2024-10-10, 22:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Men dom skickar ju så klart ändå pengar (från medlemsavgifter) till LO, som sedan skickar vidare till sossarna...
Det är inte många kronor per medlem och år, men visst, LO-avgiften går ju inte att undslippa.
Citera
2024-10-10, 22:45
Medlem
Ingen stor fråga, LO och S är öppna med att
de samarbetar. De som kritiserar är M, och
de är inte öppna med vilka som stödjer dem
med pengar. Så har det alltid varit, de gnäller lite då och då
Citera
2024-10-10, 22:47
Medlem
Karmans avatar
Sex miljoner... jag trodde faktiskt det var mer. Blir tufft för sossarna, nu när också lotteriintäkterna lär minska drastiskt utan kräng på telefon.
Citera
2024-10-10, 22:48
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Kan inte riktigt begripa varför LO ska ge partistöd till (S).

(S) må vara grundat av arbetarrörelsen, facken, men sossarna har ju sen 90-talet pissat på den svenska arbetsrörelsen.
Ingenting sossarna gjort det senaste 30-40 åren, har gynnat svenska arbetstagare, tvärt om.

1992 hade (S) 260 346 medlemmar.
2022 hade dom 76 552 medlemmar.

Tydliga siffror på att dom inte gör något rätt.
Sen kan man ju undra över hur många arbetstagare som fortfarande är medlemmar? Det är nog ingen omöjlighet att bidragstagarna(med få svenskklingande namn), är den största medlemsgruppen.

Så, varför ska arbetarrörelsen bekosta bridragrörelsens parti?
Citera
2024-10-10, 23:04
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Nä du tänker fel.
Topparna inom LO är aktiva sossar!

Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Grammatiskt har du rätt, men jag, liksom NyaHenrikss, tror inte att det kommer att hända något als med stödet till S.
Det är väl bara fyra eller fem förbund kvar vi snackar om.
De andra har ju redan slutat att ge bidrag tros att de i toppen är sossar
Så det är ju absolut inget nytt om fler slutar
Han går inte ut med ett sådant påstående om det inte finns grund för förändringar.
Han vet ju vad som är på gång genom sina kontakter med de förbund som fortfarande är givare.
Å det är ju de som bestämmer.
Mitt tips
1. han sitter kvar i S
2. De fortsätter att ge kampanjstöd
3. Några förbund ytterligare slutar att ge partistöd
Citera
2024-10-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag förstår inte varför fackföreningar ska betala pengar till Socialdemokraterna. Det är ett oskick som bör slutas med snarast möjligt.

Pengarna ska gå till Lo medlemmar som stöd i sämre tider och för att utveckla arbetsmarknaden utifrån arbetarnas önskemål.

Det är ju just det Socialdemokraterna gjort och varit bäst på av alla partier.

Men nu leds ju Socialdemokraterna av akademiker och mer blivit ett parti som valt att vända sig till andra akademiker genom sättet att kommunicera och därför tappat många av arbetarna. Även om S politik fortfarande, självklart, tar tillvara arbetarnas intresse bäst.

Det kanske redan nämnts men sen handlar det om 36 öre per månad och medlem.
Citera
2024-10-10, 23:24
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Snacka går ju, men nu vill vi se resultat av snacket.
Citera
2024-10-10, 23:42
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
Tyvärr är jag tämligen säker på att sossarna och LO gör detta mediala skådespel gemensamt med SVT - varför?
LO behöver tvätta bort att de aldrig kritiserar S och då behöver de låtsas som att inga pengar framåt ska gå till Sossarna när det säkerligen inte kommer bli så. LO förlorar yngre medlemmar och de behöver få ut budskapet att man nu agerar …

SVT skulle aldrig våga använda 30 minuter till att ge en organisation luft och få dit Sossarna frivilligt om inte det hela är uppgjort.

Det märks nu mer tydligt än förr hur Socialdemokraterna använder SVT som sin kommunikationskanal. Om LO menade allvar hade dessa samtal hållits i stängda rum med S.

Tro inget annat- Allt, precis allt är beräknad lögn i syfte att få svenskarna att utan att de vet det ge mer pengar och makt till S-partiet

eksakt bara spel i gallerier för lo det vet alla som kan ngt om sånt här lol de vill bara använda sin msm kanal för att ge i mer pengar till s så jävla tragisgt
Citera
2024-10-10, 23:43
Medlem
Nya LO-ledaren låter som Leif Östling om skatterna…. ”Vad fan får vi för pengarna?” Oavsett vad man tycker om facket i dagens samhälle så ska han ha all heder av detta. Fru Andersson , speltorsken som leder partiet tappar finansiering och måste börja fackanpassa sin politik. Så kommer (s) bli ännu mer frånvänt och hänvisat till kommunistpartiet och Dadgostar. Muharrem kommer då få det svårt att regera med lotteribedragarna. Politiken blir intressant.
Citera
2024-10-10, 23:47
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
De flesta LO är väl SD så skicka pengarna dit tänker jag, S får väl sin del från lotterna?
SD har bara 30 procent sympatier bland LO-medlemmar numera enligt den undersökning som gjorts. De har legat högre tidigare men många har nog insett att de går högerns ärenden.
Citera
2024-10-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Kan inte riktigt begripa varför LO ska ge partistöd till (S).

(S) må vara grundat av arbetarrörelsen, facken, men sossarna har ju sen 90-talet pissat på den svenska arbetsrörelsen.
Ingenting sossarna gjort det senaste 30-40 åren, har gynnat svenska arbetstagare, tvärt om.

1992 hade (S) 260 346 medlemmar.
2022 hade dom 76 552 medlemmar.

Tydliga siffror på att dom inte gör något rätt.
Sen kan man ju undra över hur många arbetstagare som fortfarande är medlemmar? Det är nog ingen omöjlighet att bidragstagarna(med få svenskklingande namn), är den största medlemsgruppen.

Så, varför ska arbetarrörelsen bekosta bridragrörelsens parti?

Gäller de medlemssiffrorna alla medlemmar (dvs även kollektivanslutna), eller gäller det "bara" dem som själva valt att gå med i partiet? Jag har nämligen svårt att se ett så enormt medlemstapp som något annat än att de har blivit av med kollektivanslutna. Allt annat borde betraktas som en katastrof, tycker jag.
Citera
2024-10-10, 23:50
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Fulteknik att smälla ihop arbetarna i byggnads som verkar på den privata marknaden med undersköterskorna i kommunal som jobbar regionalt eller kommunalt.

Varför bröt man inte ned det mer?
Hade det börjat lyftas frågor om att vissa förbund kanske borde bryta med LO
Kanske vore bra att hålla sig till ämnet då vi diskuterar just LO.
Jag förstår att du inte är ett mattesnille men hade man börjat bryta ned siffrorna hade det förmodligen blivit så litet underlag att utfallet inte kunnat räknas som statistiskt relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in