2024-10-10, 10:26
Medlem
Reimers avatar
Hmm, jag kan inte komma ihåg om Trump någonsin ledde i pollarna för de så kallade "swingstates" i de två tidigare valen han ställt upp i, vad jag minns så ledde både Hillary Clinton och Joe Biden svagt hela tiden, om min minnesbild är korrekt så är ju Trumps ledning i opinionen där verkligen en sensation.

Nästa "swingstate" som är upplagd för rakning är Wisconsin, Kamala Harris leder med 0,5% just nu hos RCP, vi får se när den också flippar över till Trump.

https://www.realclearpolling.com/polls/president/general/2024/wisconsin/trump-vs-harris
Senast redigerad av Reimer 2024-10-10 kl. 11:16.
2024-10-10, 10:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej det hade han verkligen inte.

Trump hade som högst 49. Den sämsta högstasiffran nånsin. Som lägst 34.
Huh?

Trump låg som högst på 49,4%, det högsta som Biden har haft är 46,3%
2024-10-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Huh?

Trump låg som högst på 49,4%, det högsta som Biden har haft är 46,3%
Det högsta Biden haft är 57.
2024-10-10, 10:42
Medlem
Verkar som att den enda swing state some hästansiktet fortfarande har en chans på är Nevada med enbart 6 electoral votes.
2024-10-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Verkar som att den enda swing state some hästansiktet fortfarande har en chans på är Nevada med enbart 6 electoral votes.
Hon har en chans att vinna allihop. Det är därför de kallas swing states.
2024-10-10, 11:00
Medlem
DaEzzs avatar
Jag skrev det för några veckor sedan och har inte haft skäl att ändra mig, dvs tror fotfarande att Trump tar hem det här pga att OU underskattar hans stöd en aning framför allt i det s.k rostbältet, och att det i sådana fall kan bli Trumpseger med ganska god marginal i elektorsröster.

Popular vote kommer Harris med största säkerhet att vinna, brasklappen vad gäller elektorsrösterna enligt ovan är att OU underskattat stödet för Demokraterna i andra Federala och lokala val, bland annat valet till Kongressen 2022. Dvs det kan vara så att man även gjort det nu.
Senast redigerad av DaEzz 2024-10-10 kl. 11:15.
2024-10-10, 11:09
Medlem
Det är ju fortfarande oerhört jämnt i vågmästardelstaterna. Men om vi tittar lite på siffrorna delstat för delstat:

North Carolina: Väldigt jämnt, men Trump i ledning senaste 5 mätningarna
Georgia: Trump i ledning +1,0%
Arizona: Trump i ledning +1,4%

Nevada: Harris i ledning +1,1%

Låt oss förutsätta att dessa fyra delstater går till den som just nu leder dem.

Sedan har vi då rostbältet: Pennsylvania, Michigan och Wisconsin. Trump behöver bara vinna en av dessa tre för att passera 270 elektorsröster och vinna presidentvalet.

Hur ser då Harris väg till vita huset ut? Hon behöver vinna Pennsylvania, Michigan och Wisconsin. Enda alternativet är att hon skulle lyckas vända och knipa North Carolina, då har hon råd att förlora en (men inte två) av delstaterna i rostbältet.

Trenden med knappt fyra veckor tycks ju vara i Trumps favör, men det återstår att se om det håller i sig. Oerhört spännande i vilket fall.
2024-10-10, 11:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det högsta Biden haft är 57.
Han låg på allt från 48 - 57% under de första månaderna i 2021.
2024-10-10, 12:01
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Utmärkt genomgång av svagheterna i aggregatorerna och polls för detta val: https://www.youtube.com/watch?v=SWyfSpvWyEo
Bra klipp.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Han låg på allt från 48 - 57% under de första månaderna i 2021.
Du ljög alltså.
2024-10-10, 12:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Bra klipp.

Du ljög alltså.
Följer den YT kanalen då han jobbat med detta tidigare!
2024-10-10, 15:36
Medlem
Ouelets avatar
Jag tolkar undersökningen som att ~50% av USA:s befolkning behöver läggas in på mentalsjukhus och få antipsykotiska läkemedel förskrivet. Lol. Jag har även svårt att se hur en demokrati kan överleva så många ärthjärnor. Trump har kanske rätt när han säger att det inte finns något hopp och att världen kommer gå under.
Has strong moral character

Harris: 53
Trump: 40

Is honest and trustworthy

Harris: 49
Trump: 41

Would display good judgment in a crisis

Harris: 51
Trump: 52

https://news.gallup.com/poll/651692/voters-choice-character-leadership-skill.aspx
2024-10-10, 16:20
Medlem
Reimers avatar
Det går som väntat åt rätt håll även i Wisconsin, Kamala Harris tappar en tiondel och är nu endast i en ledning med 0,4%, jag tror att vi kan förvänta oss en flipp av den staten i nästa vecka och då får Trump 306 elektorer mot 232 för Kamala Harris.

Jag gör inte som många andra i den här tråden gjort, säljer skinnet innan björnen är skjuten men det ser onekligen mycket bra ut för Trump-

https://www.realclearpolling.com/polls/president/general/2024/wisconsin/trump-vs-harris

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in