2024-10-10, 12:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Samma trötta skit när andra Bajare ska prata om att tjejerna är sämre
Jag följer inte hockey, handboll eller bandy men känner inte behov av att att gnälla på andra som bryr sig.
Men kring just damfotboll är det många som känner sig tvingade att sätta ner fot. Incels är ett faktum här i samhället, så antar att det är skillnaden mot övriga sporter.
Citera
2024-10-10, 12:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag följer inte hockey, handboll eller bandy men känner inte behov av att att gnälla på andra som bryr sig.
Men kring just damfotboll är det många som känner sig tvingade att sätta ner fot. Incels är ett faktum här i samhället, så antar att det är skillnaden mot övriga sporter.
Jag hatar inte kvinnor och är långt ifrån en incel, men saknar helt intresse för damfotbollen och vill gärna se en tydligare separation mellan herrforbollen och damfotbollen i såväl media som på detta forumet. Ni som gillar att följa skiten får gärna fortsätta göra så, men sluta försök tvinga det på oss andra. Ingen sitter och pratar om sporterna du nämner ovan här.
Citera
2024-10-10, 12:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag hatar inte kvinnor och är långt ifrån en incel, men saknar helt intresse för damfotbollen och vill gärna se en tydligare separation mellan herrforbollen och damfotbollen i såväl media som på detta forumet. Ni som gillar att följa skiten får gärna fortsätta göra så, men sluta försök tvinga det på oss andra. Ingen sitter och pratar om sporterna du nämner ovan här.

Jag skulle gärna vilja se en tydligare separation mellan allsvenskan och superettan i denna tråd, men jag inser att alla inte kan anpassa sig efter mina subjektiva åsikter.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-10 kl. 13:00.
Citera
2024-10-10, 12:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jag skulle gärna vilja se en tydligare separation mellan allsvenskan och superettan i denna tråd, men jag inser att alla inte kan anpassa sig efter mina subjektiva åsikter.
Skillnaden är att jag är helt övertygad om att jag talar för en klar majoritet i denna frågan. Det är du och några enstaka till som är intresserade av damfotbollen.
Citera
2024-10-10, 12:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Skillnaden är att jag är helt övertygad om att jag talar för en klar majoritet i denna frågan. Det är du och några enstaka till som är intresserade av damfotbollen.
Lider du så får du lobba för egna supportertrådar för olika typ supportrar i forumet. Tills vidare hoppas jag du förstår att jag inte tänker anpassa mig efter dig iom att jag inte håller med det minsta?
Citera
2024-10-10, 13:12
Medlem
Citat:

Fast dagens diskussion uppstod ju pga att någon frågade. Dessutom är det uppehåll i Allsvenskan/Superettan. Så jäkla jobbigt kan det väl inte vara med en kort sidodiskussion om damfotbollens supportrar. Är liksom inget återkommande här och ”ordningen” är nog snart återställd igen.
Citera
2024-10-10, 13:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast dagens diskussion uppstod ju pga att någon frågade. Dessutom är det uppehåll i Allsvenskan/Superettan. Så jäkla jobbigt kan det väl inte vara med en kort sidodiskussion om damfotbollens supportrar. Är liksom inget återkommande här och ”ordningen” är nog snart återställd igen.
Min kommentar är på Quills återkommande tendens att dra upp Bajens damer, inte på grund av några enstaka inlägg.
Citera
2024-10-10, 13:51
Medlem
Alsenos avatar
Citat:

Gulligt att du och andra helt plötsligt fått upp ögonen för dam"fotboll". Det är inte så att många av er är medgångare?
Citera
2024-10-10, 13:58
Moderator
easy_dans avatar
Då släpper vi sidospåret om vad som får diskuteras i tråden, såväl damfotbollens som superettans eller landslagets supportrar kan diskuteras här denna säsong.

/Mod
Citera
2024-10-10, 14:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Gulligt att du och andra helt plötsligt fått upp ögonen för dam"fotboll". Det är inte så att många av er är medgångare?
Jag började följa 2018, då Hammarby åkte ur. Såg det mesta på plats 2 år i ettan och säsongare sedan 3 år.
Hammarby har vunnit eller varit i toppen av publikligan oavsett division.

Det finns andra lag att prata medgångare om än Hammarby (eller Aik).
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-10 kl. 14:16.
Citera
2024-10-10, 14:28
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Jag började följa 2018, då Hammarby åkte ur. Såg det mesta på plats 2 år i ettan och säsongare sedan 3 år.
Hammarby har vunnit eller varit i toppen av publikligan oavsett division.

Det finns andra lag att prata medgångare om än Hammarby (eller Aik).

Men det är först nu, när haif har framgång som folk dyker upp här och babblar om damfotboll. Du är en av dom.
Citera
2024-10-10, 14:37
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Men det är först nu, när haif har framgång som folk dyker upp här och babblar om damfotboll. Du är en av dom.

Det har gjorts ett jättejobb med supporterengagemang kring damlaget, med tifogrupp osv, utöver sportsliga framgågar. Båda har hjälpt till att dra folk, det är väl rätt självklart.

Vi är inte så många som går på hockeyn heller jämfört med om vi hade varit i allsvenskan eller shl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in