2024-10-10, 07:31
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Nej. Dödsstraff.
Citera
2024-10-10, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. Nu har du hittat nån siffra för nåt ställe som "släppt det" fritt alá Kalifornien och tror det gäller för typ oss som skulle legalisera på ett "evidensbaserat" sätt - dvs typ Cannabissystembolaget plus Cannabis Social Clubs.

För ställen med en mer restriktiv legalisering ser vi att bruket tvärtom sjunker något.

Drogers legala status har ingen påverkan på varesig antal brukare eller hur mycket de brukar. Det är bara andra faktorer.
Bruket sjunker bland unga under 18 år, men ökar bland unga vuxna mellan 18-30. Den grupp som ökat mest hos är personer över 60+.
Citera
2024-10-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Nej. Dödsstraff.
Ja för det har ju fungerat såååå bra i länder som infört det...
Citera
2024-10-10, 07:45
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Du är medveten om att gängen inte enbart livnär sig på narkotika? Bedrägerier är gängens största inkomstkälla där bidragsbrott och brott mot äldre står i överkant.

Men det är inte så att gängen på ett magiskt sätt hittar nya inkomstkällor som bara ligger där, för varför skulle dom låta andra marknader vara orörda?

Det stämmer, och pengarna från bedrägerierna investeras till stor del i narkotikaaffärer.

Min poäng med mina frågor är att jag inte tror att gängen försvinner för att vi legaliserar narkotika. Dom kommer öka sina insatser på andra områden. Bedrägerier, trafficking, extraknäck åt illvilliga nationer som vill utföra mord och våldsbrott i Sverige. Plus då den svarta narkotikamarknaden både för cannabis, piller, heroin, etc.
Citera
2024-10-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det stämmer, och pengarna från bedrägerierna investeras till stor del i narkotikaaffärer.

Min poäng med mina frågor är att jag inte tror att gängen försvinner för att vi legaliserar narkotika. Dom kommer öka sina insatser på andra områden. Bedrägerier, trafficking, extraknäck åt illvilliga nationer som vill utföra mord och våldsbrott i Sverige. Plus då den svarta narkotikamarknaden både för cannabis, piller, heroin, etc.
Vad tjänar du på att fantisera ihop saker som aldrig någonsin har skett? Alltså vad tusan vinner du på att skrämma upp dig själv på detta vis!?
Citera
2024-10-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. Nu har du hittat nån siffra för nåt ställe som "släppt det" fritt alá Kalifornien och tror det gäller för typ oss som skulle legalisera på ett "evidensbaserat" sätt - dvs typ Cannabissystembolaget plus Cannabis Social Clubs.

För ställen med en mer restriktiv legalisering ser vi att bruket tvärtom sjunker något.

Drogers legala status har ingen påverkan på varesig antal brukare eller hur mycket de brukar. Det är bara andra faktorer.
Här hittade jag lite mer på ämnet: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11262189/

Citat:
Cannabis use increased from 7.59 % to 11.48 % in 2013–2019, was 11.54 % in 2020, and increased again from 13.13 % to 15.11 % in 2021–2022. Among youth, cannabis use remained constant from 2013 to 2019 and 2021–2022. In 2022, use was highest among aged 18–34, male, non-Hispanic multiracial, and generally lower SES adults. From 2021–2022, cannabis use increased among several groups such as adults who were aged 35–49 (14.25–17.23 %), female (11.21–13.00 %), and Hispanic (10.42–13.50 %). Adults who were aged 18–25, male, non-Hispanic multiracial, some college educated, and of lower annual family income had consistently higher odds of current cannabis use from 2013 to 2019, in 2020, and from 2021 to 2022.
Citera
2024-10-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ja för det har ju fungerat såååå bra i länder som infört det...
Exempel? Och var inte en idiot och svara USA.
Citera
2024-10-10, 08:11
Medlem
Citat:
Exempel? Och var inte en idiot och svara USA.
Filippinerna är ett praktexempel!
Citera
2024-10-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ok. På vilket sätt?
om du nu är en idiot som känner ett behov av att vara en värdelös människa och röka ner dig till en negers mentala nivå, är då Filippinerna landet du skulle välja att göra det i?
För stt Filippinerna har erkännt att införandet av dödstraff på bruk inte gjorde något alls för landet, utan snarare så blev allt betydligt sämre då man ökade riskkapitalet för gängen istället som satte hårt mot hårt.

Och kan du hålla dig från att slänga ut tillmälen och hålla en vuxen dialog istället?
Försöker bättra mig själv på området.
Citera
2024-10-10, 08:23
Medlem
Citat:
För stt Filippinerna har erkännt att införandet av dödstraff på bruk inte gjorde något alls för landet, utan snarare så blev allt betydligt sämre då man ökade riskkapitalet för gängen istället som satte hårt mot hårt.

Och kan du hålla dig från att slänga ut tillmälen och hålla en vuxen dialog istället?
Försöker bättra mig själv på området.
Haha ja så därför är det bättre att underkasta sig gängen, Nayib Bukele och El salvador verkar ha missat ditt pm...

Om du ska råna en mack i USA, väljer du att göra det i en stat där det är lagligt för mackägaren att bära vapen eller i en stat där det inte är tillåtet?

Varför inte bara erkänna att du tycker det är dåligt för att du är en värdelös pundare som skulle drabbad negativt av hårdare lagar.

Jag slänger inga tillmälen. Dåliga val gör dig till en dålig människa med dålig karaktär.
Om du väljer att röka ner dig till en negers mentala nivå så tillför du inte längre något av värde och är därför per definition värdelös. Det hade ju varit en annan sak om du tagit en substans som gjorde dig bättre, ie snabbare, smartare, starkare t.ex.
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-10 kl. 08:28.
Citera
2024-10-10, 08:29
Medlem
Citat:
Haha ja så därför är det bättre att underkasta sig gängen, Nayib Bukele och El salvador verkar ha missat ditt pm...

Om du ska råna en mack i USA, väljer du att göra det i en stat där det är lagligt för mackägaren att bära vapen eller i en stat där det inte är tillåtet?

Varför inte bara erkänna att du tycker det är dåligt för att du är en värdelös pundare som skulle drabbad negativt av hårdare lagar.
El Salvador är styrt av en diktator, så flytta dit istället för att gnälla här som ett dagisbarn!

Och jag har aldrig rört några olagliga droger i mitt liv, men du kanske är synsk? Låter i så fall mer som att du har en psykos än något annat, delirium troligtvis...
Citera
2024-10-10, 08:33
Medlem
Citat:
El Salvador är styrt av en diktator, så flytta dit istället för att gnälla här som ett dagisbarn!

Och jag har aldrig rört några olagliga droger i mitt liv, men du kanske är synsk? Låter i så fall mer som att du har en psykos än något annat, delirium troligtvis...
Ja hellre ett land styrt av en diktator än ett land styrt av kriminella gäng vilket alltså verkar vara vad du sitter och förespråkar.

Vad har jag gnällt om,? Det är ju du som skriver till mig och ni som gnäller och startar trådar om att det inte är lagligt, så då kan ju de som vill vara värdelösa människor och ägna sig åt pundande flytta till ett land där det är lagligt istället, ingen kommer sakna er, ni tillför inget.
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-10-10 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in