2024-10-11, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Det där låter ju som nån sorts parodi på tidernas fånigaste presentation för en nätdejtingprofil blandat med vad en trettonårig wannabe edgy gothbög skriver i sin dagbok.

En karl i 50-årsåldern som oironiskt skriver carpe diem och som dessutom helt blundar för det faktum att alla med kroniska sjukdomar och/eller dålig ekonomi helt enkelt inte kan "fånga dagen", hur mycket de än skulle vilja, eftersom förmågan till sinnesnjutningar förutsätts av att man är någorlunda frisk och ekonomiskt välbeställd.
Citera
2024-10-11, 09:21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
En karl i 50-årsåldern som oironiskt skriver carpe diem och som dessutom helt blundar för det faktum att alla med kroniska sjukdomar och/eller dålig ekonomi helt enkelt inte kan "fånga dagen", hur mycket de än skulle vilja, eftersom förmågan till sinnesnjutningar förutsätts av att man är någorlunda frisk och ekonomiskt välbeställd.
Vad gnäller du om? Förutom din sura mage eller vad det är du har, så hade du också ha kunnat vara blind och utan armar och ben. Du har det BRA, som bevisligen kan skriva en massa skit här.

Fånga dagen!
Citera
2024-10-11, 10:18
Medlem
Citat:
Jag tror helt enkelt att pessimister är människor som polyannaprincipen inte alls fungerar på, eventuellt blandat med anlag för anhedonism. Jag var bokstavligt talat känd för att säga obehagliga sanningar redan när jag gick i lågstadiet. Schopenhauer var mycket högre utbildad än jag och hade rikare föräldrar, men han var också redan från barndomen en hänsynslös sanningssägare.

Jag var blygare som barn och ung, men jag är vid det här laget väldigt luttrad och blir faktiskt mer och mer (för)härdad och hänsynslös ju mer jag stöter på fega NPCs och dumsvenskar som lever sina liv med lögner, ungefär som Inmendham har utvecklats genom åren. Det gäller inte bara mot optimister utan feghet och livslögner överhuvudtaget (fast optimister brukar ofta vara livslögnare på flera sätt; nörden gillar t.ex. massinvandringen). Jag fick igår kväll ett utbrott över två fega NPCs i en helt annan tråd. Jag fattar inte alls vad de gör på det här forumet.

Jag mår rätt bra när jag är påverkad av starka opiater men jag skulle aldrig för att ögonblick tvivla på antinatalismen.

Ja du verkar vara en helt ärlig man, det kan man inte förneka. Det sägs väl att ca 80 procent av alla människor i världen tror på någon religiös sagoberättelse bara för att sagan erbjuder ett roligt efterliv trots att det är lika galet som att tro på kalle anka.

Så 8 av 10 föräldrar i världen tro då på sagor 🙃 Det är ganska många.
Citera
2024-10-11, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad gnäller du om? Förutom din sura mage eller vad det är du har, så hade du också ha kunnat vara blind och utan armar och ben. Du har det BRA, som bevisligen kan skriva en massa skit här.

Fånga dagen!

Du kan ju dricka en dl batterisyra om det nu är en sån bagatell med matsmältningsproblem. Det är ju inte alls så att kroniska matsmältningsproblem t.ex. gör det omöjligt att riktigt njuta av en god måltid och dessutom sätter ner energin och humöret väsentligt

Detta med att leva med kroniskt dålig mage, blindhet och stympad är alltså något som någon skriver om som själv är en akademiker, som lever och arbetar i en skyddad verkstad - därav också ditt vurmande för massinvandringen, som du själv aldrig behöver uppleva konsekvenserna av - och troligen aldrig har lidit av något kroniskt eller någon permanent kroppslig skada.
Citera
2024-10-11, 11:39
Medlem
Citat:
Det där fick mig faktiskt att fnissa över hur pessimistisk du är. Tala om att begrepp flyger dig över huvudet.
Citera
2024-10-11, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det där fick mig faktiskt att fnissa över hur pessimistisk du är. Tala om att begrepp flyger dig över huvudet.

Carpe diem är ett gammalt romerskt ordspråk, men det är genom modern populärkultur totalt urvattnat. Det är något som fjortisar låter tatuera på sina kroppar.
Citera
2024-10-11, 11:47
Medlem
Citat:
Carpe diem är ett gammalt romerskt ordspråk, men det är genom modern populärkultur totalt urvattnat. Det är något som fjortisar låter tatuera på sina kroppar.
Ja och vad har det med saken att göra. Jag talar om begreppet ur den kontext du själv beskrev. Men återigen flög något dig över huvudet.
Jag känner det ganska lönlöst att fortsätta diskutera detta med dig.
Citera
2024-10-11, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ja och vad har det med saken att göra. Jag talar om begreppet ur den kontext du själv beskrev. Men återigen flög något dig över huvudet.
Jag känner det ganska lönlöst att fortsätta diskutera detta med dig.

Nej, just eftersom det finns lidande som gör människor nästan helt oförmögna att njuta av nuet så är det jag skrev till 100% relevant.

Carpe diem är att pissa i ansiktet på den som är utfattig, lider av kroniska sjukdomar, står i begrepp att slaktas vid fronten mellan Ryssland och Ukraina (som nörden låtsas vara upprörd över), jobbar som hora på en barnbordell i Thailand eller som gruvarbetare i Bolivia. Det är en uppmaning att ha det bra till människor som förvägras just att ha det bra.
Citera
2024-10-11, 12:10
Medlem
Citat:
Nej, just eftersom det finns lidande som gör människor nästan helt oförmögna att njuta av nuet så är det jag skrev till 100% relevant.

Carpe diem är att pissa i ansiktet på den som är utfattig, lider av kroniska sjukdomar, står i begrepp att slaktas vid fronten mellan Ryssland och Ukraina (som nörden låtsas vara upprörd över), jobbar som hora på en barnbordell i Thailand eller som gruvarbetare i Bolivia. Det är en uppmaning att ha det bra till människor som förvägras just att ha det bra.
Herregud alltså så korkad du är. Orkar inte förklara för någon som befinner sig på ett sånt svart-vitt plan.
Inte undra på att du är olycklig. Allt är uppenbart upp till andra för att du ska känna lycka.

Du kommer leva ett helt liv missnöjd för att du aldrig når dina statusmål. Har du hört talas om ett par andra små fina ordspråk -happines is not a destination, it´s a way of life. You choose : ) :
Och det innebär inte att man är utan problem och sjukdomar.
Citera
2024-10-11, 12:17
Bannlyst
Citat:
Herregud alltså så korkad du är. Orkar inte förklara för någon som befinner sig på ett sånt svart-vitt plan.
Inte undra på att du är olycklig. Allt är uppenbart upp till andra för att du ska känna lycka.

Du kommer leva ett helt liv missnöjd för att du aldrig når dina statusmål. Har du hört talas om ett par andra små fina ordspråk -happines is not a destination, it´s a way of life. You choose : ) :
Och det innebär inte att man är utan problem och sjukdomar.

Äkta NPC: vänder uppochner på precis allt man säger.

Det är alltså den pösige akademikern nerdnerd som från sin privilegierade ställning med fet lön och god hälsa hånfullt uppmanar andra att "fånga dagen", men som den äkta NPC du är så får du det till att jag är någon sorts "statusmänniska" som sitter på mina höga hästar, när jag helt enkelt konstaterar att man inte kan njuta av nuet när man är utfattig, sjuk, offer för människohandlare och krig etc.
Citera
2024-10-11, 12:18
Medlem
Citat:
Äkta NPC: vänder uppochner på precis allt man säger.

Det är alltså den pösige akademikern nerdnerd som från sin privilegierade ställning med fet lön och god hälsa hånfullt uppmanar andra att "fånga dagen", men som den äkta NPC du är så får du det till att jag är någon sorts "statusmänniska" som sitter på mina höga hästar, när jag helt enkelt konstaterar att man inte kan njuta av nuet när man är utfattig, sjuk, offer för människohandlare och krig etc.
Vem fan har sagt att krig och svår sjukdom är något man njuter av!!!! Du är riktigt riktigt trög.
Det borde bekymmra dig mest att du är trög. Inte hur mycket pengar du har.
Citera
2024-10-11, 12:24
Bannlyst
Citat:
Vem fan har sagt att krig och svår sjukdom är något man njuter av!!!! Du är riktigt riktigt trög.
Det borde bekymmra dig mest att du är trög. Inte hur mycket pengar du har.

Dunning-Kruger i full blom. Nördfan uppmanar människor till att "njuta av livet", ungefär som om det hängde på ren viljestyrka och inte på vilken lott man råkar ha fått i livet. Det är ett stort jävla hån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in