Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
64,75%
2090 röster
Nu
13,32%
430 röster
Vet ej
21,93%
708 röster
2024-09-29, 18:09
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Har du försökt använda Twitter till att föra diskussioner någon gång?

Det är ett värdelöst medium att skriva på. De flesta som skriver där får sina inlägg läste av bara några stycken, och nästan aldrig besvarade. Det är bara de med tonvis med följare som kan nå ut till en respektabel publik.

Dessutom så är interfacet fruktansvärt, och folk kan radera gamla inlägg så att konversationer försvinner eller förstörs. Ibland visas inte vissa inlägg eller vissa användares inlägg alls. Elon sade att det skulle vara slut med shadowbans, men det är det uppenbarligen inte.

Vill man diskutera så är Flashback helt överlägset Twitter. Vill man följa kändisar och läsa vad de skriver så är Twitter helt överlägset Flashback.
Problemet med Flashback är att olika moderatorer med olika politiska lutningar påverkar diskussionen så mycket baserat på deras personliga tyckande.

Sedan är det mindre bra skribenter här på Flashback 2024 än vad det är på X. Men visst håller jag med om att diskussionerna i dom olika trådarna på X kan vara snurriga att hänga med i pga raderade inlägg etc.
Citera
2024-09-30, 14:48
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag tyckte jag hörde nått om att diskussionsforum på internet är gammalt, att gen Z endast använder sig av TikTok, Discord o massa andra grejer som jag inte vet vad det är. Jag fördrar gamla diskussionsforum.

Men är det så, att de yngre håller till på andra ställen?

Diskussionsforum har varit på utdöende för yngre sedan 2013 typ, när Passagens diskussionsforum gick i graven + några andra. Generellt verkar det som om folk är allt mindre sugna på att diskutera och debattera olika ämnen, förutom politik och kändisar och deras liv, som alltid är heta potatisar. Den dansande katten i kostym eller födelsedagsbarnet som får en tårta i ansiktet på TikTok är roligare, vilket visar att folk fördummas alltmer och blir allt latare. Man ägnar sig bara åt det som är trendigt, mest bekvämt och lättillgängligt. Allt annat är ointressant. Reddit är väl idag det enda stora diskussionsforumet som finns kvar vid sidan av Flashback. Familjeliv har varit på utdöende länge.
Citera
2024-09-30, 16:40
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Diskussionsforum har varit på utdöende för yngre sedan 2013 typ, när Passagens diskussionsforum gick i graven + några andra. Generellt verkar det som om folk är allt mindre sugna på att diskutera och debattera olika ämnen, förutom politik och kändisar och deras liv, som alltid är heta potatisar. Den dansande katten i kostym eller födelsedagsbarnet som får en tårta i ansiktet på TikTok är roligare, vilket visar att folk fördummas alltmer och blir allt latare. Man ägnar sig bara åt det som är trendigt, mest bekvämt och lättillgängligt. Allt annat är ointressant. Reddit är väl idag det enda stora diskussionsforumet som finns kvar vid sidan av Flashback. Familjeliv har varit på utdöende länge.

Nåja. Några finns det kvar.
https://www.abovetopsecret.com/forum/
https://stackoverflow.com
https://4chan.org/
https://forums.somethingawful.com/
Citera
2024-09-30, 17:16
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Innan jag blev rätt så aktiv på Flashback, diskuterade jag rätt mycket i kommentarsfälten till några bloggar. Rätt ok det med när det funkar, MEN väldigt beroende av bloggaren och de ämnen som just denne tar upp i bloggposterna. Det är också bloggaren själv som är enväldig moderator vilket ju kan bli mindre bra, lyckades t ex själv bli bannad en gång pga opassande åsikter (eller sätt att uttrycka dem på). Ett par av bloggarna har sedan upphört, medan andra för en mer tynande tillvaro. Finns också en del diskussioner på Facebook, men det föreställer jag mig också är väldigt uppstyrt (jag orkar bara inte med Facebook, så jag vet inte).
Citera
2024-09-30, 17:25
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nåja. Några finns det kvar.
https://www.abovetopsecret.com/forum/
https://stackoverflow.com
https://4chan.org/
https://forums.somethingawful.com/

Ja några ja Kanske kan man hoppas på att diskussionsforum får ett uppsving igen även bland yngre. Flashback lockar ju dock fortfarande till sig folk i olika åldrar.
Citera
2024-09-30, 17:43
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Innan jag blev rätt så aktiv på Flashback, diskuterade jag rätt mycket i kommentarsfälten till några bloggar. Rätt ok det med när det funkar, MEN väldigt beroende av bloggaren och de ämnen som just denne tar upp i bloggposterna. Det är också bloggaren själv som är enväldig moderator vilket ju kan bli mindre bra, lyckades t ex själv bli bannad en gång pga opassande åsikter (eller sätt att uttrycka dem på). Ett par av bloggarna har sedan upphört, medan andra för en mer tynande tillvaro. Finns också en del diskussioner på Facebook, men det föreställer jag mig också är väldigt uppstyrt (jag orkar bara inte med Facebook, så jag vet inte).

Jag har varit "forumräv" mer eller mindre sedan 2007 (skaffade i internet först då). Minns hur vissa varnade en för Flashback, inte bara för att det av en del ansågs vara ett suspekt forum, utan även för att vissa inte ens vågade besöka forumet då de trodde de skulle få virus och liknande. En kvinna som hade ett eget forum kampanjade t.o.m för att Flashback skulle stängas ned. Hängde först en del på Passagens debattforum och hade även några bloggar på deras bloggsida, och på Debatthuset. På Passagen kunde det hetta till rejält i debatterna ibland, särskilt i politik- och religionsforumen, modereringen var också ganska usel och uppenbara personangrepp fick stå kvar. Ibland deltog moderatorerna själva i pajkastningen mot vissa personer. Har också kommenterat i en massa bloggar, men idag har ju bloggar nästan helt ersatts av poddar och vloggar,
Citera
2024-10-06, 11:00
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Jag är rädd. Fyfan. Inte Flashback också. Snälla sluta, vi alla ser vad som hänt.
Vi på Flashback är inte dumma, de är så uppenbart med maktskiftet.
Hellre pedofiler och mördare än dessa vidriga lögnare som hela tiden driver på ”fakta” som är falsk. De finns en sanning. En verklighet.
Vi kan räkna.
Hoppas Dante har rätt. Ingen räddning finns för såna som er. Brinn.
Citera
2024-10-09, 18:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag tycker att det finns få användare som utmärker sig på något vis numera på Flashback. För en 15 år sedan så fanns det en hel del användare som var profiler på Flashback. Antingen genom sin humor, sin kunskap, att de verkade väldigt intelligenta och så vidare. Nu är de flesta rätt så bleka och det är sällan man läser någon användare och tänker "Aha, här har vi en människa med hjärna". Jag påstår inte att jag heller är någon unik användare som briljerar med mina inlägg. Detta är bara min observation efter att hängt på Flashback i snart 20 år.

Med den idiotmoderering och de regler som finns, har de flesta användare med hjärna och karisma antingen blivit bannlysta eller självmant stuckit härifrån.

Man låtsas vara ett "rebellforum", fast de flesta som skriver här är fega kälkborgare och trasproletärer som egentligen bara hatar invandringspolitiken men inte samhället som sådant.

Ej straffmyndiga babbeungar skjuter vilt på gatorna men ändå är Vapen och militär fullt av "vapenägande är ett privilegium"-dumsvenskar, som tycker att det är precis som det ska vara att man inte på laglig väg (och oftast inte olagligt heller, eftersom det bara är lätt att beväpna sig olagligt om man försörjer sig på brott) kan freda sig med vapen.

Fullt av idioter som försvarar den svenska drogpolitiken.

Fullt av idioter som tycker att massavlyssning av hela folket och kontantlöshet är toppen.

Etcetcetc.
Citera
2024-10-09, 20:59
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Med den idiotmoderering och de regler som finns, har de flesta användare med hjärna och karisma antingen blivit bannlysta eller självmant stuckit härifrån.

Man låtsas vara ett "rebellforum", fast de flesta som skriver här är fega kälkborgare och trasproletärer som egentligen bara hatar invandringspolitiken men inte samhället som sådant.

Ej straffmyndiga babbeungar skjuter vilt på gatorna men ändå är Vapen och militär fullt av "vapenägande är ett privilegium"-dumsvenskar, som tycker att det är precis som det ska vara att man inte på laglig väg (och oftast inte olagligt heller, eftersom det bara är lätt att beväpna sig olagligt om man försörjer sig på brott) kan freda sig med vapen.

Fullt av idioter som tycker att massavlyssning av hela folket och kontantlöshet är toppen.

Etcetcetc.
Din definition av "idioter" verkar bara vara "folk som inte håller med mig."

De som blir bannlysta blir det i allmänhet inte för att de "har hjärna och karisma," utan för att de inte klarat av att följa forumets regler.
Citera
2024-10-09, 21:12
Medlem
Ponera att det kom fram att 80% av alla trådar som startades och 50% av alla inlägg skrevs av skribenter med koppling till SD:s kommunikationsavdelning. Då hade folk lämnat Flashback eftersom det genuina hade gått förlorat. Folk hade insett hur jävla meningslöst det är att tjafsa med sådana som får betalt för att saluföra en viss åsikt. Men nu kan vi låtsas som att det inte är det. Och att det är "vanligt folk" som dunkar ut inlägg dagarna i ända som bara råkar vara extremt invandringskritiska och som bara råkar vara helt i överensstämmande med SD:s partiprogram.... Vi låtsas som det.
Citera
2024-10-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22

Etcetcetc.
Det är betydligt värre med idioter som är inne på Vapen och militär som inte tillför något och inte ens klarar av att skaffa ett eget vapen utan bara tragglar sin skit gråtandes över andras vapenägande.
Citera
2024-10-10, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Din definition av "idioter" verkar bara vara "folk som inte håller med mig."

De som blir bannlysta blir det i allmänhet inte för att de "har hjärna och karisma," utan för att de inte klarat av att följa forumets regler.

En till som bevisar min poäng. Du är väl någon form av lagvrängare med tanke på dina inlägg, så du lever ju också i en lögnvärld där man har "rätt" i den mån man följer idiotiska regler.

Admin har förstås rätt att ha precis vilka regler han vill på sitt forum, men då ska han fan inte kalla det "Yttrandefrihet på riktigt".

Och inte bara reglerna, fast de förstås drar till sig sådana: har man som sin image att man har ett forum som är en fristad för rebelliska och fritänkande människor är det faktiskt ganska anmärkningsvärt hur många dumsvenskar/anhängare av lagar mot offerlösa brott/paragrafryttare som det faktiskt finns här. Dumjäveln som jag svarade innan dig är ett typiskt exempel. Han har aldrig i hela sitt patetiska liv funderat över om den svenska vapenlagen eventuellt är fel eller om vapenlagar överhuvudtaget är moraliskt fel. Han har aldrig funderat över varför han försvarar något som i grunden är till för att kuva honom och trampa på hans rättigheter. Så långt ifrån en fritänkare man kan komma.
Senast redigerad av Bonobo22 2024-10-10 kl. 16:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in