Citat:
Jag hade läst någonstans för länge sedan att startvärdet var 1 usd (3 var inflation på det)men jag blev rättad av motståndare att det inte fanns något sådant startvärde, vilket gör att värdet är noll

Citat:
Det är en bubbla och bubblor brister. Då kan det gå ned till noll eftersom värdet är noll. Kanske kommer då några att tro att de fyndar då de köper något värt noll för tusen dollar
så kanske blir det inte ända mer till noll.
Citat:
Då det gällde stora allmänna ras på aktiemarknaden:/1987 sa jag i maj. "OM köpa över huvud taget, så bara för kort tid. Det kommer att rasa om några månader." Det rasade i oktober.
/"IT-bubblan". Kommer inte ihåg om det var september eller oktober som jag började varna att det kommer att bli stort ras. Jag sa det då även till en VD i ett investmentbolag inom sådant - som inte lyssnade
Det rasade i mars. (/1993 kollade jag inte för jag var upptagen med att sälja mitt företag, starta ett nytt, flytta till hus och modernicera det. Det var en manipulation av kronan, som startade det raset, så det hade inte med någon bubbla av aktier att göra. 2008 var jag allvarligt sjuk, så jag kollade inte. Det raset hade inte heller med börsvärdering att göra MEN med enorm övervärdering av bundles, som "samma" finansfolk höll på med. Tror inte jag hade sett det, jag trodde inte att "experter" kunde vara så ENORMT klantiga eller komma undan med sådant bedrägeri de som förstod.)
/I ENSKILDA aktier kan det vara mer exakt tidsmässigt ibland.
Jag brukar inte kolla sådana eftersom jag inte köper sådana med rasrisk
men en kompis hade blivit rik på en aktie, som en annan kompis hade rekomenderat honom att köpa, men vinsten var inte realiserad då det kom en varningssignal i form av en nyhet. Jag talade om det för honom att rekomenderade honom att sälja snart. Det gjorde han inte. Någon vecka senare började raset lite så jag sa åt honom "SÄLJ SNABBT". Men det gjorde han inte, för han är girig trodde att han skulle tjäna ännu mer. Först rasade det ner till vad han hade köpt dem för
så han missade att ta hem en vinst på över 10 miljoner genom att inte sälja...Det finns folk som tjänat massor på blankningar/optioner på att det ska bli ras. De är mer specialicerade på att bedöma tidsfaktorn.
För egen del brukar jag föredra POSITIVA investeringar
fast 1987 satsade jag på optioner på att det skulle rasa alldeles i början innan folk förstod att det hade startat. Annars brukar jag hålla mig undan från ras, men VARNAR folk då jag ser bubblor.
Då de ovanstående hände dominerade fortfarande folk som investerade baserat på FA - eller försökte- så DÅ gick det att bedöma något gällande tidsfaktorn,
MEN det går inte att bedöma när i Bitcoin, eftersom INGEN går efter FA och MÅNGA går bara efter TA-verktyg, som de inte begriper.
Raset kan starta när som helst av en stark TA-säljsignal så TA-verktygen skriker "SÄLJ"
och då ytterligare TA-stödlinjer bryts nedåt kan raset fortsätta ner. Sedan beror det på hur många blev skrämda/fattade att det är bäst att hålla sig undan. MEN jag tror INTE bubblan spricker snart eftersom båda USA-presidentkandidaterna prata för Bitcoin för att få röster/för att Trumps son har ett sådant företag
Och politiker i en del länder är så korkade att de KÖPER Bitcoin till sin valutareserv! Så det kommer nog att dröja länge till tillräckligt många begriper.