2024-10-10, 18:57
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
För att det inte ska uppstå bias i urvalet, förstås.

Det som "saknas" är att ingen av de studierna är en av ansvarig myndighet initierad retroaktiv epidemiologisk randomiserad studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade.

Varför vägrar ansvariga myndigheter i USA att genomföra en sådan studie, tror du?

Under alla dessa år?

Trots sitt officiella uppdrag och mandat?

Vet du det?

Fel. Deltagande i experiment och/eller medicinsk behandling måste bygga på informerat medgivande och i fallet med ej myndiga, föräldrarnas informerade medgivande.

"Vaccintestfaser" i de slutliga stora Fas 3-studierna innan godkännandet där exakt NOLL av dagens barnvacciner har testats mot äkta placebogrupp = omöjligt att veta respektive vaccins verkliga skadeverkningar?

Är det dessa "vaccintestfaser" du tänker på här?

Och då talar vi bara om ETT vaccin i taget och under relativt kort tid.

Igen, utan studier som jämför hälsan hos fullt ut vaccinerade med samtliga vacciner och doser sammantagna över längre tid, med hälsan hos helt ovaccinerade, så finns det just ingen säkerställd 'information' om vaccin-regimens säkerhet som en förälder kan var 'informerad' om när denne ger eller inte ger sitt medgivande.

Helt ok, tycker kjellkritisk?

Merparten av smittsjukdomarna var nere i några procent av svårt sjuka eller avlidna jämfört med tidigare, när massvaccineringarna av barn började inledas i mitten av förra århundradet.

Det var ingenjörer och inte vaccinfanatiker som i allt väsentligt fixade smittsjukdomarna.

Istället ser vi idag en epidemi av kroniskt sjuka barn, där situationen i t.ex. USA börjar närma sig 60% av alla barn i det landet som har en eller fler kroniska sjukdomar.

Var ser vi din "sjukdomsbekämpning" härvidlag, menar du?

Var ser vi din forskning som syftar att ta reda på VARFÖR så många barn i dag är kroniskt sjuka?

Jag har postat aktuellt regelverk anno 1963 OCH en officiell förklaring av sagda regelverk av en ansvarig i US Postal Services HQ i D.C. 1966.

Definiera "koll".

Och här går du på vad en okänd fransk jurist säger om lagen i fråga. Jag går på vad lagen faktiskt säger, inte vad din franska jurist 'lovar' att den inte säger.

Dvs, så som den är formulerad så finns det definitivt utrymme i lagen för en tolkning där den kriminaliserar kritik av profylaktisk behandling = t.ex. vacciner. En lag som stiftades mitt under Covid 19-pandemin och massvaccineringarna med experimentella vacciner. Att sedan opinionen i dagsläget inte tillåter en sådan tolkning säger inte att opinionen inte kan svänga vid nästa proklamering av en ny pandemi och undantagstillstånd.

Då ligger lagen där färdig att implementeras.

Och här ligger Bill Eugenics Gates & co i full beredskap.

Var så säker.

Hur kan en jämförelse studie baserad på medicinska journaler bli bias, eller jag vill inte veta vad ologiska tankar som snurrar i din tombola!

Du upprepar som en papegoja på crack trots att det länkats ett par gånger studier som gjort jämförelser av vaccinerade och ovaccinerade om att det måste vara amerikanska myndigheter som gjort/finansiera. Vad är fel på dessa andra studier, citera och förklara??

Citat:
Nu hoppas jag inte du stödjer Nürnberglagarna då det var just de som utan medgivande experimenterade på judar, handikappade och andra som ansågs misshagliga för nazzesvinens sjuka världsbild.

Men du kanske avser Nürnberg kodexen som senare ledde till Helsingforsdeklarationen som talar om experiment på människor, där man tydligt att i experiment/studier måste de bygga på medgivande

Jaha vad var fel där??? Läsförrståelseproblem??

Jasså man har inte gjort sådana studier, så då finns inte denna https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(23)00598-9/fulltext

Igen börja att påvisa felen i de som redan länkats!! Eller ska du blunda och låtsas om att de inte finns.

Jaha hade sjukdomarnas effekt som svår sjunkit till några procent? Och det har du en källa och citat på och hur står det sig mot ”The control of diseases (social and communicable) by Hugh Paul” från 60 talet?

Eller har denna personen fel som skrev om det på https://www.quora.com/Did-the-rate-of-disease-begin-to-drop-before-vaccines-or-after

Jaså det är 60% av amerikanska barnen som har kroniska sjukdomar, källa?? Eller låter du luras av Robert F. Kennedy jr, vilket https://www.factcheck.org/2024/08/rfk-jr-s-exaggerations-on-chronic-disease-in-children/ visar balanserad data!

Åter igen har vi fått epic fail av källösa brunn!

Och sluta att sunka ner tråden med OT från andra trådar!!
Senast redigerad av kjellkritisk 2024-10-10 kl. 19:45.
Citera
2024-10-10, 18:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du är ganska korkad som fattar trögt hela tiden.

Jag har aldrig påstått att "man inte blir sjuk bara för att man tar en vitamin", utan jag menar på att D-vitamin är naturligt och det är det vitamin man lider brist på under vintern/våren då sjukdomar slår till som värst.

Vaccin har inte visat sig vara ens i närheten så effektiv som D-vitamin mot influensan.
Så jag tror du hittar på att du håller dig ifrån influensan enbart med vaccin. Men vi vet alla att det är inte första gången du inbillar dig saker.

Du fattade fel och vågar inte ens säga det. Jag erkänner när jag fattar fel. Jag har faktiskt nästan aldrig haft D-vitaminbrist. Inte ens när jag var inne hela sommaren en gång. Jag tror det är bra att ha bra D-vitaminnivå. Men jag tror också att man blir mindre sjuk i influensan om man är känslig för den, t ex har jag känsliga luftvägar och influensa blir då alltid luftvägsinfektion med feber som inte släpper. Jag har bara haft influensa B två gånger efter att jag började med vaccin. Innan hade jag influensa varje år och ett år hade jag både A och B.

Tror du jag hittar på det? Jag tror inte att vaccin är helt ofarligt och definitivt inte svininfluensavaccinet och covidvaccinet. Är också tveksam till TBC-vaccin till bebis.
Citera
2024-10-11, 00:27
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Bra att du tar massor av giftiga vacciner för då kommer vi att slippa läsa alla dina trams- och off-topic inlägg fortsättningsvis.

Tog vacciner människan till månen också, nu när du ändå håller på att ljuga om allting?

Du kommer aldrig med några vetenskapliga bevis för dina falska påståenden, det är ditt största problem skulle jag säga.
Därmed bör alla ta dig som den kvackare du är.

Vacciner orsakar sjukdomar, biverkningar och död. Och man kan fråga sig varför du inte lyfter fram de negativa med vacciner istället för att bygga på den missvisande myten?

Du kommer bli besviken om du tror du snart blir av med mig 😁🤣😂

Hjälper dig med sanningen igen.

Mässling
Vaccin - Allvarliga biverkningar <1 per miljon doser
Infektion - Dödsfall cirka 0,2 %; hjärninflammation drabbar ca 1 av 1000 infektioner

Polio
Vaccin - Mycket sällsynta allvarliga biverkningar
Infektion - Permanent förlamning hos ungefär 0,1–1 % av infektionerna

Influensa
Vaccin - Sällsynta allvarliga biverkningar
Infektion - Årlig dödlighet globalt över 500 000 personer; kan orsaka allvarliga komplikationer

Hepatit B
Vaccin - Mycket få allvarliga biverkningar
Infektion - Kan leda till kronisk leversjukdom och levercancer

Difteri
Vaccin - Extremt sällsynta allvarliga biverkningar
Infektion - Kan orsaka andningssvårigheter, hjärtproblem och död

Tetanus
Infektion - Dödsrisk upp till 10 % utan behandling; kan orsaka allvarliga muskelsmärtor och stelhet

HPV (Humant papillomvirus)
Infektion - Kan leda till livmoderhalscancer och andra cancerformer

Pneumokockinfektioner
Infektion - Kan orsaka lunginflammation, hjärnhinneinflammation och blodförgiftning

Rubella (Röda hund)
Infektion - Kan orsaka fosterskador vid graviditet

Rabies
Infektion - Nästan alltid dödlig om inte behandlad snabbt

Så återigen kan vi konstatera att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Citera
2024-10-11, 01:33
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du kommer bli besviken om du tror du snart blir av med mig 😁🤣😂

Hjälper dig med sanningen igen.

Mässling
Vaccin - Allvarliga biverkningar <1 per miljon doser
Infektion - Dödsfall cirka 0,2 %; hjärninflammation drabbar ca 1 av 1000 infektioner

Polio
Infektion - Permanent förlamning hos ungefär 0,1–1 % av infektionerna

Influensa
Vaccin - Sällsynta allvarliga biverkningar
Infektion - Årlig dödlighet globalt över 500 000 personer; kan orsaka allvarliga komplikationer

Hepatit B
Infektion - Kan leda till kronisk leversjukdom och levercancer

Difteri
Infektion - Kan orsaka andningssvårigheter, hjärtproblem och död

Tetanus
Infektion - Dödsrisk upp till 10 % utan behandling; kan orsaka allvarliga muskelsmärtor och stelhet

Infektion - Kan leda till livmoderhalscancer och andra cancerformer

Pneumokockinfektioner
Infektion - Kan orsaka lunginflammation, hjärnhinneinflammation och blodförgiftning

Rubella (Röda hund)
Infektion - Kan orsaka fosterskador vid graviditet

Rabies
Infektion - Nästan alltid dödlig om inte behandlad snabbt

Så återigen kan vi konstatera att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Det där är inga vetenskapliga bevis utan ogrundade påståenden.

Du måste kunna skilja på påståenden och vetenskapliga bevis.
Det är därför du är vaccinindustrins lilla kvackare här borta.

Vacciner har inte gjort mycket för mänskligheten utan det är vaccinindustrin som byggt upp en myt kring sina farliga, värdelösa och dyra produkter.

Det som förhindrade sjukdomsspridning var framförallt bättre hygien.
Citera
2024-10-11, 01:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Tror knappast du kan tvätta bort mässling.
Citera
2024-10-11, 03:21
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror knappast du kan tvätta bort mässling.

Det var allmänt kring sjukdomar, att sanitet troligen har haft störst betydelse för att hindra spridning av dem.

Vaccinindustrin har däremot varit duktiga på att tillskriva sina undermåliga produkter äran för att stoppa många sjukdomar vilket inte är bevisat vetenskapligt vara sant.
Citera
2024-10-11, 03:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det var allmänt kring sjukdomar, att sanitet troligen har haft störst betydelse för att hindra spridning av dem.

Vaccinindustrin har däremot varit duktiga på att tillskriva sina undermåliga produkter äran för att stoppa många sjukdomar vilket inte är bevisat vetenskapligt vara sant.

Så du tror inte att det finns olika smittvägar så att vissa sjukdomar minskar med god hygien och andra inte gör det?
Citera
2024-10-11, 04:17
Medlem
Citat:

Och bättre kost. I Afrika dör de som flugor av en vanlig förkylning. Samt att en del virus ofta muterar till att bli mildare och mildare med tiden för det underlättar spridning, då man inte dör och fortfarande går på jobb, tex covid, förkylning och influensan.

Verkar ofta som att bieffektenta med vacciner inte skapar men triggar igång latenta sjukdommar som redan finns i generna.
Citera
2024-10-11, 07:55
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det där är inga vetenskapliga bevis utan ogrundade påståenden.

Du måste kunna skilja på påståenden och vetenskapliga bevis.
Det är därför du är vaccinindustrins lilla kvackare här borta.

Vacciner har inte gjort mycket för mänskligheten utan det är vaccinindustrin som byggt upp en myt kring sina farliga, värdelösa och dyra produkter.

Fast du är ju kungen av ogrundade påståenden så jag har för tillfället slutat förvänta mig att du visar dina hundratals påståenden och gör samma sak.
Varför är det fel när andra gör så som du gör?

Hjälper dig även med detta

Mässling
Vaccin - Effektivitet cirka 97%
Förbättrad hygien - Minskning av smittrisk med ca 30%

Polio
Vaccin - Effektivitet över 90%
Förbättrad hygien - Minskning av smittspridning med ca 50%

Difteri
Vaccin - Effektivitet över 95%
Förbättrad hygien - Minskning av smittrisk med ca 40%

Tetanus
Vaccin - Effektivitet över 95%
Förbättrad hygien - Mindre direkt påverkan

Vaccin - Effektivitet cirka 90% mot cancerframkallande stammar
Förbättrad hygien - Begränsad påverkan

Influensa
Vaccin - Effektivitet 40-60% per säsong
Förbättrad hygien - Minskning av smittspridning med ca 20-30%

Hepatit B
Vaccin - Effektivitet över 90%
Förbättrad hygien - Minskning av smittrisk med ca 60%

Pneumokockinfektioner
Vaccin - Effektivitet över 80% mot vanliga stammar
Förbättrad hygien - Minskning av smittrisk med ca 40%

Rubella (Röda hund)
Vaccin - Effektivitet över 97%
Förbättrad hygien - Mindre påverkan, huvudsakligen skydd från vaccin

Rabies
Vaccin - Effektivitet hög vid förebyggande behandling
Förbättrad hygien - Begränsad påverkan eftersom rabies huvudsakligen sprids via djurbett

Källorna hittar du på CDC, WHO, Folkhälsomyndigheten samt Pubmed.

Ja bättre hygien är nästan alltid bra för att minska risken för infektion, skyddar dock inte mot infektion vilket vaccinen gör. Så kombination av båda så är det riktigt bra.

Vi kan utifrån detta konstatera att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot. (Du har redan fått den datan som dessutom har samma källa som dessa siffror)
Citera
2024-10-11, 12:48
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du kan vända dig till den andra vaccin-jeppen på tråden med det där budskapet (ovan), eftersom den stollen tror fortfarande att vacciner är "säkra och effektiva".

Sanningen är att vacciner orsakar sjukdomar, biverkningar och död.

?

Att göra ett engångstest varje år säger inte så mycket om hur D-vitaminnivån är under hela året då det varierar mycket, helt beroende på hur mycket man fyller på med vitaminet (via solljus på sommaren, alt. tabletter/kapslar).

Dessutom brukar rekommendationerna kring D-vitamin vara för lågt satta vilket gör att många få säsongsinfluensan.

Man kan säga att D-vitamin är det nästan ingen reklam kring medans vacciner är det en stor dunkel industri bakom. Det syns tydligt här på Flashback bara.

Jag har förstått att du tror mycket, men just denna gång råkade du träffa mitt i prick eftersom vacciner verkligen är farliga.
Och som du påpekade riktigt, i synnerhet svininfluensavaccinet, mRNA-vaccinet och TBE-vaccinet (till barn).

Lille förvirrade pajas, jag har aldrig någonsin sagt ofarlig vilket du såklart vet.

Det jag sagt är att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Aldrig sagt att vaccinen, eller någon annan medicin skulle vara helt utan risk. Inte ens ditt älskade Ergokalciferol eller Kolekalciferol är riskfritt om det tas som kosttillskott.

Men jag är snäll mot dig igen och ger dig lite information så du förstår bättre.

Influensavaccinet

Infektion med influensa kan orsaka mild feber hos cirka 70% av drabbade, trötthet hos upp till 60%, muskelvärk hos 50% och huvudvärk hos omkring 30%. I svårare fall kan influensainfektion leda till lunginflammation hos 2–5% av fallen, hjärtproblem hos cirka 0,5% och dödsfall hos ungefär 0,1%. Å andra sidan kan influensavaccinet ge milda biverkningar såsom ömhet vid injektionsstället hos upp till 70%, trötthet hos cirka 10%, huvudvärk hos 10% och muskelsmärta hos 10%. Allvarliga biverkningar från vaccinet är extremt sällsynta, med en frekvens på mindre än 0,01%. Neurologiska komplikationer är mindre än 0,001% och dödsfall kopplade till vaccinet är statistiskt obevisade.
Källa: Folkhälsomyndigheten, 2023.

COVID-19-vacciner

Infektion med SARS-CoV-2 kan leda till symptom som feber (cirka 80%), hosta (70%), trötthet (60%) och förlorad smak eller lukt (50%). Allvarliga komplikationer inkluderar lunginflammation (ca 5%), blodproppar (0,1%) och dödsfall (varierar beroende på ålder och hälsa, men generellt under 1%). COVID-19-vacciner, såsom mRNA- och vektorbaserade vacciner, kan ge biverkningar som ömhet vid injektionsstället (70%), trötthet (50%), huvudvärk (40%) och muskelsmärta (30%). Allvarliga biverkningar är mycket sällsynta, exempelvis myokardit efter mRNA-vaccination hos yngre män, med en frekvens på cirka 0,01%, och blodproppar efter adenovirusvektorvacciner med en frekvens på ungefär 0,0001%. Dödsfall relaterade till COVID-19-vacciner är extremt ovanliga och förekommer i mindre än 0,0001%.
Källa: European Medicines Agency (EMA), 2023.

MPR-vaccinet (mässling, påssjuka, röda hund)

Infektion med mässling kan orsaka hög feber (över 40°C) hos nästan 100% av drabbade, hosta (90%), snuva (90%) och konjunktivit (80%). Mässling kan leda till allvarliga komplikationer som lunginflammation (10%), hjärninflammation (0,1%) och dödsfall hos cirka 0,1%. Påssjuka kan orsaka svullna körtlar, feber och i sällsynta fall testikelatrofi hos män. Röda hund kan leda till komplikationer som hjärninflammation och dödsfall, särskilt hos vuxna. MPR-vaccinet kan ge milda biverkningar som feber (5–15%), utslag (5–15%) och svullna körtlar (1%). Allvarliga biverkningar är extremt sällsynta, med en frekvens på mindre än 0,001% för allvarliga allergiska reaktioner.
Källa: Socialstyrelsen, 2023.

HPV-vaccinet

Infektion med humant papillomvirus (HPV) kan leda till genitala vårtor och är en huvudorsak till livmoderhalscancer samt andra cancerformer. HPV-infektioner är ofta asymtomatiska men kan ha långsiktiga hälsokonsekvenser som cancer. HPV-vaccinet kan orsaka milda biverkningar som smärta vid injektionsstället (70%), feber (10–15%), huvudvärk (10%) och yrsel (5%). Allvarliga biverkningar är mycket sällsynta, inklusive anafylaxi (mindre än 0,001%) och neurologiska symtom som felaktigt tillskrivits vaccinet enligt omfattande studier.
Källa: Karolinska Institutet, 2023.

Tdap-vaccinet (tetanus, difteri, pertussis)

Infektion med difteri kan orsaka svår andningssvikt, hjärtsvikt och död. Pertussis (kräkartetssjuka) kan leda till allvarliga hostattacker, lunginflammation och död, särskilt hos spädbarn. Tetanus orsakar muskelstelhet och spasmer som kan vara livshotande. Tdap-vaccinet kan ge milda biverkningar såsom smärta vid injektionsstället (60–70%), trötthet (10%), huvudvärk (10%) och illamående (5%). Allvarliga biverkningar är mycket ovanliga, med en frekvens på mindre än 0,01% för allvarliga allergiska reaktioner.
Källa: Läkemedelsverket, 2023.

Generellt sett har vacciner mycket färre allvarliga biverkningar än de allvarliga komplikationer som sjukdomarna själva kan orsaka. Ta influensa som exempel: mellan 2 och 5 % av de som blir sjuka kan drabbas av allvarliga problem som lunginflammation. Däremot är risken för allvarliga biverkningar från influensavaccinet extremt låg, mindre än 0,01 %.

Som bonus...

Data visar tydligt att fördelarna med vaccination överväger de mycket låga riskerna för allvarliga biverkningar. Vaccination är ett effektivt verktyg för att förebygga sjukdomar, minska spridningen av infektioner och skydda folkhälsan.
Citera
2024-10-11, 14:31
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Lille förvirrade pajas, jag har aldrig någonsin sagt ofarlig vilket du såklart vet.

Det jag sagt är att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.

Det går inte att lita på en liten vaxx-kvackare.

Vågar du inte stå upp för din falska vaccinpropaganda nå mer?

Citat:
Men jag är snäll mot dig igen och ger dig lite information så du förstår bättre.

Influensavaccinet

Infektion med influensa kan orsaka mild feber hos cirka 70% av drabbade, trötthet hos upp till 60%, muskelvärk hos 50% och huvudvärk hos omkring 30%. I svårare fall kan influensainfektion leda till lunginflammation hos 2–5% av fallen, hjärtproblem hos cirka 0,5% och dödsfall hos ungefär 0,1%. Å andra sidan kan influensavaccinet ge milda biverkningar såsom ömhet vid injektionsstället hos upp till 70%, trötthet hos cirka 10%, huvudvärk hos 10% och muskelsmärta hos 10%. Allvarliga biverkningar från vaccinet är extremt sällsynta, med en frekvens på mindre än 0,01%. Neurologiska komplikationer är mindre än 0,001% och dödsfall kopplade till vaccinet är statistiskt obevisade.
Källa: Folkhälsomyndigheten, 2023.

COVID-19-vacciner

Infektion med SARS-CoV-2 kan leda till symptom som feber (cirka 80%), hosta (70%), trötthet (60%) och förlorad smak eller lukt (50%). Allvarliga komplikationer inkluderar lunginflammation (ca 5%), blodproppar (0,1%) och dödsfall (varierar beroende på ålder och hälsa, men generellt under 1%). COVID-19-vacciner, såsom mRNA- och vektorbaserade vacciner, kan ge biverkningar som ömhet vid injektionsstället (70%), trötthet (50%), huvudvärk (40%) och muskelsmärta (30%). Allvarliga biverkningar är mycket sällsynta, exempelvis myokardit efter mRNA-vaccination hos yngre män, med en frekvens på cirka 0,01%, och blodproppar efter adenovirusvektorvacciner med en frekvens på ungefär 0,0001%. Dödsfall relaterade till COVID-19-vacciner är extremt ovanliga och förekommer i mindre än 0,0001%.
Källa: European Medicines Agency (EMA), 2023.

MPR-vaccinet (mässling, påssjuka, röda hund)

Infektion med mässling kan orsaka hög feber (över 40°C) hos nästan 100% av drabbade, hosta (90%), snuva (90%) och konjunktivit (80%). Mässling kan leda till allvarliga komplikationer som lunginflammation (10%), hjärninflammation (0,1%) och dödsfall hos cirka 0,1%. Påssjuka kan orsaka svullna körtlar, feber och i sällsynta fall testikelatrofi hos män. Röda hund kan leda till komplikationer som hjärninflammation och dödsfall, särskilt hos vuxna. MPR-vaccinet kan ge milda biverkningar som feber (5–15%), utslag (5–15%) och svullna körtlar (1%). Allvarliga biverkningar är extremt sällsynta, med en frekvens på mindre än 0,001% för allvarliga allergiska reaktioner.
Källa: Socialstyrelsen, 2023.

HPV-vaccinet

Infektion med humant papillomvirus (HPV) kan leda till genitala vårtor och är en huvudorsak till livmoderhalscancer samt andra cancerformer. HPV-infektioner är ofta asymtomatiska men kan ha långsiktiga hälsokonsekvenser som cancer. HPV-vaccinet kan orsaka milda biverkningar som smärta vid injektionsstället (70%), feber (10–15%), huvudvärk (10%) och yrsel (5%). Allvarliga biverkningar är mycket sällsynta, inklusive anafylaxi (mindre än 0,001%) och neurologiska symtom som felaktigt tillskrivits vaccinet enligt omfattande studier.
Källa: Karolinska Institutet, 2023.

Tdap-vaccinet (tetanus, difteri, pertussis)

Infektion med difteri kan orsaka svår andningssvikt, hjärtsvikt och död. Pertussis (kräkartetssjuka) kan leda till allvarliga hostattacker, lunginflammation och död, särskilt hos spädbarn. Tetanus orsakar muskelstelhet och spasmer som kan vara livshotande. Tdap-vaccinet kan ge milda biverkningar såsom smärta vid injektionsstället (60–70%), trötthet (10%), huvudvärk (10%) och illamående (5%). Allvarliga biverkningar är mycket ovanliga, med en frekvens på mindre än 0,01% för allvarliga allergiska reaktioner.
Källa: Läkemedelsverket, 2023.

Generellt sett har vacciner mycket färre allvarliga biverkningar än de allvarliga komplikationer som sjukdomarna själva kan orsaka. Ta influensa som exempel: mellan 2 och 5 % av de som blir sjuka kan drabbas av allvarliga problem som lunginflammation. Däremot är risken för allvarliga biverkningar från influensavaccinet extremt låg, mindre än 0,01 %.

Som bonus...

Data visar tydligt att fördelarna med vaccination överväger de mycket låga riskerna för allvarliga biverkningar. Vaccination är ett effektivt verktyg för att förebygga sjukdomar, minska spridningen av infektioner och skydda folkhälsan.

Bara mera påhitt utan några bevis, din specialitet.

Vacciner, speciellt mRNA-vaccinet, har man notoriskt mörkat data som skulle spegla sanningen genom att inte ta seriöst på många anmälningar.

Och de siffror du lägger upp är bara tagna från läkemedelsföretag. Det är klart de bara lyfter fram det positiva, såsom 99% effektiva när de i absoluta mått mätt bara har 1% effektivitet (mRNA-vaccinet). Men så här mixtrar de med siffror och ord, precis som du gör. Ni är båda likt en lurig trollkarlar, duktiga på att lura människor, men mig lurar ni aldrig.

Vacciner orsakar sjukdomar, biverkningar och död.
Citera
2024-10-11, 17:22
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Om du menar det komiska diagrammet ni brukar sprida så har det förklarats många gånger varför det är felaktigt.
Däremot hjälper bra hygien till att stoppa spridning men definitivt inte skyddar mot infektion.

Fördelar med vaccin.

Skyddar individer från allvarliga infektioner
Förhindrar spridning av smittsamma sjukdomar
Minskar risken för komplikationer och långvariga hälsoproblem
Minskar dödligheten vid sjukdomsutbrott
Bidrar till utrotning av sjukdomar globalt
Sänker kostnader för sjukvårdssystemet
Ökar arbetskraftens produktivitet genom att hålla befolkningen frisk
Stödjer ekonomisk tillväxt och stabilitet
Främjar samhällelig hälsa och välmående
Möjliggör säkra internationella resor och handel

Dina farliga vaccin-påståenden är tagna ur tomma luften. Vacciner är en bluff, något flertalet börjar inse, det är därför du är här för att inte kulisserna kring vaccinmyten skall falla ner helt och hållet.

Det går aldrig att lita på dig och vaccinindustrin, ni kommer inte med några vetenskapliga artiklar för era påståenden helt enkelt.

Och när man tänker på det, det finns så mycket vacciner för allt möjligt ovidkommande så det säger sig självt att folk förgiftar sig mot en förtida död.
Men innan döden så förväntas människor bli sjuka av alla dessa vacciner så att det Läkemedels-industriella komplexet kan mjölka x antal miljarder kronor från skattepengarna/år. Så cynisk är den branschen du jobbar för. Ni går över lik för profit.

Citat:
Checkade upp vad du skrivit tidigare, verkar vara en riktig tomte... Tror på sheding och sånt trams.

Nej det stämmer inte, nu hittar du på igen. Man kan se att du snokar överallt, att du har gestapo och geschäft i generna, troligen från mRNA-vaccinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in