näst flest mc-kopplade kandidater så sticker Kristdemokraternas
kandidater ut. Av de tio personer med kopplingar till organiserad mc-
brottslighet som har kandiderat för partiet sedan 2006 står sju
kandidater på partiets listor till höstens val. Bland dessa återfinns flera
personer som står högt i rang och har haft nära anknytning till den
kriminella mc-miljön i närtid.

https://actapublica.se/nyheter/makten-nasta/
Citera
2024-10-11, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Felsorterad
Du är nog väldigt ensam med den uppfattningen. Att fabulera och fantisera verkar inte vara bra för dig.
Att se vad man kommenterade blev för svårt för dig
Citera
2024-10-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Åkessons kriminella kompis är bara toppen på ett kriminellt isberg inom SD och KD.

https://actapublica.se/nyheter/makten-nasta/
Vad består dessa "kopplingar" utav? Någon i KD eller SD "känner" någon som är "bekant" med en person som har en "kompis" som är medlem i ett MC-gäng? Jag är så trött på dessa vänsterblivna journalister att jag kräks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation
Citera
2024-10-11, 14:47
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Han visste att han var med i en mc klubb för 5 år sen. Han visste inte att han var ledare för ett kriminellt gäng.

Bröllopet var i år. Månader efter avslöjandet om RHs roll inom Commanches.
Citera
2024-10-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Fantastiskt. Jimmie lurades att gifta sig och lurades sedan att bjuda in en icke önskvärd person och han visste inte att allt var iscensatt av Sossarna😂
Eller att det var ett sätt för SD (läckt till EXPO?) att få upp frågan på dagordningen om koppling till kriminella?
Inte första gången i så fall som det skrivs negativt men som SD går segrande ur.
Citera
2024-10-11, 14:49
Medlem
PaaloAaltos avatar
JÅ kramas och partajar med ledaren för ett kriminellt MC-gäng. Det hade varit rubriker oavsett vilken politiker det gällde. Sluta vara en sån jävla Incel-fjant nu.
Citera
2024-10-11, 14:49
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Vad består dessa "kopplingar" utav? Någon i KD eller SD "känner" någon som är "bekant" med en person som har en "kompis" som är medlem i ett MC-gäng? Jag är så trött på dessa vänsterblivna journalister att jag kräks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

Ville du veta detta skulle du kolla upp det istället för att spela dum. I Åkessons fall: så nära polare med en boss för ett kriminellt nätverk att han bjuder in denne till sitt bröllop och diverse andra fester (vilket han sen försökte ljuga om). Andra fall handlar enligt rapporten jag länkade till ovan om:

Citat:
flera personer som står högt i rang och har haft nära anknytning till den kriminella mc-miljön i närtid.
Citera
2024-10-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Eller att det var ett sätt för SD (läckt till EXPO?) att få upp frågan på dagordningen om koppling till kriminella?
Inte första gången i så fall som det skrivs negativt men som SD går segrande ur.

Skönt att någon mer ser positivt på att SD tappar väljare. Man trodde ju alla här på FB suger av Jimmie i drömmarna ;D
Citera
2024-10-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ville du veta detta skulle du kolla upp det istället för att spela dum. I Åkessons fall: så nära polare med en boss för ett kriminellt nätverk att han bjuder in denne till sitt bröllop och diverse andra fester (vilket han sen försökte ljuga om). Andra fall handlar enligt rapporten jag länkade till ovan om:
Han har vad jag förstått inte bjudit in Hedarv. Han har bjudit in Mattias Karlssons f.d. hustru. Inbjudan gällde henne + gäst. Har jag fel där?
Citera
2024-10-11, 15:10
Medlem
Är det någon som vet vad den kriminella snubben har gjort eller är varit åtalad för? Nu har jag inte läst alla svar här men när dom pratade om det på tv4 nyheter sa dom aldrig vad snubben har gjort!
Bara att han var medlem i ett kriminellt mc-gäng? Vilket då? HA är väl väldigt harmlösa nu för tiden? Är det inte relevant om den kriminella gjort något allvarligt eller bara åkt dit för fortkörning? Jag försvarar inte JÅ vill bara veta omfattningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in