2024-10-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Jag förstår att du måste projicera dina misslyckande på andra, det är inte lätt att erkänna för sig själv att man är tärande och inte närande, en icke produktiv medberborgare, en belastning för samhället, en som lever för drogerna, tragiskt öde.
Åh wow, du kunde inte ha gjort ett större självmål än detta! Snacka om självhat...
Citera
2024-10-10, 13:10
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Lever du i 60-talets stereotyper?

Jag är klippt, välutbildad, vältränad och rik. Min intelligensnivå kvalar in på Mensanivåer när jag är pårökt.

Framförallt så ÄLSKAR JAG den människan jag ser när jag tittar på mig själv i spegeln.

Den personen du beskriver finns inte.

Det är som att du bygger upp en halmgubbe för att attackera den. När du gör detta visar du oss andra din mentala värld och jag måste säga att det är en tragisk syn. Det är som att du lever i en bubbla, och jag är inte särskilt ledsen över att spräcka den.

Sättet du resonerar på är redan en värdelös människas. Din mentala nivå är redan en negers, men du säger att du inte brukar något? Jag beklagar isåfall. Kanske du är en alkoholist, vem vet. Det skulle förklara en del. Jag hoppas du vaknar till från fyllan någon vacker dag och inser vad du gjort.

Men ponera detta.

Det kanske inte är så att cannabis är så dåligt som du tror, utan snarare att du har blivit hjärntvättad hela ditt liv.

Har du lagt åtminstone 2 minuter på den här tanken? Det är ändå en relevant tanke. Hjärntvätt har skett ofta i mänsklighetens historia. Det är bara att blicka tillbaka på alla religioner och hur de användes.

Sanningen är att om man kollar på svensk historia i nutid så är det så att svenskarna blev hjärntvättade. Cannabis var lagligt fram tills nyligen och anledningen till varför det blev kriminaliserat var på grund av att Sverige som var mentalt homogent var ett enkelt byte för moralister som spred propaganda för att få igenom sin unkna världsbild.

Du är en produkt av den historian. Din världsbild är färgad av den. Frågan är hur pass du identifierar dig med den världsbilden nu när du förstår hur hjärntvättad du har blivit.

USA har haft en liknande historia, och egentligen har Sverige mest apat efter USA. USA och resten av Europa håller på att vakna ur sin masspsykos. Sverige ligger långt efter för att vi är isolerade extremister mentalt, ja, men det är dags för oss att vakna också.

Kolla på den här videon min mentalt handikappade vän, så kan vi diskutera senare.

https://www.youtube.com/watch?v=xF_FIn763o0

Må bäst!
Jag nyttjar intw Alkohol, min syn på det är densamma som min syn på cannabis, tyvärr är Alkohol redan lagligt och djupt rotat i vår kultur.
Därav måste vi bearbeta det mer långsiktigt och preventivt, sä som vi effektivt gjort med rökning.

Hjälper drogerna dig att upprätthålla denna skeva självbild och internetpersona? Jag är ledsen att behöva säga det, men du är en svag människa, du mår sannerligen dåligt och lider av bristande karaktär, och det är därför du vänder dig till drogerna för att lindra dina problem.

Jag är helt ointresserad av hurivida cannabis är farligt eller ej, så jag vet inte vilken propaganda du menar jag skulle ha påverkats av. Jag önskar tvörtom det va mycket farligare...

Jag har däremot likt många andra, sett hur cannabis förvandlar produktiva medborgare till sinnesslöa parasiter.

Nu tänker du och det är helt sant, att jag vet inte vad du gått igenom som fått dig att fly till drogerna, kanske blev du sexuellt utnyttjad som barn, kanske blev du mobbad i skolan eller har haft problem med att prata med kvinnor.
Men alla har likväl ett eget ansvar. Värdelösa val gör dig till en värdelös människa och värdelösa människor har vi ingen användning av, de blir i slutändan bara en börda för slna medmänniskor.
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-10 kl. 13:13.
Citera
2024-10-10, 13:11
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Åh wow, du kunde inte ha gjort ett större självmål än detta! Snacka om självhat...
O ja, jag hatar mig själv så mycket för att jag inte knarkar, fy vilken dålig människa jag är.😜🤡
Citera
2024-10-10, 13:16
Medlem
Citat:
O ja, jag hatar mig själv så mycket för att jag inte knarkar, fy vilken dålig människa jag är.😜🤡
Du är den mest uppenbara knarkaren som någonsin har skådats här på flashback!
Citera
2024-10-10, 13:56
Medlem
Citat:
Jag nyttjar intw Alkohol, min syn på det är densamma som min syn på cannabis, tyvärr är Alkohol redan lagligt och djupt rotat i vår kultur.
Därav måste vi bearbeta det mer långsiktigt och preventivt, sä som vi effektivt gjort med rökning.

Hjälper drogerna dig att upprätthålla denna skeva självbild och internetpersona? Jag är ledsen att behöva säga det, men du är en svag människa, du mår sannerligen dåligt och lider av bristande karaktär, och det är därför du vänder dig till drogerna för att lindra dina problem.

Jag är helt ointresserad av hurivida cannabis är farligt eller ej, så jag vet inte vilken propaganda du menar jag skulle ha påverkats av. Jag önskar tvörtom det va mycket farligare...

Jag har däremot likt många andra, sett hur cannabis förvandlar produktiva medborgare till sinnesslöa parasiter.

Nu tänker du och det är helt sant, att jag vet inte vad du gått igenom som fått dig att fly till drogerna, kanske blev du sexuellt utnyttjad som barn, kanske blev du mobbad i skolan eller har haft problem med att prata med kvinnor.
Men alla har likväl ett eget ansvar. Värdelösa val gör dig till en värdelös människa och värdelösa människor har vi ingen användning av, de blir i slutändan bara en börda för slna medmänniskor.

Fast hela din premiss utgår ifrån att du känner mig eller kan något om mig.

Eftersom du inte gör det så har du bara ordbajsat en massa.

Jag är rik, vältränad och välutbildad. Jag har haft en produktivitet uppmätt i arbetstimmar per vecka på 150% de senaste 14 åren och jag har rökt dagligen en stor del av den tiden. Jag skrev ett högskoleprov som var bättre än vad 90% av svenska befolkningen kan prestera, hög som en skorsten. Jag har pluggat en ingenjörsutbildning och klarade kurserna och tentorna hög som en skorsten. Jag var del av toppen av klassen i en AI-kurs på masternivå, och skrev en nästan perfekt tenta med ett halvt poängs fel, hög som en skorsten. Kan du beskriva hur Markovkedjor eller Monte Carlo-metoden funkar? Jag kan (kunde) skriva upp algoritmen och räkna ut resultatet tre steg fram med penna och papper hög som en skorsten. 🤣

Dina personliga erfarenheter är bara anekdoter. Dina fantasier om mig är skrattretande. Jag uppskattar att du tycker att mitt liv är en internetpersonas dock. Jag är lite som en superhjälte faktiskt, och då har jag inte ens berättat hälften av alla coola saker jag gjort och kan.

Du har dock rätt i en sak. När jag var ung och självmordsbenägen så gjorde inte den svenska sjukvården ett skit för mig. Jag spenderade 6 år i en depression, tills jag stötte på cannabis och sen svamp. Dessa gjorde underverk för mig. Dessa två naturläkemedel är mer potenta än hela den svenska psykiatrin, vilket är varför karolinska sjukhuset ÄNTLIGEN gör studier där de ger svamp till folk som lider av sånt här. De var bara 20 år senare än mig på bollen men det är att förvänta av ett hjärntvättat samhälle att de saknar reell kunskap.

Det är inget jag behöver idag, men att det är olagligt är ett tecken på hur mentalt efterblivet detta land är. Du är ett skinande exempel på detta. Du kanske tycker det är ett värdelöst val och tecken på svag karaktär att ta tag i saken och bota en 6-årig depression på egen hand efter man blivit mer sakkunnig än Sveriges samlade psykiatrikerkår. Jag ser det snarare som något bara en sann Chad kunde gjort. En alpha. En shaman och en naturlig ledare. En utforskare och den modigaste av människor som vågar trotsa förlegade samhällsnormer och lögnaktig propaganda i sin jakt på sanningen. 🤣

Du har en vidrig människosyn som kommer från din ryggradslösa livsstil. En kollektivets massmänniska utan någon individualitet. Ett pöbelmentalitetsoffer. Och du kan inte ens ursäkta dig med att vara ett alkoholiserat mongo. DET HÄR ÄR DIN FAKTISKA NIVÅ.

Det är patetiskt.

Kontentan är att det enda du är bra till är som en slagpåse så att andra människor ska fatta hur efterblivna din sort är och inse att man ska göra exakta motsatsen till vad ni föreslår.

Seså. Gå och utbilda dig nu innan du bemöter mig din inavlade snöneger.

Börja med youtubevideon jag länkade så att du har lite kött på benen istället för att hysteriskt grina och slå ifrån dig som en simp som precis blivit called out för sitt bullshit.
Senast redigerad av dalavita 2024-10-10 kl. 14:27.
Citera
2024-10-10, 15:56
Medlem
Citat:
Haha ja så därför är det bättre att underkasta sig gängen, Nayib Bukele och El salvador verkar ha missat ditt pm...

Om du ska råna en mack i USA, väljer du att göra det i en stat där det är lagligt för mackägaren att bära vapen eller i en stat där det inte är tillåtet?

Varför inte bara erkänna att du tycker det är dåligt för att du är en värdelös pundare som skulle drabbad negativt av hårdare lagar.

Jag slänger inga tillmälen. Dåliga val gör dig till en dålig människa med dålig karaktär.
Om du väljer att röka ner dig till en negers mentala nivå så tillför du inte längre något av värde och är därför per definition värdelös. Det hade ju varit en annan sak om du tagit en substans som gjorde dig bättre, ie snabbare, smartare, starkare t.ex.

Mitt bästa val i livet va att börja med Cannabis, det har hjälpt mig på många sätt, givit mig eld i själen, jag är LÅNGT i från ensam om detta och ditt synsätt på Cannabisbrukare är förlegat till stonerfilmer från 90-talet.
Citera
2024-10-10, 16:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Cannabis är rätt så enkelt att odla och borde inte vara mycket dyrare att producera än vad gängen kan komma med. Snarare billigare tänker jag egentligen då staten skulle slippa importera genom olagliga vägar vilket kostar en hel jävla del kan du tro. Många fickor som ska fyllas och många mutor som ska betalas tills sakerna kommer från Marocko och Spanien in till Sverige. Det här är ett argument om hur man hanterar själva legaliseringen på bästa sätt och inte om det borde göras eller inte göras.

Det blir snarare enklare för polisen då majoriteten av människor som de nu jagar blir lagliga konsumenter och därför slipper de göra en massa jävla onödigt arbete med att kriminalisera människor och skapa offer på grund av offerlösa brott. Den delen av marknaden som fortfarande är olaglig blir lättare att koppla till gängens övriga aktiviteter då majoriteten av användare trots överpriser föredrar lagliga vägar och inte vill stödja kriminalitet överlag.

Det enda sättet det är dåligt för polisen är att de inte har enkla pinnar de kan plocka för att inflatera deras värdelösa brottslösningsstatistik där ringa narkotikabrott står för en STOR del av statistiken idag.

Blir det inte gissningsvis en massa skatter?
Med samma logik borde inte smuggelsprit och hembränt vara billigare än bolagets kröka, men det är det ju?
Citera
2024-10-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Blir det inte gissningsvis en massa skatter?
Med samma logik borde inte smuggelsprit och hembränt vara billigare än bolagets kröka, men det är det ju?

Och hur många köper hembränt och smuggelsprit jämfört med på systemet? Hembräntproblemet existerar inte på grund av att alkohol är reglerat och lagligt. En massa skatter är väl bra för samhället

Detsamma kommer gälla för cannabis. Problemen med drogerna är skapade av samhällets lagstiftning snarare än drogerna i sig.

Människor vill göra rätt för sig. Det spelar inte så stor roll att gängen till en början kanske kan erbjuda billigare priser om vi kan ta 90% av marknaden ifrån dom...
Citera
2024-10-10, 16:40
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Kanada har tagit över 78% av den totala marknaden från gängen, så hur är det något negativt till skillnad från att låta gängen hantera 100% av marknaden?

Så kan det absolut vara. Men jag tror ändå inte att argumentet att legalisera för att bekämpa gängen i Sverige håller.

Hur ser prisbilden i Kanada ut, statligt röka vs illegalt?
Citera
2024-10-10, 16:45
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Och hur många köper hembränt och smuggelsprit jämfört med på systemet? Hembräntproblemet existerar inte på grund av att alkohol är reglerat och lagligt. En massa skatter är väl bra för samhället

Detsamma kommer gälla för cannabis. Problemen med drogerna är skapade av samhällets lagstiftning snarare än drogerna i sig.

Människor vill göra rätt för sig. Det spelar inte så stor roll att gängen till en början kanske kan erbjuda billigare priser om vi kan ta 90% av marknaden ifrån dom...

10% av spriten som konsumeras i Sverige är illegal på ett eller annat sätt.

Jag håller med till 100% att gängens inkomster från cannabis skulle minska om man legaliserade. Men samma rutter och tekniker kommer bara användas för annat.

Säger inte att man inte ska legalisera. Men att göra det för att slå mot gängen är inte ett argument som håller i mina ögon.
Citera
2024-10-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Säger inte att man inte ska legalisera. Men att göra det för att slå mot gängen är inte ett argument som håller i mina ögon.

Egentligen är det du som får förklara hur det inte slår mot gängen att ta ifrån dom en miljardmarknad. Det är självuppenbart...

Det är ditt argument om att de skulle hitta andra sätt som inte håller, och jag har redan bemött det.

De gör redan allt de kan. Det finns ingen marknad som bara sitter och väntar. De har till och med starkare kapacitet att agera på andra marknader idag just på grund av miljardintäkterna från narkotikaförsäljningen.

Cannabis är en miljardmarknad för att det är något folket vill ha. Det är upp till staten att tillhandahålla det på ett ansvarsfullt sätt, annars öppnar de upp för den här formen av kriminalitet. Samma sorters tekniker och rutter funkar inte då folket inte vill ha annan form av kriminalitet.

Jag gav redan det här argumentet innan. Du har inte bemött det egentligen utan bara repeterat vad du tror. Varför skulle gäng inte redan idag utnyttja öppna marknader där de kan tjäna pengar bara för att de just nu tjänar en jävla massa från narkotika?

Och på vilket sätt är det värre att de måste begränsa sig till värre brottslighet där de kan punktbekämpas bättre av polisen som har mycket mindre arbete och därför kan fokusera på verklig brottslighet än att de som idag kan framstå som legitima aktörer bland en stor och växande del av befolkningen just på grund av statens förbudspolitik där de tillhandahåller en tjänst som kunden faktiskt vill ha?

Det vill säga det finns inga offer i brottet, såvida man inte tror att brukare är offer, men det är en ideologisk ståndpunkt och inte en vetenskaplig en.

Svara gärna på dessa två frågor om du vill.
Senast redigerad av dalavita 2024-10-10 kl. 16:56.
Citera
2024-10-10, 17:59
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Egentligen är det du som får förklara hur det inte slår mot gängen att ta ifrån dom en miljardmarknad. Det är självuppenbart...

Det är ditt argument om att de skulle hitta andra sätt som inte håller, och jag har redan bemött det.

De gör redan allt de kan. Det finns ingen marknad som bara sitter och väntar. De har till och med starkare kapacitet att agera på andra marknader idag just på grund av miljardintäkterna från narkotikaförsäljningen.

Cannabis är en miljardmarknad för att det är något folket vill ha. Det är upp till staten att tillhandahålla det på ett ansvarsfullt sätt, annars öppnar de upp för den här formen av kriminalitet. Samma sorters tekniker och rutter funkar inte då folket inte vill ha annan form av kriminalitet.

Jag gav redan det här argumentet innan. Du har inte bemött det egentligen utan bara repeterat vad du tror. Varför skulle gäng inte redan idag utnyttja öppna marknader där de kan tjäna pengar bara för att de just nu tjänar en jävla massa från narkotika?

Och på vilket sätt är det värre att de måste begränsa sig till värre brottslighet där de kan punktbekämpas bättre av polisen som har mycket mindre arbete och därför kan fokusera på verklig brottslighet än att de som idag kan framstå som legitima aktörer bland en stor och växande del av befolkningen just på grund av statens förbudspolitik där de tillhandahåller en tjänst som kunden faktiskt vill ha?

Det vill säga det finns inga offer i brottet, såvida man inte tror att brukare är offer, men det är en ideologisk ståndpunkt och inte en vetenskaplig en.

Svara gärna på dessa två frågor om du vill.

Jag tippar på att deras intäkter från cannabis snabbt skulle ersättas av mer heroin, mer syntetiska droger, och kokain. =billigare pris på gatan för dessa droger.

Även deras nya intäkt från terrorister i utlandet lär fortsätta att öka.

Om nätverken idag går med miljarder i vinst kommer dom ju inte lägga ner bara för att det blir mindre vinst. Jag tror liksom inte att det räcker till för att utplåna gängen. För mig spelar det ingen roll om deras vinster är en miljard eller en halv, om du är med på hur jag menar? Det är klart att det skulle slå mot dom, men inte tillräckligt hårt.

Jag är osäker på hur jag ställer mig till legaliserandet i sig. Men jag har arbetat mycket med beroendeproblematik, och en av de saker som gör alkohol svårt att sluta med är att det är legalt och socialt accepterat.

Jag ser varken brukare eller missbrukare som offer, vet inte om det är vetenskapligt av mig eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in