2024-10-10, 23:30
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, men lägger du till krav på landets fortsatta inrikespolitik, försvarets storlek då är det fullständig kapitulation som det är frågan om.

För att inte tala ryssens rätt att involvera sig i Ukrainas utrikes- och säkerhetspolitik. Det om något ÄR en form av kapitulation.
Med andra ord skulle Ukraina styras i realitet av skithögarna och sovjetrelikerna i kreml.
Citera
2024-10-10, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Fredsavtal med viss landavträdelse är långt ifrån kapitulation.. Helt sanslöst orealistiskt, och faktiskt riktigt korkat av Ukraina att se rysk ovillkolig "kapitulation" som enda tänkbara förhandlings-alternativ.

Fast. Det är ju det som pissryzzland erbjuder.

Det är det enda som pissRyssland erbjuder.

Ovillkorslös kapitulation.
Citera
2024-10-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Fast. Det är ju det som pissryzzland erbjuder.

Det är det enda som pissRyssland erbjuder.

Ovillkorslös kapitulation.

Hur har du gissat dig fram till den "faktan"?
Citera
2024-10-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
De förutspåddes av man skulle få slut på artilleri också. Eftersom man sköt sådana enorma mängder. Och det stämde, men som jag skrev, N. Korea gick in och sedan fick de upp sin egen produktion.

N. Korea ammon är högst tvivelaktig men den fungerar, gissningsvis 50% av gångerna men det är som sagt en gissning och vart siffran kommer ifrån vet jag inte så be mig inte om en källa till det.

Finns lite källor om artillerigranater från NK om man letar. De hade en skarp övning mot något ställe där andra kunde räkna träffar och andel granater som faktiskt smällde. Båda var dåligt.
Citera
2024-10-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du skämtar? Tror du på allvar att Ukraina matar in koordinater i en robot som man sedan ska dra iväg 300 km in i Ryssland?
Storm Shadow styrs via satellit inte via en inknappad koordinat.

Du är lagom efterbliven , att ha en sådan attityd när man inte ändå inte förstår.

Citat:
The missile is fire and forget, programmed before launch. Once launched, it cannot be controlled or commanded to self-destroy and its target information cannot be changed. Mission planners program the weapon with details of the target and its air defences. The missile follows a path semi-autonomously, on a low flight path guided by GPS and terrain mapping to the target area.[16] Close to the target, the missile climbs to increase its field of view and improve penetration, matches the target stored image with its IR camera and then dives into the target

Så jo den behöver ingen satellit assistans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Hur har du gissat dig fram till den "faktan"?

Har du inte hängt med? Har du suttit här i tre år framför datorn och ändå inte sett ett enda inlägg på sociala medier, under den tiden?
Citera
Avslutad
Citat:
Bakgrunden till invasionen är viktig för att kunna diskutera ämnet sakligt.

Nej din dynga från Kreml utgör inte bakgrunden till kriget.
Citera
2024-10-10, 23:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag påstår att USA är i krig både med Kina och Iran... Framför allt med icke-militära krigsmetoder.

Och nej. Inget som framkommit att Ryssland kräver total kapitulation. Det man framfört är att fredsförhandlingar måste utgå från nuvarande gränser i kriget. Kan du citera när de uttryckt att ryska didan kräver total kapitulation för att förhandla?

Så varför fortsätter ryssarna att "pusha" på ? Om man nu är nöjda..

Sedan kan du starta en ny tråd om jänkarnas "krig" med Kina, och Iran för den delen. Har inte ett skvatt att göra med detta ämne.
Citera
2024-10-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så varför fortsätter ryssarna att "pusha" på ? Om man nu är nöjda..

Sedan kan du starta en ny tråd om jänkarnas "krig" med Kina, och Iran för den delen. Har inte ett skvatt att göra med detta ämne.

Jag tror inte man är nöjda.. Ryssen vill nog helst ha hela donetsk ocb luhansk. Precis som Ukrainas intåg i Kursk, vill man väl ha ett bra förhandlingsläge.. kapitulation av motparten är ju det bästa förhandlingsläget för bägge parter, men ses av dd flesta nifmalbdhåvade som orealistiskt (iallafall att kärnvapenmzkten ryssland skulke kapitulera). Men inget jag hört eller läst tyder på att Ryssarna inte skulle kunna acceptera en lösning med permanentande av nuvarande gränser och ett militärt vingklippt Ukraina som inte blir en ny Nato-granne. T.om EU medlemskap för ett idag lite mindre Ukraina, skulle antagligen Accepteras av ryssarna.. frågan är ju dock om ej behöver ett ytterligare jordbruksbidrsh-land atg försörja?

Duskyssionen om andra heta och kalla krig vaf endast för att ge kontext till att krav på ukrainsk militär, mänskliga rättigheter etc. Inte behöver likställas med ren kapitulation.
Citera
2024-10-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m.., tar lite ifrån texten :

men istället har nu Zelensky träffat både Macron och Starmer idag, och de är leverantörerna av Storm Shadow och dess franska paketering SCALP till Ukraina. Möjligt att de bägge har släppt kryssningsrobotarna fria gemensamt.

Jag har lite uppfattat det tidigare.., att britterna inte ville vara först/ensamma att släppa på begränsningen..så kanske det håller på att lösa sig.

Men var det inte också snack om att jänkarna också måste ge sin välsignelse till detta ? Då i.o.m att det finns komponenter som är "Made in Usa". Eller minns jag fel ?
Ja det mins även jag. USA hindrar användandet av både ATACMS och Stormshadow. Att de kan blocka Stormshadow beror på innehållet av amerikanska komponenter.

Detta syltryggeri handlar givetvis om presidentvalet och inget annat. Britterna har sedan länge synat Putins kärnvapenbluff och gett tummen upp för missilangrepp mot mål inne i rysseriet.
Citera
2024-10-11, 00:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

Without access to this data, the missile would have to rely solely on GPS, making it vulnerable to russian electronic warfare systems that could easily disrupt it.

Den behöver inte i teorin men i praktiken. Se mitt tidigare svar till den som också kallade mig efterbliven.
Ukraina kan dra iväg missiler mot Ryssland men utan navigering så är det ingen större idé.

The US, which has placed restrictions on its hardware used in strikes within Russia, currently doesn’t permit its navigational data to be used.

The US and UK governments are discussing allowing Ukraine to deploy British cruise missiles backed by US navigational data to conduct long-range strikes inside Russian territory

https://www.bnnbloomberg.ca/business/company-news/2024/09/12/us-uk-discuss-lifting-missile-data-restrictions-for-ukraine/

Hmm..., om jag inte minns fel så var ett alternativ under första Irak-kriget, att man hade snubbar på marken som "lyste" målet den sista biten för säkerhets skull, så att missilen skulle hitta rätt. Jag antar att teknologin har gått framåt sedan dess, en bra bit.
Citera
2024-10-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Nån härlig slakt av smutsryssar idag??
Videomässigt har det bara varit mer av det vanliga. Ryssar som sprängs av drönare. Ryssar som begår självmord. Ryssar som gråter ut om hur hemskt de behandlas av sina befäl.

Några länkar:

En till oljecistern exploderade vid oljeterminalen i Feodosia, Krim, efter drönarattack den 7 oktober. Hela anläggningen kommer att brinna ner helt och hållet.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1g0roxr/another_tanker_exploded_at_the_oil_terminal_in/

Över 40 ryska värnpliktiga togs till fånga i Kursk.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1g0f9ol/more_than_40_russian_conscripts_were_captured_in/

Stillbild på tre ryssar som flyger ur sitt nysprängda fordon.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1g0ul4h/three_russians_ejected_from_their_softskin_vaz/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in