Det går fort att sövas. En stund innan brukar man få nått som gör en ”mjuk” i kroppen, sen när det är dags att sussa och man räknar ned så tar det bara sekunder. 10-20sek ungefär.
Det känns ungefär som en normal natts sömn. Dvs du somnar in och vaknar igen. Man har ingen uppfattning om förfluten tid.
Nej. Jag kan inte minnas att man såg saker grumligt när man vaknar, möjligen att man är lite seg och slö på samma sätt som efter en natts sömn.
Har sövts vid fyra eller fem tillfällen i mitt liv och det har varit helt odramatiskt varje gång.
Edit: som kuriosa kan jag berätta att jag hade ett ex som berättade en ”intressant” upplevelse hon var med om. Hon gjorde en plastikoperation (näsan), och något måste ha gått lite snett där för hon vaknade mitt under operationen när doktorn stod med hammare och stämjärn och högg i näsan på henne. Hon sa att det gjorde inte ont eller så men hon var fullt medveten om vad som skedde. De fick ge henne lite mer narkos sen somnade hon in igen. Hon kunde beskriva detaljerat hur mejseln högg i näsbenet, ljuden av slag och ”crunchandet”, med mera.
Jag hade inte tyckt det var särskilt lustigt alls, men hon var rätt hårdhudad av sig så tror inte hon brydde sig nämnvärt.