2024-10-10, 16:53
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
De får gå i skolan i alla fall. I Trumps älskade delstater tvingas snart alla förskolebarn till slaveri på arbetsplatser anpassade för vuxna.
The governor of Arkansas, Sarah Huckabee Sanders, on Tuesday signed a bill that significantly rolls back protections against child labor, eliminating state requirements to verify that children are at least 16 before they receive a job.

In Ohio, lawmakers are considering a bill that would let 14- and 15-year-old children work year-round until 9pm each day.

In Iowa, legislative proposals would allow children at least 15 years old to sell alcohol and children at least 14 years old to work specific jobs in meatpacking plants.

https://www.theguardian.com/us-news/2023/mar/08/arkansas-bill-child-labor-protections
Lol du byter ämne snabbt nuförtiden. Vill de jobba så får de. Inget slaveri, även fast Bidens och Kamalas öppna gränser har lett till hundratusentals saknade barn.

"Supporters of the new law say it gets rid of a tedious requirement, streamlines the hiring process, and allows parents — rather than the government — to make decisions about their children."
Citera
2024-10-10, 17:07
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Lol du byter ämne snabbt nuförtiden. Vill de jobba så får de. Inget slaveri, även fast Bidens och Kamalas öppna gränser har lett till hundratusentals saknade barn.

"Supporters of the new law say it gets rid of a tedious requirement, streamlines the hiring process, and allows parents — rather than the government — to make decisions about their children."
Vad tycker du att en 8-9 åring är värd i lön? Som barnlöst cp har du kanske svårt för att svara på den frågan rättvist, men jag gissar att mindre bra föräldrar går på Trumps linje och sätter dem i jobb väldigt tidigt...eftersom de själva är inkompetenta och kostar arbetsgivaren för mycket. Knappast en sund lösning. Men det är ändå en lösning som jag önskar för dina barn...helt klart.
Citera
2024-10-10, 17:21
Medlem
knashs avatar
Citat:
Vad tycker du att en 8-9 åring är värd i lön? Som barnlöst cp har du kanske svårt för att svara på den frågan rättvist, men jag gissar att mindre bra föräldrar går på Trumps linje och sätter dem i jobb väldigt tidigt...eftersom de själva är inkompetenta och kostar arbetsgivaren för mycket. Knappast en sund lösning. Men det är ändå en lösning som jag önskar för dina barn...helt klart.
Där gick proppen!

"Effectively, the new law signed by the Republican governor applies to those who are 14 and 15 years old because in most cases Arkansas businesses can't employ those under 14."
Citera
2024-10-10, 17:27
Medlem
scraftys avatar
Trump har försökt låtsas att han inte vet något om Project2025, men nu lovar han dess författare en plats i hans administration.

https://www.newsweek.com/donald-trump-says-project-2025-author-coming-onboard-if-elected-1966334
Citera
2024-10-10, 17:29
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Där gick proppen!

"Effectively, the new law signed by the Republican governor applies to those who are 14 and 15 years old because in most cases Arkansas businesses can't employ those under 14."
Det är sedan länge klart vilka hemska planer ni har för barnen. Barn tvingas föda barn och de ska banne mig slava sönder sig för en minimilön...om ens det. Helsjukt.
Yikes, Trump's Federal Reserve pick Stephen Moore enthusiastically supports child labor & having 11- and 12-year-olds work.

“I’m a radical on this,” Moore said. “I’d get rid of a lot of these child labor laws. I want people starting to work at 11, 12.

https://x.com/greenhousenyt/status/1123196299120189440
Citera
2024-10-10, 17:41
Medlem
knashs avatar
Citat:
Det är sedan länge klart vilka hemska planer ni har för barnen. Barn tvingas föda barn och de ska banne mig slava sönder sig för en minimilön...om ens det. Helsjukt.
Yikes, Trump's Federal Reserve pick Stephen Moore enthusiastically supports child labor & having 11- and 12-year-olds work.

“I’m a radical on this,” Moore said. “I’d get rid of a lot of these child labor laws. I want people starting to work at 11, 12.

https://x.com/greenhousenyt/status/1123196299120189440
Om du läser på lite mer så kanske du fattar resonemanget.

'I don’t support eliminating child labor laws,' Moore said in statement shared with The Hill on Tuesday. 'My point has been that when people work at a younger age — i.e., on the farm or doing chores, a paper route, bagging groceries — those workers tend to have a higher lifetime income than young people who don’t work.'

'Lifetime earnings are correlated with how soon a person starts working,' he added. 'We do a great disservice when we keep young people — teenagers — out of the workforce.'"

https://www.snopes.com/fact-check/stephen-moore-child-labor/
Citera
2024-10-10, 17:46
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Om du läser på lite mer så kanske du fattar resonemanget.

'I don’t support eliminating child labor laws,' Moore said in statement shared with The Hill on Tuesday. 'My point has been that when people work at a younger age — i.e., on the farm or doing chores, a paper route, bagging groceries — those workers tend to have a higher lifetime income than young people who don’t work.'

'Lifetime earnings are correlated with how soon a person starts working,' he added. 'We do a great disservice when we keep young people — teenagers — out of the workforce.'"

https://www.snopes.com/fact-check/stephen-moore-child-labor/

Spela inte dummare än vad du är det blir pinsamt.
Republikanerna i USA har fullständigt tappat allt vett och förstånd och du försvarar det.
Citera
2024-10-10, 17:48
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Spela inte dummare än vad du är det blir pinsamt.
Republikanerna i USA har fullständigt tappat allt vett och förstånd och du försvarar det.
Står det nånstans att de vill tvinga tonåringar i arbete? Nej, de är din vanföreställning.
Syftet är att MÖJLIGHETEN att jobba ska finnas om man vill!
Citera
2024-10-10, 17:50
Medlem
knashs avatar
För att bryta av från alla bittra vänsterfittors eviga klagan så kommer lite Trump motivation:
King of the jungle
https://www.youtube.com/watch?v=YCK1_N5ecn0&ab_channel=GalinaGreene
Citera
2024-10-10, 18:03
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
För att bryta av från alla bittra vänsterfittors eviga klagan så kommer lite Trump motivation:
King of the jungle
https://www.youtube.com/watch?v=YCK1_N5ecn0&ab_channel=GalinaGreene
Bara för att ytterligare stämpla dig dom tomte, jag är så höger man kan bli.
Men med dagens maga trump och andra dårar i det partiet stöttar jag inte republikanerna längre.
Citera
2024-10-10, 18:25
Medlem
develis avatar
Nu promotar Melania sin försäljning i en intervju med Fox.
Hon beskriver hon att det är" important to have a great success” och hänvisar till sin webbsida där hon bla säljer sin begränsade kollektion “Merry Christmas, AMERICA!”.

Melania blev inspelad 2018:

“I’m working like a — my ass off at Christmas stuff.
Who gives a fuck about Christmas stuff and decoration? But I have to do it.”

Lite längre fram i samtalet tar hon upp det faktum att Trumps politik separerar familjer.

“I say that I’m working on Christmas planning for the Christmas, and they said, ‘Oh, what about the children?’ That they were separated.”

Stackars Melania som har så många rum att pynta i Mar-a-lago.

... om nu inte några rum försvann via Orkanen Milton så det blir mindre jobbigt denna jul?

De familjer som ordagrant separerades i Helene.. Som nu fick husen till pinnved i tornados igår hoppas jag tar sig en funderare på vad det var som satt i Vita Huset.

https://www.nytimes.com/2020/10/02/us/elections/a-recording-of-melania-trump-captures-her-complaining-in-vulgar-terms-about-christmas-decorations-an d-mocking-detained-migrant-c.html
Senast redigerad av develi 2024-10-10 kl. 18:31.
Citera
2024-10-10, 18:28
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Bara för att ytterligare stämpla dig dom tomte, jag är så höger man kan bli.
Men med dagens maga trump och andra dårar i det partiet stöttar jag inte republikanerna längre.
Jaha, du kan väl svara på min replik på ditt senaste inlägg först så får vi se vem som är tomte..

Även fast du är höger här i Sverige så kan du inte ha samma svennebanan-synsätt på politiken i Usa och Trump. Det funkar inte så där borta.

Återigen, det här valet handlar inte om republikaner vs demokrater. Det handlar om makten ska utgå från folket eller om det politiska systemet (deep state, shadow goverment, the uni-party) ska bestämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in