Lite info om den vidriga (åter igen) livstidsdömda mördaren!
Mohamed4min Abdirisek Ibr4him (4=a) född 2002-04-03 (
bild här) kom till Sverige med sina föräldrar ifrån Somalia som 10-åring år 2012.
Som 17-åring höjde han sin kriminella ribba när han försökte att med pistol tillsammans med en kompis personråna ett BO på dennes dyra jacka, mobil, plånbok, hörlurar samt klocka.
Tre år senare 2022 gjorde han kvinnan Saga gravid med ett gossebarn. Då hans djupt religiösa släkt inte skulle godkänna något liknande så valde han att genom långsam strypning under stor dödsångest mörda Saga och därmed också hennes 7 månader gamla foster.
På brottsplatsen hade han vält omkull ett tungt marmorbord över Sagas överkropp, för att sannolikt säkerställa att hon inte skulle kunna börja andas på nytt.
Detta skedde dagen efter att han hade lovat Saga att informera sina föräldrar om "denna s.k. bebislycka"!
HR har nu i en dom fastslagit livstids fängelse för den vidriga mördaren. Efter att ha suttit fängslad i 10 år kan hans juridiska ombud tidigast begära prövning om att få ett tidsbestämt straff. Sannolikt kommer detta att nekas vid ett antal olika framtida prövningstillfällen.
En ev. begäran om prövningstillstånd till HD kommer INTE att beviljas p.g.a. att fallet inte innehåller något som rättsligt behöver prövas för klargörande i högre instans.
Detta är jag så säker på att jag redan har påpekat det i tidigare inlägg i tråden!
_ _ _ _ _ _
Citat:
Ursprungligen postat av
Abuja
Aldrig rättvis. Mălet kommer gă vidare till högstdomstol
Detta är något som du tillsammans med den upprepande papegojan La-man2011 enbart kan fortsätta att drömma om!
Over And Out! 😎