2024-10-09, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Varför randomiserad???
För att det inte ska uppstå bias i urvalet, förstås.

Citat:
Du fick en länk med studier men du kan ju titta på denna länken där man länkar och beskriver till fler studier https://science.feedback.org/review/claim-brian-hooker-unvaccinated-children-healthier-compared-vaccinated-children-flawed-studies/, så vad saknas i de studierna??
Det som "saknas" är att ingen av de studierna är en av ansvarig myndighet initierad retroaktiv epidemiologisk randomiserad studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade.

Varför vägrar ansvariga myndigheter i USA att genomföra en sådan studie, tror du?

Under alla dessa år?

Trots sitt officiella uppdrag och mandat?

Vet du det?

Citat:
Nu hoppas jag inte du stödjer Nürnberglagarna då det var just de som utan medgivande experimenterade på judar, handikappade och andra som ansågs misshagliga för nazzesvinens sjuka världsbild.

Men du kanske avser Nürnberg kodexen som senare ledde till Helsingforsdeklarationen som talar om experiment på människor, där man tydligt att i experiment/studier måste de bygga på medgivande
Fel. Deltagande i experiment och/eller medicinsk behandling måste bygga på informerat medgivande och i fallet med ej myndiga, föräldrarnas informerade medgivande.

Citat:
hos den som ska deltaga.

Det är därför man har vaccintestfaser. När man är klar och vaccinen godkänns av behöriga myndigheter går det in under av vetenskap och beprövad metod. Så jo det finns vetenskaplig information och vaccin är frivilliga, för barn bestämmer vårdnadshavare!
"Vaccintestfaser" i de slutliga stora Fas 3-studierna innan godkännandet där exakt NOLL av dagens barnvacciner har testats mot äkta placebogrupp = omöjligt att veta respektive vaccins verkliga skadeverkningar?

Är det dessa "vaccintestfaser" du tänker på här?

Och då talar vi bara om ETT vaccin i taget och under relativt kort tid.

Igen, utan studier som jämför hälsan hos fullt ut vaccinerade med samtliga vacciner och doser sammantagna över längre tid, med hälsan hos helt ovaccinerade, så finns det just ingen säkerställd 'information' om vaccin-regimens säkerhet som en förälder kan var 'informerad' om när denne ger eller inte ger sitt medgivande.

Helt ok, tycker kjellkritisk?

Citat:
Så varför jaga väderkvarnar i tron att de är drakar och slösa penagar på som kan användas till sjukdomsbekämpning??
Merparten av smittsjukdomarna var nere i några procent av svårt sjuka eller avlidna jämfört med tidigare, när massvaccineringarna av barn började inledas i mitten av förra århundradet.

Det var ingenjörer och inte vaccinfanatiker som i allt väsentligt fixade smittsjukdomarna.

Istället ser vi idag en epidemi av kroniskt sjuka barn, där situationen i t.ex. USA börjar närma sig 60% av alla barn i det landet som har en eller fler kroniska sjukdomar.

Var ser vi din "sjukdomsbekämpning" härvidlag, menar du?

Var ser vi din forskning som syftar att ta reda på VARFÖR så många barn i dag är kroniskt sjuka?

Citat:
Men förväntar mig inte mycket av någon som varken har koll på postutdelning
Jag har postat aktuellt regelverk anno 1963 OCH en officiell förklaring av sagda regelverk av en ansvarig i US Postal Services HQ i D.C. 1966.

Definiera "koll".

Citat:
eller läsförståelse av vissa franska lagar!
Och här går du på vad en okänd fransk jurist säger om lagen i fråga. Jag går på vad lagen faktiskt säger, inte vad din franska jurist 'lovar' att den inte säger.

Dvs, så som den är formulerad så finns det definitivt utrymme i lagen för en tolkning där den kriminaliserar kritik av profylaktisk behandling = t.ex. vacciner. En lag som stiftades mitt under Covid 19-pandemin och massvaccineringarna med experimentella vacciner. Att sedan opinionen i dagsläget inte tillåter en sådan tolkning säger inte att opinionen inte kan svänga vid nästa proklamering av en ny pandemi och undantagstillstånd.

Då ligger lagen där färdig att implementeras.

Och här ligger Bill Eugenics Gates & co i full beredskap.

Var så säker.
Senast redigerad av onopono 2024-10-09 kl. 23:39.
Citera
2024-10-10, 00:06
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad konstigt att jag har fått influensa när jag tagit extra d-vitamin. Tar hellre vaccinet, fast tar ändå vitaminer.

Då du tar båda samtidigt så kan du inte automatiskt skylla på D-vitaminet att du får influensan.
Det kan lika gärna vara vaccinet som ger dig influensan, vilket är det mest troliga eftersom D-vitamin är naturligt medans vacciner utgör en ny häxbrygd varje år, och med det följer alla okända farliga biverkningar.

Tex. 2009 var den överrepresenterade biverkningen med säkerhet narkolepsi.

Vaccin orsakar sjukdomar, biverkningar och död, det är odiskutabel fakta.
Citera
2024-10-10, 00:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
För att det inte ska uppstå bias i urvalet, förstås.
Vilket är ett av skälen till att Wakefields studie ifrågasatts - bias i urval, frånvaro av randomisering och utebliven kontrollgrupp.

Citat:
Det som "saknas" är att ingen av de studierna är en av ansvarig myndighet initierad retroaktiv epidemiologisk randomiserad studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade.
Varför skulle det spela någon som helst roll - så länge studien genomförs och dokumenteras korrekt så är det väl lika fullständigt irrelevant som totalt ointressant vem eller vilka som genomför den?
Och nog menar du väl egentligen en retrospektiv studie - inte retroaktiv?
Och när är man ”fullt ut vaccinerad” enligt ett program som ändras från år till år?

Citat:
Varför vägrar ansvariga myndigheter i USA att genomföra en sådan studie, tror du?
Vägrar de? Har någon någonsin ordnat finansiering och gett dem uppdraget att genomföra en studie enligt dina uppställda premisser?

Citat:
Fel. Deltagande i experiment och/eller medicinsk behandling måste bygga på informerat medgivande och i fallet med ej myndiga, föräldrarnas informerade medgivande.
Sant - och det är ju ytterligare ett av skälen till att Wakefields ”studie” så kraftigt ifrågasatts.

Wakefield failed to obtain informed consent from the childeren's parents, which is a ethical requirement in research involving human participants.

https://www.cliffsnotes.com/study-notes/7328428

Edit: Tacksam om du svarar på tidigare ställda frågor också. (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-10-10 kl. 00:20.
Citera
2024-10-10, 01:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilket är ett av skälen till att Wakefields studie ifrågasatts - bias i urval, frånvaro av randomisering och utebliven kontrollgrupp.
Wakefield et.al's studie var en så kallad "case study" (12 barn) och kan därmed omöjligt ha varit vare sig "randomiserad" eller beroende av en "kontrollgrupp".

S.k. "case studies" är en av hörnpelarna inom medicinsk forskning. Det var exempelvis just en "case studie" som identifierade de första kända fallen av autistiska barn tidigt 1900-tal.

Citat:
Varför skulle det spela någon som helst roll - så länge studien genomförs och dokumenteras korrekt så är det väl lika fullständigt irrelevant som totalt ointressant vem eller vilka som genomför den?
Skälen till att det är ansvariga myndigheter som ska låta genomföra studien är dels att det är deras uppdrag att fastställa säkerheten hos samtliga de vaccin sammantagna över tid som de godkänner och inlämmar i programmet.

Det är också så att endast ansvariga myndigheter har tillgång till alla de data (barn) som krävs för att studien ska få en rikstäckande (federal) statistisk signifikans och 'power'.

Slutligen så är det just ansvariga myndigheter som därefter kan ställas till svars avseende studiens genomförande, kvalitet, tolkning, transparens, osv.

Citat:
Och nog menar du väl egentligen en retrospektiv studie - inte retroaktiv?
Jag har genomgående skrivit "retrospektiv" men snubblade förmodligen till här med lite hjälp av autokorrekt.

Jag tror att majoriteten av eventuella läsare förstod det.

Citat:
Och när är man ”fullt ut vaccinerad” enligt ett program som ändras från år till år?
Fullt ut vaccinerad är man när man har följt CDCs barnvaccin-regim relevant för respektive årskull.

Citat:
Vägrar de? Har någon någonsin ordnat finansiering och gett dem uppdraget att genomföra en studie enligt dina uppställda premisser?
Det har åtminstone sedan 1990-talet funnits en stark och växande opinion från drabbade föräldrar och andra som kräver att en sådan studie genomförs.

Jag har inte på rak arm några exakta siffror på de massiva budgetar som årligen delas ut till ansvariga myndigheter, men jag vet att t.ex. NIH får ca 50 miljarder dollar per år i skattepengar. CDC får lite mindre men ligger även den på xx miljarder dollar/år.

Dvs, en sådan studie är kaffepengar i sammanhanget och jo, mandatet och uppdraget finns där.

Citat:
Sant - och det är ju ytterligare ett av skälen till att Wakefields ”studie” så kraftigt ifrågasatts.

Wakefield failed to obtain informed consent from the childeren's parents, which is a ethical requirement in research involving human participants.

https://www.cliffsnotes.com/study-notes/7328428
Samtliga föräldrar var informerade både om studiens risker och dess syfte och samtliga gav sitt medgivande.

Majoriteten av föräldrar gjorde dessutom ett gemensamt uttalande där de uttryckte sin tacksamhet över den behandling som Wakefield et.al genomförde samt att deras barn därefter för första gången sedan insjuknande visade dramatisk tecken på förbättring av både magbesvären och övriga symtom på autism.

Men bra, då finns det en till på forumet som anser att "informed consent" är ett helt ovillkorligt etiskt imperativ och att detta INTE tillgodoses när föräldrarna till miljontals amerikanska barn i princip tvingas till att ge sitt godkännande till vaccinering av dessa årligen. Givet att ingen (officiellt) vet den sammantagna effekten av samtliga vacciner och doser över tid.

Bra.

Citat:
[indent]Edit: Tacksam om du svarar på tidigare ställda frågor också. (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
Jag betar av inlägg i mån av tid och relevans.
Citera
2024-10-10, 08:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Då du tar båda samtidigt så kan du inte automatiskt skylla på D-vitaminet att du får influensan.
Det kan lika gärna vara vaccinet som ger dig influensan, vilket är det mest troliga eftersom D-vitamin är naturligt medans vacciner utgör en ny häxbrygd varje år, och med det följer alla okända farliga biverkningar.

Tex. 2009 var den överrepresenterade biverkningen med säkerhet narkolepsi.

Vaccin orsakar sjukdomar, biverkningar och död, det är odiskutabel fakta.

Är du riktigt dum? Jag menar att man kan inte vara säker på att man inte blir sjuk bara för att man tar en vitamin. Efter vaccinet har jag inte haft influensa, innan vaccinet fick jag den varje år.
Citera
2024-10-10, 08:35
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är du riktigt dum? Jag menar att man kan inte vara säker på att man inte blir sjuk bara för att man tar en vitamin. Efter vaccinet har jag inte haft influensa, innan vaccinet fick jag den varje år.

Du är ganska korkad som fattar trögt hela tiden.

Jag har aldrig påstått att "man inte blir sjuk bara för att man tar en vitamin", utan jag menar på att D-vitamin är naturligt och det är det vitamin man lider brist på under vintern/våren då sjukdomar slår till som värst.

Vaccin har inte visat sig vara ens i närheten så effektiv som D-vitamin mot influensan.
Så jag tror du hittar på att du håller dig ifrån influensan enbart med vaccin. Men vi vet alla att det är inte första gången du inbillar dig saker.
Citera
2024-10-10, 08:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Wakefield et.al's studie var en så kallad "case study" (12 barn) och kan därmed omöjligt ha varit vare sig "randomiserad" eller beroende av en "kontrollgrupp".
Så kan man ju säga men det förändrar inte att han fick kritik för både frånvaro av randomisering och utebliven kontrollgrupp

Citat:
S.k. "case studies" är en av hörnpelarna inom medicinsk forskning. Det var exempelvis just en "case studie" som identifierade de första kända fallen av autistiska barn tidigt 1900-tal.
Fast då måste det förstås urvalet ske på ett korrekt sätt vilket var ett av de största skälen till att studien drogs tillbaka:
Following the judgment of the UK General Medical Council's Fitness to Practise Panel on Jan 28, 2010, it has become clear that several elements of the 1998 paper by Wakefield et al1 are incorrect, contrary to the findings of an earlier investigation. In particular, the claims in the original paper that children were “consecutively referred” and that investigations were “approved” by the local ethics committee have been proven to be false. Therefore we fully retract this paper from the published record.
Citat:
Skälen till att det är ansvariga myndigheter som ska låta genomföra studien är dels att det är deras uppdrag att fastställa säkerheten hos samtliga de vaccin sammantagna över tid som de godkänner och inlämmar i programmet.
Vad du har för tankar om hur saker bör skötas ser jag som irrelevant, det jag frågade var varför du påstod att myndigheterna "vägrat" genomföra en sådan studie och om de någonsin ens tilldelats finansiering och uppdraget att genomföra den. Frånvaron av konkreta svar kan jag bara tolka som att det helt enkelt aldrig har hänt och att ditt påstående att de "vägrat" är rent påhitt.

Citat:
Jag har genomgående skrivit "retrospektiv" men snubblade förmodligen till här med lite hjälp av autokorrekt.
Det är tyvärr inte heller sant, och just ditt upprepade bruk av ordet är skälet till att jag ställde frågan..

27 november 2023: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
28 november 2023: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
12 maj 2024: (FB) Ny fransk lag kriminaliserar kritik av mRNA-vacciner.
14 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
15 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
15 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
16 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
16 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
17 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
17 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
18 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
18 september 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
3 oktober 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
3 oktober 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
6 oktober 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
6 oktober 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
7 oktober 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
7 oktober 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
8 oktober 2024: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

Och senast igår kväll skrev du det igen.. (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

Citat:
Fullt ut vaccinerad är man när man har följt CDCs barnvaccin-regim relevant för respektive årskull.

Det har åtminstone sedan 1990-talet funnits en stark och växande opinion från drabbade föräldrar och andra som kräver att en sådan studie genomförs.
Åtminstone? Det första barnvaccinprogrammet kom i oktober 1994 så det vore ju minst sagt underligt om någon hade krävt att det skulle studeras tidigare...

Citat:
Jag har inte på rak arm några exakta siffror på de massiva budgetar som årligen delas ut till ansvariga myndigheter, men jag vet att t.ex. NIH får ca 50 miljarder dollar per år i skattepengar. CDC får lite mindre men ligger även den på xx miljarder dollar/år.
De har väldigt hög budget och väldigt många uppgifter - frågan gällde dock om de någonsin fått i uppdrag att utföra den specifika studie du efterfrågar, men så verkar ju inte vara fallet eftersom du är svarslös på den punkten.

Citat:
Samtliga föräldrar var informerade både om studiens risker och dess syfte och samtliga gav sitt medgivande.

Majoriteten av föräldrar gjorde dessutom ett gemensamt uttalande där de uttryckte sin tacksamhet över den behandling som Wakefield et.al genomförde samt att deras barn därefter för första gången sedan insjuknande visade dramatisk tecken på förbättring av både magbesvären och övriga symtom på autism.

Men bra, då finns det en till på forumet som anser att "informed consent" är ett helt ovillkorligt etiskt imperativ och att detta INTE tillgodoses när föräldrarna till miljontals amerikanska barn i princip tvingas till att ge sitt godkännande till vaccinering av dessa årligen. Givet att ingen (officiellt) vet den sammantagna effekten av samtliga vacciner och doser över tid.
Problemet är att man för forskning i Storbritannien även måste ha den etiska kommitténs tillstånd för att det ska räknas som informed consent - något Wakefield förvisso hade men under falska premisser, vilket förstås även det bidrog till att studien drogs tillbaka och Wakefield fråntogs sin licens.

Citat:
Jag betar av inlägg i mån av tid och relevans.
Du kommer fösrtås aldrig besvara det inlägget eftersom du vet att du hade fel och blev motbevisad - men jag är tacksam bara du slutar sprida den lögnen så det är ok.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-10-10 kl. 08:55.
Citera
2024-10-10, 09:18
Medlem
Vaccin räddar liv och skyddar människor från komplikationer som kan uppstå av sjukdom som vi med vaccin kan förebygga helt.

Vaccin kan också ha biverkningar. Dessa biverkningar tolereras eftersom att konsekvenserna av sjukdomen i en ovaccinerad befolkning är värre än konsekvenserna av biverkningar.

Det är väldigt enkelt. Ta er ut konfirmationsbiasbubblan. Livet är bättre på utsidan.
Citera
2024-10-10, 13:51
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Vi gör så här, vi börjar med att skita i ditt falska råd om någon säkerhet och effektivitet (ovan) kring vacciner. Råder har redan dödat nog många.

Svara istället på referatet nedan. Inga ursäkter om varför det inte går att genomföra. Det finns gott om ovaccinerade barn. Jämför nu dem med alla som blivit återkommande förgiftade med det som går under namnet “vaccin”.

Varför har ansvariga myndigheter i USA aldrig låtit genomföra en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade i CDCs barnvaccin-program jämförs med hälsan hos ovaccinerade?"

Vacciner orsakar sjukdomar och död.

Detta har du fått svar på, men om vi nu ska vara petiga så undrar jag vad en "retroaktiv" studier är? Blir lite lätt fel när man som du griper i strån och kopierar vad andra skrivit.

Det finns starka bevis som visar att vacciner är både säkra och effektiva. För det första genomgår alla vacciner noggranna kliniska prövningar med tusentals deltagare för att säkerställa deras säkerhet och effekt innan de godkänns. Många studier och metaanalyser har visat att vacciner betydligt minskar antalet sjukdomsfall och allvarliga komplikationer. Stora hälsoorganisationer som Världshälsoorganisationen (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC) och Europeiska läkemedelsmyndigheten (EMA) stöder dessa fynd och rekommenderar vaccination baserat på omfattande forskning. Historiska framgångar, såsom utrotningen av smittkoppor och den drastiska minskningen av polio och mässling, visar på vaccinernas effektiva roll i folkhälsan. Dessutom fortsätter övervakningssystem som VAERS att noga följa upp och bekräfta att allvarliga biverkningar är mycket sällsynta. Tillsammans bekräftar dessa faktorer att vacciner är en säker och viktig åtgärd för att skydda både individ och samhälle mot farliga sjukdomar.
Citera
2024-10-10, 15:28
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du är för söt med dina paralleller till nazism 🤣

Du kan ju få en lista på sjukdomar som är utrotade eller på god väg att bli.

Smittkoppor
Polio
Mässling
Difteri
Rubella
Hepatit B
Hib-infektioner
Rotavirus

Vill du ha fler underverk som vaccinen gör?

Ja inte är det vaccinen som har utfört dessa underverk, det är bara en myt som läkemedelsbolagen försöker tuta i människor för att upprätthålla charaden och försöka kränga mer av sina värdelösa sprutor.

Förbättrade sanitära/hygieniska förhållanden med t.ex. rent vatten, sophantering, bra avlopp osv. är det som gjort skillnaden då dödligheten i alla dessa sjukdomar hade redan minskat med minst 95% INNAN vaccinprogrammen ens introducerades och i efterhand försökte ta åt sig äran.

Om något så har vaccinen bidragit till att dessa sjukdomar har lyckats undvika att bli utrotade tyvärr, förutom att skada miljontals människor helt i onödan.

Din propaganda är om möjligt än mer substanslös och papegojaktig nu än när chatboten stod för den, borde leda till radikal minskning av arvodet förhoppningsvis då det missgynnar industrins intressen å det grövsta
Citera
2024-10-10, 16:11
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Ja inte är det vaccinen som har utfört dessa underverk, det är bara en myt som läkemedelsbolagen försöker tuta i människor för att upprätthålla charaden och försöka kränga mer av sina värdelösa sprutor.

Förbättrade sanitära/hygieniska förhållanden med t.ex. rent vatten, sophantering, bra avlopp osv. är det som gjort skillnaden då dödligheten i alla dessa sjukdomar hade redan minskat med minst 95% INNAN vaccinprogrammen ens introducerades och i efterhand försökte ta åt sig äran.

Om något så har vaccinen bidragit till att dessa sjukdomar har lyckats undvika att bli utrotade tyvärr, förutom att skada miljontals människor helt i onödan.

Din propaganda är om möjligt än mer substanslös och papegojaktig nu än när chatboten stod för den, borde leda till radikal minskning av arvodet förhoppningsvis då det missgynnar industrins intressen å det grövsta

Om du menar det komiska diagrammet ni brukar sprida så har det förklarats många gånger varför det är felaktigt.
Däremot hjälper bra hygien till att stoppa spridning men definitivt inte skyddar mot infektion.

Checkade upp vad du skrivit tidigare, verkar vara en riktig tomte... Tror på sheding och sånt trams.

Fördelar med vaccin.

Skyddar individer från allvarliga infektioner
Förhindrar spridning av smittsamma sjukdomar
Minskar risken för komplikationer och långvariga hälsoproblem
Minskar dödligheten vid sjukdomsutbrott
Bidrar till utrotning av sjukdomar globalt
Sänker kostnader för sjukvårdssystemet
Ökar arbetskraftens produktivitet genom att hålla befolkningen frisk
Stödjer ekonomisk tillväxt och stabilitet
Främjar samhällelig hälsa och välmående
Möjliggör säkra internationella resor och handel
Senast redigerad av ConspiracyHunter 2024-10-10 kl. 16:33.
Citera
2024-10-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan

De har ju fortfarande ingen hygien eller bra vatten i vissa delar av Afrika, likväl minskade sjukdomar efter vaccin. Hur kan man vara så ignorant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in