2024-10-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Dunning-Kruger i full blom. Nördfan uppmanar människor till att "njuta av livet", ungefär som om det hängde på ren viljestyrka och inte på vilken lott man råkar ha fått i livet. Det är ett stort jävla hån.
Tyvärr så föll det där direkt på dig själv. Du har beskrivit dig själv ytterst tydligt i varje inlägg. Men återigen ser du inte skogen för alla träd.
Ut och fånga dagen nu.
Citera
2024-10-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Hur många gånger ska man behöva upprepa det, det finns INGA bevis för vare sig vad du tror eller vad jag tror. Och istället för att bara skräna om hur fel den andra har så kan man faktiskt diskutera och acceptera att man tror olika.

Jodå. Jag har redan länkat empiriska bevis och utöver det har jag bevisat det logiskt.

Varför är du ens vid liv? Som alla antinatalister så tror du förstås egentligen inte på det du skriver. En antinatalist som är vid liv är en posör. De enda riktiga antinatalister är de som är döda.

Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Nej, en självskattningstudie är inte vetenskapligt användbar för den bygger på människors uttalanden.

Det finns inget annat än människors subjektiva upplevelse att gå på i den här frågan om vi ska prata om empiriska bevis. Du är dock en plattjordare som förkastar alla empiriska bevis som går emot din agenda. Det lustiga i sammanhanget är att ni avgrundsvarelser som kallar er för antinatalister inte har några problem alls med att använda er utav subjektiva upplevelser i er argumentation så länge det stödjer er agenda vill säga.
Citera
2024-10-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jodå. Jag har redan länkat empiriska bevis och utöver det har jag bevisat det logiskt.

Varför är du ens vid liv? Som alla antinatalister så tror du förstås egentligen inte på det du skriver. En antinatalist som är vid liv är en posör. De enda riktiga antinatalister är de som är döda.

Det finns inget annat än människors subjektiva upplevelse att gå på i den här frågan om vi ska prata om empiriska bevis. Du är dock en plattjordare som förkastar alla empiriska bevis som går emot din agenda. Det lustiga i sammanhanget är att ni avgrundsvarelser som kallar er för antinatalister inte har några problem alls med att använda er utav subjektiva upplevelser i er argumentation så länge det stödjer er agenda vill säga.
Min fetmarkering. SOM jag håller med!!!!!!!!! De är negativa pessimistiska och subjektiva med svart-vitt tänkande. Jag tror det ligger psykisk sjukdom bakom och/eller djup depression som inte alls behöver vara akut i sin fas utan lågmäld och gnagande.
Citera
2024-10-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Min fetmarkering. SOM jag håller med!!!!!!!!! De är negativa pessimistiska och subjektiva med svart-vitt tänkande. Jag tror det ligger psykisk sjukdom bakom och/eller djup depression som inte alls behöver vara akut i sin fas utan lågmäld och gnagande.

Så är det förstås. Antinatalismens budskap tilltalar bara människor med en patologisk natur. Det är jämförbart med om det skulle finnas en annan ideologi som går emot vår grundläggande natur och till exempel säger att vi inte bör äta mat eller sova. Enbart en sjuk människa skulle gå med på att svälta sig själv frivilligt.

Alla gör bäst i att undvika antinatalister i sin omgivning då de inte bara är deprimerade förlorare som kommer försöka dra ner dig till deras nivå utan de är också extremt narcissistiska som kommer dränera all din energi med sin ständiga självömkan.
Citera
2024-10-11, 13:33
Bannlyst
The Russian CRACKDOWN on Antinatalism

Regimen i Ryssland är också rädd för oss
Citera
2024-10-11, 13:35
Medlem
Citat:
Så är det förstås. Antinatalismens budskap tilltalar bara människor med en patologisk natur. Det är jämförbart med om det skulle finnas en annan ideologi som går emot vår grundläggande natur och till exempel säger att vi inte bör äta mat eller sova. Enbart en sjuk människa skulle gå med på att svälta sig själv frivilligt.

Alla gör bäst i att undvika antinatalister i sin omgivning då de inte bara är deprimerade förlorare som kommer försöka dra ner dig till deras nivå utan de är också extremt narcissistiska som kommer dränera all din energi med sin ständiga självömkan.
Ja jag funderar också om det finns någon grad av narcissism som ligger bakom. Kanske hos alla antinatalister eller hos några av dem.

Det är nog som i allt annat en väldig gråskala med faktorer som påverkar. Vilket uppenbart gör det än svårare för en antinatalist att komma till självinsikt då gråskalor verkar ligga utom deras uppfattningsförmåga.

Att vara deprimerad är mänskligt och de flesta upplever det någon gång i sitt liv i olika grad. Att vara antinatalist är något långt mer mörkt och förödande, både bildligt och bokstavligt talat.
Citera
2024-10-11, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ja jag funderar också om det finns någon grad av narcissism som ligger bakom. Kanske hos alla antinatalister eller hos några av dem.

Det är nog som i allt annat en väldig gråskala med faktorer som påverkar. Vilket uppenbart gör det än svårare för en antinatalist att komma till självinsikt då gråskalor verkar ligga utom deras uppfattningsförmåga.

Att vara deprimerad är mänskligt och de flesta upplever det någon gång i sitt liv i olika grad. Att vara antinatalist är något långt mer mörkt och förödande, både bildligt och bokstavligt talat.

Jag har annars svårt att tänka mig värre narcissism än att avsiktligt sätta en ny människa till denna sketvärld bara för att hon också ska kunna sträva, plågas och dö för ingenting för att man ska kunna intala sig själv att man bevarar sina gener (som för det mesta är värdelösa ändå) eller gör sin plikt mot samhället (som är genomruttet och helst av allt borde brinna ner till grunden) eller något i den stilen.
Citera
2024-10-11, 14:01
Medlem
Citat:

Ja. Långt ifrån alla deprimerade, eller ens narcissister, är förstås antinatalister. Antinatalismen är sin egen betydligt värre sjukdom där depression i princip alltid ingår. Ett djur som t.ex. vägrar att para sig eller äta har vi inga problem med att klassa som sjukligt. Det finns inget skäl att inte göra detsamma med människor.
Citera
2024-10-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ja. Långt ifrån alla deprimerade, eller ens narcissister, är förstås antinatalister. Antinatalismen är sin egen betydligt värre sjukdom där depression i princip alltid ingår. Ett djur som t.ex. vägrar att para sig eller äta har vi inga problem med att klassa som sjukligt. Det finns inget skäl att inte göra detsamma med människor.
Ja jag håller med dig.
Citera
2024-10-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ja jag håller med dig.

Människan har väl sett genetiskt ungefär likadan ut i 200 000 år. Tror ni kära filosofer att vi som art är med i matchen och ser ungefär likadana ut om ytterligare 200 000 år? Eller har alla på jorden blivit antinatalister före år 200 000 och vi är toast som djurart? 🙂
Citera
2024-10-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Människan har väl sett genetiskt ungefär likadan ut i 200 000 år. Tror ni kära filosofer att vi som art är med i matchen och ser ungefär likadana ut om ytterligare 200 000 år? Eller har alla på jorden blivit antinatalister före år 200 000 och vi är toast som djurart? 🙂
Mental ohälsa och negativism kommer alltid att finnas men jag tror inte det kommer påverka mänskligheten i det stora hela, förutom att vi idag har tillgång till vapen med långt mer förödande verkan än ett medeltida svärd. Om nu någon antinatalist skulle få för sig att 'hjälpa andra icke antinatalister på traven'

Men så länge de själva väljer att inte skaffa egna barn så blir det väl mer Darwin´s law bland antinatalisterna själva. De föds och för inte sina gener vidare. Men nya antinatalister lär vi se även i framtiden likväl som alla andra psykiska synsätt och diagnoser.
Ligger det dessutom narcissism bakom antinatalism så blir det väldigt svårt för en antinatalist att ändra sin egen uppfattning, det ingår i diagnosen att ha en överdriven självbild och tro sig veta bäst.

Den stora faran för människans framtida existens är massförstörelsevapen i fel händer och att vi påverkar den globala miljön negativt med kortsiktigt tänkande. imo. Eller en stor jävla komet som utrotar allt och alla. Det ska väl redan ha hänt, på dinosauriernas tid, och livet på jorden återhämtade sig, om än i andra former.

Betänk också att alla vapen tillverkas främst för självförsvar och avskräckande syfte. Det ligger en sorts livsvilja bakom. Det är sen uppenbart att vapen används av otal fel orsaker och ofta hamnar i fel händer.
Citera
2024-10-11, 15:53
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
De ljuger inte rent av, men polyannaprincipen gör att de blundar för det otrevliga de har upplevt och överdriver det som är bra.

jepp, det är korrekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in