2024-10-10, 17:51
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du känns extremt korkad, ingen har framfört möjligheten av en alternativ gärningsman med samma DNA-profil som Am*n. Hitta inte på saker.

Däremot har Am*n besökt hennes bostad ca ett dygn innan tidpunkten för gärningen, du verkar inte ha hört talas om sekundär DNA-överföring och Touch-DNA? Skillnad vore om han aldrig någonsin hade besökt BO tidigare men nu är det inte så.

Ja och det jag klippte in från domen berörde EXAKT det du skriver. MEN du är tydligen för korkad för att förstå vad som står.
Det var 17 gånger så sannolikt att spåren kom från samma kväll som hon mördades som den alternativa förklaringen.

Så nu har jag förklarat på särskolenivå så alla i tråden fattar
Ja utom du då....
Citera
2024-10-10, 19:17
Medlem
Allt bygger på spekulationer. Hovrätten har påstått att inpassningen skedde mellan 00:27:34 och 00:30:34, den sista tiden då Amiin's telefon var aktiv kl. 00:21:44 när han var i Amiir's bostad. Efter det gick Amiir till Grönpepparsparken.

Från Amiir's adress till Saga's bostad finns det inga bevis som styrker hur Amiin ska ha tagit sig dit för att genomföra inträdet.
Senast redigerad av Abuja 2024-10-10 kl. 19:21.
Citera
2024-10-10, 21:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det var 17 gånger så sannolikt att spåren kom från samma kväll som hon mördades som den alternativa förklaringen

Men om det är 17 gånger så sannolikt att spåren kom från samma kväll som hon avled så betyder väl inte det att det är 100 procent säkerställt att de avsattes exakt samma kväll?

Det verkar finnas ett utrymme för en osäkerhetsfaktor här?

Är du kriminolog förresten? 😎
Citera
2024-10-10, 21:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Allt bygger på spekulationer. Hovrätten har påstått att inpassningen skedde mellan 00:27:34 och 00:30:34, den sista tiden då Ami*n's telefon var aktiv kl. 00:21:44 när han var i Ami*r's bostad. Efter det gick Ami*r till Grönpepparsparken.

Från Ami*r's adress till Sag*'s bostad finns det inga bevis som styrker hur Ami*n ska ha tagit sig dit för att genomföra inträdet.

Du sätter fingret på nåt viktigt här, det finns så vitt det går att se inga vattentäta bevis för att Am*n befunnit sig i BO:s bostad vid tidpunkten för gärningen?
Citera
2024-10-10, 21:20
Medlem
PreciousStoness avatar
Kvastfeningen besvarar inlägg av La-man2011:
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ja och det jag klippte in från domen berörde EXAKT det du skriver. MEN du är tydligen för korkad för att förstå vad som står.
Det var 17 gånger så sannolikt att spåren kom från samma kväll som hon mördades som den alternativa förklaringen.

Så nu har jag förklarat på särskolenivå så alla i tråden fattar
Ja utom du då....
Att försöka besvara en kvinnohatare som aldrig svarar på andras frågor, utan likt en politiker ist ställer helt oväsentliga motfrågor, leder inga diskussioner framåt vilket sannolikt är hans syfte.

Mängden DNA tillhörande GM som funnits under Sagas naglar stärker att detta inträffat när Saga i samband med strypningen kämpat för sitt liv.
Under den långdragna processen har hon sannolikt insett att hon skulle dö om inte GM kunde stoppas i sitt uppsåt att döda henne och det 7 månader gamla manliga fostret.
Enl. NFC tyder mängden hudavskrap med GM:s DNA på den faktainfo som både du och jag tydligt beskriver, men som en viss faktaresistent papegoja vägrar att ta till sig!

När den 22-årige mördaren så småningom blir utsläppt ifrån sin långa fängelseplacering i total ensamhet, så antar jag att han kommer att ha tillbringat mer än sitt halva liv i fängelse (när man räknar in den tid som han har suttit häktad).

V.I.F. Saga o ditt långt utvecklade men mördade foster!
Mina tankar går till dina anhöriga och vänner. ❤
Citera
2024-10-10, 21:27
Medlem
Sorglig historia på många sätt. Apan borde inte befunnit sig i detta landet från första början.
Citera
2024-10-10, 21:31
Medlem
landbandys avatar
Lawnoverman2011,
Är det inte konstigt att GM inte sörjer Saga eftersom hon blivit mördad ?
Senast redigerad av landbandy 2024-10-10 kl. 22:04.
Citera
2024-10-10, 23:28
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Men om det är 17 gånger så sannolikt att spåren kom från samma kväll som hon avled så betyder väl inte det att det är 100 procent säkerställt att de avsattes exakt samma kväll?

Det verkar finnas ett utrymme för en osäkerhetsfaktor här?

Är du kriminolog förresten? 😎
Jahaaaa du vill ha det i proceeent.
94,2 procent säkerställt då.

-Så you saying there IS a chanse/ Lloyd Christmas aka gräsklipparen aka lill-gw
Citera
2024-10-10, 23:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Allt bygger på spekulationer. Hovrätten har påstått att inpassningen skedde mellan 00:27:34 och 00:30:34, den sista tiden då Amiin's telefon var aktiv kl. 00:21:44 när han var i Amiir's bostad. Efter det gick Amiir till Grönpepparsparken.

Från Amiir's adress till Saga's bostad finns det inga bevis som styrker hur Amiin ska ha tagit sig dit för att genomföra inträdet.

Varför visar inte utredningen av Amin detta du påstår? Varför ska jag förklara för dej nu, Amin har blivit utredd av polisen och dömd i TR såväl i HR, Han är en dubbelmördare vad en svensk lag säger i USA så har han blivit dömd för dubbelmord och troligtvis fått dödsstraff vilket är helt enligt min mening ett rättvist straff, Jag förstår att du vill tro att din vän är oskyldig men bevisen talar för motsatsen.
Citera
2024-10-11, 04:23
Medlem
Svaagdrickas avatar
Stötande att gm:s mamma inte tillät en vit flickvän men att ta emot bidragspengar och leva här går bra.
Vi får hoppas att landet någon gång får en migrationslagstiftning som omedelbart utvisar de som föraktar svenskar och svensk kultur. Oavsett vilket öde de möter i sitt ursprungsland.
Citera
2024-10-11, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Lite info om den vidriga (åter igen) livstidsdömda mördaren!
Mohamed4min Abdirisek Ibr4him (4=a) född 2002-04-03 (bild här) kom till Sverige med sina föräldrar ifrån Somalia som 10-åring år 2012.
Som 17-åring höjde han sin kriminella ribba när han försökte att med pistol tillsammans med en kompis personråna ett BO på dennes dyra jacka, mobil, plånbok, hörlurar samt klocka.
Tre år senare 2022 gjorde han kvinnan Saga gravid med ett gossebarn. Då hans djupt religiösa släkt inte skulle godkänna något liknande så valde han att genom långsam strypning under stor dödsångest mörda Saga och därmed också hennes 7 månader gamla foster.
På brottsplatsen hade han vält omkull ett tungt marmorbord över Sagas överkropp, för att sannolikt säkerställa att hon inte skulle kunna börja andas på nytt.
Detta skedde dagen efter att han hade lovat Saga att informera sina föräldrar om "denna s.k. bebislycka"!

HR har nu i en dom fastslagit livstids fängelse för den vidriga mördaren. Efter att ha suttit fängslad i 10 år kan hans juridiska ombud tidigast begära prövning om att få ett tidsbestämt straff. Sannolikt kommer detta att nekas vid ett antal olika framtida prövningstillfällen.
En ev. begäran om prövningstillstånd till HD kommer INTE att beviljas p.g.a. att fallet inte innehåller något som rättsligt behöver prövas för klargörande i högre instans.
Detta är jag så säker på att jag redan har påpekat det i tidigare inlägg i tråden!
_ _ _ _ _ _

Detta är något som du tillsammans med den upprepande papegojan La-man2011 enbart kan fortsätta att drömma om!
Over And Out! 😎

Ändå spännande att man har en son som rånar men reagerar mer på att han ska ha barn än att han begår brott?
Citera
2024-10-11, 10:24
Medlem
Citat:
Du känns extremt korkad, ingen har framfört möjligheten av en alternativ gärningsman med samma DNA-profil som Am*n. Hitta inte på saker.

Däremot har Am*n besökt hennes bostad ca ett dygn innan tidpunkten för gärningen, du verkar inte ha hört talas om sekundär DNA-överföring och Touch-DNA? Skillnad vore om han aldrig någonsin hade besökt BO tidigare men nu är det inte så.

eh glöm inte tertiär och kvartär DNA överföring.. Kan ju trots allt kommit från yttre rymden! Inte helt osannolikt. Finns inget som talar emot detta.
Touch DNA i all ära men SMEK DNA låter bättre... då GM i någon trång passage smekte sig mot de som skulle råna Sagas lägenhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in