2024-09-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du menar att Dif klack sjunger mindre än Aik och Bajens?

Det är inte en observation jag gjort. Jag tycker Bajen, Aik och Dif har liknande nivå på klackarna, med justering för antalet åskådare och vad det har för påverkan (på gott och ont).
Jag menar att det inte känns lika äkta och genuint som Bajens och Gnagets. Det skrev jag tidigare också mdn det missade du.

Djurgårdare känns också rädda för både Bajare och Gnagare. Djurgårdare verkar mer blygsamma med att de är just Djurgårdare medan Bajare och Gnagare mer än gärna visar upp sitt supporterskap. Faktum är att ni Bajare har en förmåga att alltid skryta om att ni är just Bajare varför man ser er gå klädda i Bajenkläder konstant.
Citera
2024-09-26, 14:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Bästa svaret hittills!

En annan sak är att Djurgårdarna tycks sakna en stark identitet på samma sätt som Bajen och Gnaget. Medan Bajen ska vara ett lag med en rik kultur kring laget i att vara med i med- och motgång har Gnaget attityden som "värstingarnas lag". Djurgården däremot verkar sakna denna tydliga identitet. Det är inte ett lag för arbetarklass, det är inte ett lag för medelklass, det är inte ett lag för överklass heller, det är inte ett lag för huliganer, det är inte ett lag för god supporterkultur, det är inte ett lag för... Ja, du fattar. Snarare verkar Djurgårdare i huvudsak vara folk som har supporterskapet som en hobby snarare än en livsstil. Det kanske är det som avgör.

Troll=Alla som inte skriver det du gillar

Inte alls jag är gnagare

Men lite märkligt att du först svingar mot Bajen sen mot diffen. Vad blir nästa lag? Oss?
Citera
2024-09-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Inte alls jag är gnagare

Men lite märkligt att du först svingar mot Bajen sen mot diffen. Vad blir nästa lag? Oss?
Det är märkligt för dig som är fast och inbiten, men för mig är det inte alls konstigt att som utomstående kritisera olika tendenser hos olika lag.

Det intressanta är att jag själv egentligen är Färjestadare från grunden. Mycket skit kastades på oss under 90-talet och 00-talet över hur vi var plast, lantisar och dåliga på läktaren. Vi tog till oss det, även om det kändes svårt, och idag har Färjestads supporterkultur avsevärt förbättrats sen dess. När man däremot kritiserar er Stockholmare slår det slint i huvudet på er och ni tror att ingen kritik mot er kan vara riktig kritik utan det måste vara för att vi som kritiserar är troll eller liknande. Men varför? Vill ni inte förbättras eller är ni så in i helvete inskränkta att ni inte tål kritik?

Vad gäller AIK är jag inte särskilt kritiska mot dem för att de har, enligt mig, Sveriges bästa supportrar på alla fronter (uppslutning inkluderat).
Citera
2024-09-26, 21:56
Medlem
CasualCapybaras avatar
ca 200 elfsborgare borta mot az.

ellos och mff skämmer ut sverige
Citera
2024-09-26, 22:19
Medlem
Ziccco3s avatar
Storebror regerar i Huvudstaden/Sthlm/Sverige.

Bajen 17000 ikväll, kanske de inte har råd med 2 matcher i veckan….. De vill gå på gräsmatch på söndag.

Djurgården 12000 igår i ett derby….

Supporterkultur de lux.
Citera
2024-09-26, 22:27
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Storebror regerar i Huvudstaden/Sthlm/Sverige.

Bajen 17000 ikväll, kanske de inte har råd med 2 matcher i veckan….. De vill gå på gräsmatch på söndag.

Djurgården 12000 igår i ett derby….

Supporterkultur de lux.

Är det kul att snacka om publik nu igen när ni inte är nere och snuddar på 10k längre? Kan vi inte prata om hur volatila era siffror varit senaste 10 åren? Finns det nåt lag i Sverige som någonsin pendlat 40k från mittlag till topplag på enstaka säsonger? Sveriges svar på Alice Timander.. Jävla hycklare!
Citera
2024-09-26, 22:42
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Är det kul att snacka om publik nu igen när ni inte är nere och snuddar på 10k längre? Kan vi inte prata om hur volatila era siffror varit senaste 10 åren? Finns det nåt lag i Sverige som någonsin pendlat 40k från mittlag till topplag på enstaka säsonger? Sveriges svar på Alice Timander.. Jävla hycklare!

+1 på den. gnihet har många plast/medgångare
Citera
2024-09-26, 22:43
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
ca 200 elfsborgare borta mot az.

ellos och mff skämmer ut sverige

Hur många tycker du ett lag som Elfsborg bör vara borta mot AZ?
Citera
2024-09-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

När snuddade AIK på 10k senast? Kanske har dåligt minne men känns som ett jävla bra tag sedan.
Citera
2024-09-26, 22:49
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Hur många tycker du ett lag som Elfsborg bör vara borta mot AZ?

minst 500
Citera
2024-09-26, 22:51
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
När snuddade AIK på 10k senast? Kanske har dåligt minne men känns som ett jävla bra tag sedan.

på 90-talet hade gnaget flera säsonger under 10k. var t.o.m under 6000 nån säsong. örebro och hbg hade fler. många gnagare har kort minne.
Citera
2024-09-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
på 90-talet hade gnaget flera säsonger under 10k. var t.o.m under 6000 nån säsong. örebro och hbg hade fler. många gnagare har kort minne.

Okej.. Så vi är tillbaka på mitten av 90-talet? Ja, AIK hade väldigt liten publik då, var bara en liten grabb men även jag kan minnas hur liten den lilla klicken som var Norra stå var då ja, men hade inte hela Allsvenskan extremt lite publik då? Var för liten för att uppfatta men kändes som att det var typ en rätt så mörk ålder i Allsvenskans historia.

Var väl en rätt patetisk fotbollskultur då också? Kom ihåg att jag var på AIK - Blåvitt en match och delar av deras borta klack böjde sig framåt och visade och klappade sina bara rumpor. Kanske Braveheart inspirerat?
Senast redigerad av Duffie 2024-09-26 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in