2024-10-11, 03:08
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Haha. När invandrarna tagit över hela Sverige är det definitivt slut med tramset.

Speciellt om invandrare är från länder med extremt konservativa värderingar. Har inte Ikea som exempel böjt sig för Saudiarabien. Man raderar kvinnor. Förstår rödgrönaV ironin? Deras väljarbas blir woke och Pk:s död
Citera
2024-10-11, 07:42
Medlem
Ska bli intressant att se årets julreklam. Jag har inget emot "woke" men känns lite överdrivet när reklamen medvetet och konstant ska vara inkluderande genom att visa saker som en transsexuell mörkhyad Lucia.
Citera
2024-10-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Verkar generellt vara en snubbe med huvudet på skaft.

Ur den riktiga intervjun som Expressen snott från EFN;

En sak som verkligen engagerat Ayad Al-Saffar är marknadsföringen.

– Jag frågar marknadsavdelningen: vem firar ni jul med? Er familj eller era kompisar? Er familj! Då ska vi ha familjer på våra bilder och inte kompisgäng. Åhlénskunder måste känna igen sig i de bilder vi visar upp. Ibland blir det alldeles för woke. När jag köpte Åhléns var det som om de aldrig kunde visa upp en svensk kille eller tjej i reklamen och det blir för udda. Ett exempel är när de visade en vacker mörkhyad kille som de testade smink på. Det blir too much. Bilden var väldigt läcker och skulle passa som tavla bakom en hotellreception men marknadsavdelningen sa att den bilden skulle de tapetsera Sverige med för ett erbjudande på foundation. Jag sa som det var: mina döttrar kommer inte köpa smink på Åhléns för att den här killen sminkar sig. Vad är det för fel på att ha bilder på vanliga tjejer när det är vanliga tjejer som handlar hos oss? Det låter kanske rasistiskt men det är det inte för det är vanlig enkel marknadsföring.”

[…]

”Jag hamnade i Rättvik i Dalarna och jag minns att jag tyckte de andra flyktingarna var så duktiga som tränade så mycket. Men sedan insåg jag att de inte skulle träna bara för att de var klädda i joggingkläder. De hade ingen stil och ingen klass alls men jag lärde mig att det säljs mycket träningsoveraller i Sverige så det var en av de första produkterna som jag importerade och började sälja. ”

Kina är ju ingen demokrati? Är det problematiskt för dig att jobba med Kina?

– Nej, det är inte något problem för mig. Jag känner mig tryggare i Kina än vad jag känner mig i Sverige. Där är det kameror överallt och de tar bilder överallt. Jag har ingenting att dölja så vad ska jag vara orolig för? På riktigt. Jag är aldrig orolig i Kina Jag skulle aldrig släppa en 12-åring ensam i Sverige men det skulle jag i Kina. Filma mig, ta bilder. Gör vad ni vill. Jag har inget att dölja. Bara ni skyddar samhället. ”

https://efn.se/ahlens-agaren-al-saffars-plan-ta-tillbaka-stadskarnor

Personligen hade jag sparkat marknadsföringsavdelningen på stående fot.
politiska aktivister kan ägna sig åt annat än att förstöra företag.
Citera
2024-10-11, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ska bli intressant att se årets julreklam. Jag har inget emot "woke" men känns lite överdrivet när reklamen medvetet och konstant ska vara inkluderande genom att visa saker som en transsexuell mörkhyad Lucia.

Julreklam 2024 = svart man med sin vita kvinna sitter i centrum, någon vid bordet sitter i rullstol, några ser ut som hazarer, två bögar sitter och pussas. Lucia är en skäggig man, jultomten en kvinna. Kanske Farah Abadi. "Glad Helg till ALLA oavsett om ni firar eller inte" säger tomten och tar ett stort glas Coca Cola. Ho Ho Ho. (Julmusiken i bakgrunden är noga utvald för att inte "exkludera" någon genom att nämna Jesus, Gud eller annat som kan upplevas som kränkande.)

Frågan är verkligen vad de vill uppå.
Citera
2024-10-11, 08:02
Medlem
Citat:

Arla förbered tydligen en jul reklam med en svart fet transa i blöja som identifierar sig som 1 åring.
Ligger under granen och leker med sina kulor med den vita familjens övriga barn.
Citera
2024-10-11, 08:29
Medlem
Ratads avatar
Jag tycker han har en klarsynt poäng i hur annonser fungerar - den som ska köpa tjänsten eller produkten ska vilja sätta in sig själv i sammanhanget som annonsen presenterar eller associera till tidigare positiva upplevelser av produkten.

19-åriga tjejer skiter i varorna om de presenteras som att de är för valfri HBTQI-certifierad etnocentrerad karaktär. Jag tror även att de mest genus- och godhetsmarinerade skiter i sina purse puppyfavoriter när det gäller sin egna konsumtion. Inte tänker de på vikten av att blaskfeta handikappade transbögar inkluderas när de fantiserar om hur de själva vill se ut i sina Frank Dandy-stringisar framför en chad.
Senast redigerad av Ratad 2024-10-11 kl. 08:38.
Citera
2024-10-11, 08:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Jag är inne på samma spår. När man kryddar med allt så blir allt urvattnat.

Bara sett till den sociala kontexten så tycker jag julreklamen de senaste åren spårat ur. Som han säger så firar man med familjen - man kan gå ut på julfest med kompisar men det kunderna vill uppleva är en familjär känsla. De minoritetspersoner jag känner är likadana som andra, när de tänker på julfirande är det med mammi, pappi, brorsor och systrar. Inte något experimentellt Södertörnsgenuskollektiv.
Senast redigerad av Ratad 2024-10-11 kl. 08:36.
Citera
2024-10-11, 08:39
Medlem
Vad skönt. Äntligen ska vi slippa att se några andra än Barbie och Ken!
Citera
2024-10-11, 08:46
Medlem
Jag bara kan inte köpa produkter från de här extremt woke reklamerna. Det bar går inte. Barnen får heller inte saker eller kläder från de företagen.
Citera
2024-10-11, 08:52
Medlem
Psykpatient33s avatar
Hur FAN är det rasism om man blir mindre woke?

Ayad Al-Saffar sätter sitt skäggiga huvud på spiken här, när han på grund av att han är invandrare inte har helt koll.

Är anti-woke detsamma som rasism?
För någon som inte är så insatt i alla detaljerna skulle det mycket väl kunna vara det. Det är samma idioter som skriker och tar allting för långt.

Men det är bara ett spel, den här babben vet att anti-woke inte är detsamma som rasism, han låssas att han inte fattar för att redan på ett tidigt stadie greppa ett punggrepp om de psykstörda woke-svinen. Som babbe tillhörande en minoritet kommer han undan med finten. De låga förväntningarnas rasism.

Smart.

Om vita chefer ska kunna göra samma sak behöver vi/de ju säga sanningen. Att vi är jävligt trötta på woke-skiten.

När Åhlens slutar vara woke är det den första stora spiken i kistan för wokismen.

Tänk vad kul det ska bli för de idioter som svalde wokismens dåraktiga budskap helt och hållet. Om femton-trettio år från nu, när alla kan se på dem hur efterblivna de är, som ätit könshormoner, skrikit om sina trans-rättigheter, som förstört små barn för livet med sin psykstörda woke-propaganda. Som de franska kvinnorna som knullade nazi-soldaterna, som fick sina huvuden rakade, med skillnaden att för woke-transorna växer det konceptuellt avrakade håret aldrig ut.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-10-11 kl. 09:25.
Citera
2024-10-11, 08:53
Medlem
invandrar-leffes avatar
Visst har han rätt och väldigt typiskt att det ska till en person med invandrarbakgrund för att ta ett sånt beslut.
Citera
2024-10-11, 09:49
Medlem
Mindre WOKE leder till mindre rasism då man inte gör skillnad på folks hudfärg.

Det är väl mer rasistiskt att sitta och handplocka folk efter hur färgade dom här, "i den här kampanjen ska vi ha en svarting där, en asiat där och så några vita där".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in