2024-10-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Ja hellre ett land styrt av en diktator än ett land styrt av kriminella gäng vilket alltså verkar vara vad du sitter och förespråkar.

Vad har jag gnällt om,? Det är ju du som skriver till mig och ni som gnäller och startar trådar om att det inte är lagligt, så då kan ju de som vill vara värdelösa människor och ägna sig åt pundande flytta till ett land där det är lagligt istället, ingen kommer sakna er, ni tillför inget.
Flytta då din lilla landsförrädare!
Citera
2024-10-10, 08:43
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Flytta då din lilla landsförrädare!
Försök flytta på mig din lilla bög.
Citera
2024-10-10, 08:45
Medlem
Citat:
Försök flytta på mig din lilla bög.
Kom till Hofors så bjuder jag på en kaffe så kan vi hålla en vuxen dialog öga mot öga. Men gissar på att lillnazzen aldrig vågar dyka upp...
Citera
2024-10-10, 08:53
Medlem
Citat:
Kom till Hofors så bjuder jag på en kaffe så kan vi hålla en vuxen dialog öga mot öga. Men gissar på att lillnazzen aldrig vågar dyka upp...
Ja det får bli kaffe då, Hofors-cola håller jag mig också ifrån, men det är en annan diskussion.

Kul att du sitter och påstår att du inte är en värdelös pundare, när du har en posthistorik som bara handlar om ditt drogbruk, värdelösa element som er borde verkligen beskäras från folkstammen, vad tillför du till samhället när du tillbringar dagarna sittandes i din slitna soffa nerrökt till en negers mentala kapacitet?

Och framförallt, varför skulle vi vilja ha fler som dig?!
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-10 kl. 08:59.
Citera
2024-10-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ja det får bli kaffe då, Hofors-cola håller jag mig också ifrån, men det är en annan diskussion.

Kul att du sitter och påstår att du inte är en värdelös pundare, när du har en posthistorik som bara handlar om ditt drogbruk, värdelösa element som er borde verkligen beskäras från folkstammen, vad tillför du till samhället när du tillbringar dagarna sittandes i din slitna soffa nerrökt till en negers mentala kapacitet?
Jag har laglig cannabis på recept som jag hämtar ut på Kronans apotek här i Hofors.

Och du klarar verkligen inte av att hålla dig från att slänga ur dig tillmälen? Sök hjälp för din aggressionsproblematik innan du antingen misshandlar frugan eller barnen!
Citera
2024-10-10, 09:14
Medlem
Citat:
Jag har laglig cannabis på recept som jag hämtar ut på Kronans apotek här i Hofors.

Och du klarar verkligen inte av att hålla dig från att slänga ur dig tillmälen? Sök hjälp för din aggressionsproblematik innan du antingen misshandlar frugan eller barnen!
Högst oklart vad det är för aggressioner du talar om, jag är hur lugn som helst, finns inget att vara arg över, jag bara konstaterar lugnt och sansat att pundare, särskilt de som brukar cannabis och andra sinnesförslöande substanser är karakrtärssvaga och värdelösa människor som gör värdelösa val och inte tillför något till samhällsgemenskapen.

Lustigt att du känner sånt behov av att försvara och argumentera för en legalisering av cannabis när du och de som har dina problem redan har möjlighet att få det på recept.
Du förstår väl att det är ännu ett argument för att det inte finns något behov av att legalisera och inte tvärtom.

Fantastiskt förövrigt (och samtidigt oerhört tragiskt) hur ditt bruk, receptbelagt eller ej, förstört din hjärna så pass och taglt över hela din tillvaro, så till den grad att när man tittar igenom din posthistorik så blir det tydligt att hela ditt liv cirkulerar kring drogerna.
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-10 kl. 09:17.
Citera
2024-10-10, 09:18
Medlem
Citat:
Högst oklart vad det är för aggressioner du talar om, jag är hur lugn som helst, finns inget att vara arg över, jag bara konstaterar lugnt och sansat att pundare, särskilt de som brukar cannabis och andra sinnesförslöande substanser är karakrtärssvaga och värdelösa människor som gör värdelösa val och inte tillför något till samhällsgemenskapen.

Lustigt att du känner sånt behov av att försvara och argumentera för en legalisering av cannabis när du och de som har dina problem redan har möjlighet att få det på recept.
Du förstår väl att det är ännu ett argument för att det inte finns något behov av att legalisera och inte tvärtom.

Fantastiskt förövrigt (och samtidigt oerhört tragiskt) hur ditt bruk, receptbelagt eller ej, förstört din hjärna så pass och taglt över hela din tillvaro, så till den grad att när man tittar igenom din posthistorik så blir det tydligt att hela ditt liv cirkulerar kring drogerna.
Gör oss alla en tjänst och Follow you leader!
Citera
2024-10-10, 09:54
Medlem
Citat:
Oooh, tuffing, trampade jag på en öm tå? Vem är det som har en aggressionsproblematik? Är det det du fösöker medicinera med cannabis?

Jag är svensk så jag har nog samma ledare som dig.
Du och andra pundare däremot, ni kan väl göra sammhället en tjänst och ta en överdos istället, den enda bra pundaren är ju som bekant är en död pundare.
Hur tolkar du att ag är aggresiv, jag säger bara sanningen!

Kom hit så kan vi snacka.
Citera
2024-10-10, 10:14
Medlem
Citat:

I den här konversationen är det du som verkar både tappad och helt förvrängd i ditt tänkande. Jag undrar vad du har tagit för att bli som du är.

Men dra du till El Salvador.

Citat:

Och framförallt, varför skulle vi vilja ha fler som dig?!

VI väljer 10 st Xacoon vilken dag som helst över en verklighetsfrånvänd individ som dig som varken kan skilja vänster fråm höger och förespråkar dödastraff för ett problem svagbegåvade människor som du själv skapat. Frågan är vad du tillför som gör att vi vill ha fler som dig?

Skulle fortsatt demolera dig men Xacoon har gjort ett bra nog jobb tycker jag. Du har en intelligens som är lägre än drogmissbrukarna du ser ner på. En naturlig negermentalitet och du behöver inte ens vara pårökt för att vara så här korkad. 🤣
Senast redigerad av dalavita 2024-10-10 kl. 10:27.
Citera
2024-10-10, 10:14
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Vad tjänar du på att fantisera ihop saker som aldrig någonsin har skett? Alltså vad tusan vinner du på att skrämma upp dig själv på detta vis!?

Ok, en massa bra argument här, du vinner.
Citera
2024-10-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ok, en massa bra argument här, du vinner.

Han har rätt.

Ditt argument funkar inte och är bara en floskel som människor kan köpa som inte tänkt igenom det.

Gängen funkar ur ett råkapitalistiskt perspektiv. Överallt där de kan investera och tjäna pengar så görs detta redan. De väntar inte med sakerna du nämnde för att de har en lukrativ narkotikamarknad. De gör allt du nämnt redan idag.

Hade man tagit narkotikamarknaden ifrån dom skulle snarare deras möjligheter till all annan kriminalitet minskat då en enorm mängd av deras kapital skulle försvinna. Därav skulle göngen implodera då de inte längre kan betala löner och skaffa gunz eller råprodukter som ska säljas. De vingklipps med ett move.

Skulle de vara mer desperata? Ja! Mer effektiva? Nej!

De skulle vara svagare och ett enklare byte för polisen då de till skillnad från narkotikamarknaden faktiskt skadar andra istället för att erbjuda en produkt som deras kunder vill ha.

Att ta narkotikamarknaden ifrån de kriminella är första steget till att lösa problemet. Folk som inte fattar det idag är en del av problemet helt ärligt, även om de agerar utifrån ignorans.
Citera
2024-10-10, 10:29
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Han har rätt.

Ditt argument funkar inte och är bara en floskel som människor kan köpa som inte tänkt igenom det.

Gängen funkar ur ett råkapitalistiskt perspektiv. Överallt där de kan investera och tjäna pengar så görs detta redan. De väntar inte med sakerna du nämnde för att de har en lukrativ narkotikamarknad. De gör allt du nämnt redan idag.

Hade man tagit narkotikamarknaden ifrån dom skulle snarare deras möjligheter till all annan kriminalitet minskat då en enorm mängd av deras kapital skulle försvinna. Därav skulle göngen implodera då de inte längre kan betala löner och skaffa gunz eller råprodukter som ska säljas. De vingklipps med ett move.

Skulle de vara mer desperata? Ja! Mer effektiva? Nej!

De skulle vara svagare och ett enklare byte för polisen då de till skillnad från narkotikamarknaden faktiskt skadar andra istället för att erbjuda en produkt som deras kunder vill ha.

Att ta narkotikamarknaden ifrån de kriminella är första steget till att lösa problemet. Folk som inte fattar det idag är en del av problemet helt ärligt, även om de agerar utifrån ignorans.

Ok. Det kan vara att du har rätt. Men jag tror inte det. Man kommer inte kunna ”ta narkotikamarknaden” ifrån gången. Man kan eventuellt minska deras marknadsandel. Olagliga droger kommer att vara billigare än de lagliga. Det kommer med andra ord alltid att finns pengar att tjäna. Tror jag.

Sen tror jag att det blir svårare för polisen. Som det är nu kan man jobba utifrån att om man ser droger är dom olagliga, och det finns ett brott att utreda. Så blir det ju inte om en del är lagligt och en del är olagligt, tänker jag. Det blir ju vara ännu en sak för polisen att gräva i, är den här droger lagligt i köpt eller kommer den från svarta marknaden.

Jag säger inte att vi ska låta bli att legalisera, jag har inte helt bestämt mig ännu. Min poäng är att argumentet att det ska slå mot gängen inte riktigt håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in