2024-10-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ok. Det kan vara att du har rätt. Men jag tror inte det. Man kommer inte kunna ”ta narkotikamarknaden” ifrån gången. Man kan eventuellt minska deras marknadsandel. Olagliga droger kommer att vara billigare än de lagliga. Det kommer med andra ord alltid att finns pengar att tjäna. Tror jag.

Sen tror jag att det blir svårare för polisen. Som det är nu kan man jobba utifrån att om man ser droger är dom olagliga, och det finns ett brott att utreda. Så blir det ju inte om en del är lagligt och en del är olagligt, tänker jag. Det blir ju vara ännu en sak för polisen att gräva i, är den här droger lagligt i köpt eller kommer den från svarta marknaden.

Jag säger inte att vi ska låta bli att legalisera, jag har inte helt bestämt mig ännu. Min poäng är att argumentet att det ska slå mot gängen inte riktigt håller.
Kanada har tagit över 78% av den totala marknaden från gängen, så hur är det något negativt till skillnad från att låta gängen hantera 100% av marknaden?
Citera
2024-10-10, 11:35
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
I den här konversationen är det du som verkar både tappad och helt förvrängd i ditt tänkande. Jag undrar vad du har tagit för att bli som du är.

Men dra du till El Salvador.

VI väljer 10 st Xacoon vilken dag som helst över en verklighetsfrånvänd individ som dig som varken kan skilja vänster fråm höger och förespråkar dödastraff för ett problem svagbegåvade människor som du själv skapat. Frågan är vad du tillför som gör att vi vill ha fler som dig?

Skulle fortsatt demolera dig men Xacoon har gjort ett bra nog jobb tycker jag. Du har en intelligens som är lägre än drogmissbrukarna du ser ner på. En naturlig negermentalitet och du behöver inte ens vara pårökt för att vara så här korkad. 🤣
Vem fan är du och varför skulle jag bry mig?
Citera
2024-10-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Hur tolkar du att ag är aggresiv, jag säger bara sanningen!

Kom hit så kan vi snacka.
Sry jag umgås inte med pundare.
Citera
2024-10-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Vem fan är du och varför skulle jag bry mig?

Ingen bryr sig om vad du bryr dig om clown. Jag sänkte dig och gick vidare. Du skakar i dina stövlar av att dina övermän manglar dig när du kommer hit och tror att du kan snacka skit utan något vidare.

Din ignorans är tydlig för alla att se.

Framför allt detta.

Citat:
Högst oklart vad det är för aggressioner du talar om, jag är hur lugn som helst, finns inget att vara arg över, jag bara konstaterar lugnt och sansat att pundare, särskilt de som brukar cannabis och andra sinnesförslöande substanser är karakrtärssvaga och värdelösa människor som gör värdelösa val och inte tillför något till samhällsgemenskapen.

Du snackar om dig själv här. Du har bara så lite självinsikt att du inte fattar det. Du är en sinnesslö karaktärssvag och värdelös människa som gör värdelösa val och inte tillför något till samhällsgemenskapen.

OCH DU HAR INTE ENS KNARKAT SÖNDER DIN HJÄRNA. Detta är ditt naturliga tillstånd.

Eller ja, vi antar iallafall det. Du resonerar som en mentalt handikappad människa och har samma mentalitet som en shariaföljande slav. Du vill att Sverige ska införa medeltidslagar som dödsstraff för människor som röker en planta och sen har du mage att snacka om samhällsgemenskap.

Du förtjänar kompanistryk som finnar skulle säga.
Senast redigerad av dalavita 2024-10-10 kl. 11:46.
Citera
2024-10-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ok. Det kan vara att du har rätt. Men jag tror inte det. Man kommer inte kunna ”ta narkotikamarknaden” ifrån gången. Man kan eventuellt minska deras marknadsandel. Olagliga droger kommer att vara billigare än de lagliga. Det kommer med andra ord alltid att finns pengar att tjäna. Tror jag.

Sen tror jag att det blir svårare för polisen. Som det är nu kan man jobba utifrån att om man ser droger är dom olagliga, och det finns ett brott att utreda. Så blir det ju inte om en del är lagligt och en del är olagligt, tänker jag. Det blir ju vara ännu en sak för polisen att gräva i, är den här droger lagligt i köpt eller kommer den från svarta marknaden.

Jag säger inte att vi ska låta bli att legalisera, jag har inte helt bestämt mig ännu. Min poäng är att argumentet att det ska slå mot gängen inte riktigt håller.

Cannabis är rätt så enkelt att odla och borde inte vara mycket dyrare att producera än vad gängen kan komma med. Snarare billigare tänker jag egentligen då staten skulle slippa importera genom olagliga vägar vilket kostar en hel jävla del kan du tro. Många fickor som ska fyllas och många mutor som ska betalas tills sakerna kommer från Marocko och Spanien in till Sverige. Det här är ett argument om hur man hanterar själva legaliseringen på bästa sätt och inte om det borde göras eller inte göras.

Det blir snarare enklare för polisen då majoriteten av människor som de nu jagar blir lagliga konsumenter och därför slipper de göra en massa jävla onödigt arbete med att kriminalisera människor och skapa offer på grund av offerlösa brott. Den delen av marknaden som fortfarande är olaglig blir lättare att koppla till gängens övriga aktiviteter då majoriteten av användare trots överpriser föredrar lagliga vägar och inte vill stödja kriminalitet överlag.

Det enda sättet det är dåligt för polisen är att de inte har enkla pinnar de kan plocka för att inflatera deras värdelösa brottslösningsstatistik där ringa narkotikabrott står för en STOR del av statistiken idag.
Senast redigerad av dalavita 2024-10-10 kl. 11:56.
Citera
2024-10-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig om vad du bryr dig om clown. Jag sänkte dig och gick vidare. Du skakar i dina stövlar av att dina övermän manglar dig när du kommer hit och tror att du kan snacka skit utan något vidare.

Din ignorans är tydlig för alla att se.

Framför allt detta.

Du snackar om dig själv här. Du har bara så lite självinsikt att du inte fattar det. Du är en sinnesslö karaktärssvag och värdelös människa som gör värdelösa val och inte tillför något till samhällsgemenskapen.

OCH DU HAR INTE ENS KNARKAT SÖNDER DIN HJÄRNA. Detta är ditt naturliga tillstånd.

Eller ja, vi antar iallafall det. Du resonerar som en mentalt handikappad människa och har samma mentalitet som en shariaföljande slav.
Du verkar inte må bra vännen, jag förstår att du sökt dig till droger för att tysta demonerna.

Hade dock varit bättre för dig och andra med dina problem om vi återöppnade mentalsjukhusen.
Citera
2024-10-10, 11:47
Medlem
Citat:
Du verkar inte må bra vännen, jag förstår att du sökt dig till droger för att tysta demonerna.

Hade dock varit bättre för dig och andra med dina problem om vi återöppnade mentalsjukhusen.

Du är en mental dvärg och är inte min vän med din mentalitet. Jag håller med om att du skulle passa bra i ett mentalsjukhus dock. Någon dag när cannabis är lagligt borde du prova det och inse hur fel du har om allt. Det är för övrigt du som kommer in hit och sprider hat. Man undrar hur du mår.

PS: Du skulle må mycket bättre om du chillade i soffan med en gås. Kanske inte vara så uppfylld av hat heller.

Må bäst min ignoranta halvutvecklade apkusin!
Citera
2024-10-10, 11:55
Medlem
Citat:
Sry jag umgås inte med pundare.
Snarare du som är då du uppenbart har psykos som tror sig vara synsk...
Citera
2024-10-10, 11:57
Medlem
Citat:
Du är en mental dvärg och är inte min vän med din mentalitet. Jag håller med om att du skulle passa bra i ett mentalsjukhus dock. Någon dag när cannabis är lagligt borde du prova det och inse hur fel du har om allt.

Må bäst min ignoranta halvutvecklade apkusin!
Tack men jag gar inget behov av att vara en värdelös människa och röka ner mig till en negers mentala nivå, oavsett om det är helt ofarligt och lagligt.
Se dig själv i spegeln istället, du saknar karaktär, det är därför du gör värdelösa val vilka gör dig till en värdelös människa,
Ta tag i dig själv, klipp dig, börja träna och skaffa ett jobb, så lovar jag att du kommer må mycket bättre och inte behöver fylla tomrummet med droger.
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-10 kl. 11:59.
Citera
2024-10-10, 12:09
Medlem
Citat:
Tack men jag gar inget behov av att vara en värdelös människa och röka ner mig till en negers mentala nivå, oavsett om det är helt ofarligt och lagligt.
Se dig själv i spegeln istället, du saknar karaktär, det är därför du gör värdelösa val vilka gör dig till en värdelös människa,
Ta tag i dig själv, klipp dig, börja träna och skaffa ett jobb, så lovar jag att du kommer må mycket bättre och inte behöver fylla tomrummet med droger.
Tänk vad liten du egentligen är...
Citera
2024-10-10, 12:09
Medlem
Citat:

Lever du i 60-talets stereotyper?

Jag är klippt, välutbildad, vältränad och rik. Min intelligensnivå kvalar in på Mensanivåer när jag är pårökt.

Framförallt så ÄLSKAR JAG den människan jag ser när jag tittar på mig själv i spegeln.

Den personen du beskriver finns inte.

Det är som att du bygger upp en halmgubbe för att attackera den. När du gör detta visar du oss andra din mentala värld och jag måste säga att det är en tragisk syn. Det är som att du lever i en bubbla, och jag är inte särskilt ledsen över att spräcka den.

Sättet du resonerar på är redan en värdelös människas. Din mentala nivå är redan en negers, men du säger att du inte brukar något? Jag beklagar isåfall. Kanske du är en alkoholist, vem vet. Det skulle förklara en del. Jag hoppas du vaknar till från fyllan någon vacker dag och inser vad du gjort.

Men ponera detta.

Det kanske inte är så att cannabis är så dåligt som du tror, utan snarare att du har blivit hjärntvättad hela ditt liv.

Har du lagt åtminstone 2 minuter på den här tanken? Det är ändå en relevant tanke. Hjärntvätt har skett ofta i mänsklighetens historia. Det är bara att blicka tillbaka på alla religioner och hur de användes.

Sanningen är att om man kollar på svensk historia i nutid så är det så att svenskarna blev hjärntvättade. Cannabis var lagligt fram tills nyligen och anledningen till varför det blev kriminaliserat var på grund av att Sverige som var mentalt homogent var ett enkelt byte för moralister som spred propaganda för att få igenom sin unkna världsbild.

Du är en produkt av den historian. Din världsbild är färgad av den. Frågan är hur pass du identifierar dig med den världsbilden nu när du förstår hur hjärntvättad du har blivit.

USA har haft en liknande historia, och egentligen har Sverige mest apat efter USA. USA och resten av Europa håller på att vakna ur sin masspsykos. Sverige ligger långt efter för att vi är isolerade extremister mentalt, ja, men det är dags för oss att vakna också.

Kolla på den här videon min mentalt handikappade vän, så kan vi diskutera senare.

https://www.youtube.com/watch?v=xF_FIn763o0

Må bäst!
Senast redigerad av dalavita 2024-10-10 kl. 12:16.
Citera
2024-10-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Tänk vad liten du egentligen är...
Jag förstår att du måste projicera dina misslyckande på andra, det är inte lätt att erkänna för sig själv att man är tärande och inte närande, en icke produktiv medberborgare, en belastning för samhället, en som lever för drogerna, tragiskt öde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in