2024-10-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Det står att de kom till Uppsala i början av 2000-talet.
En av dem dömdes till utvisning som aldrig verkställdes.
De kommer alltså från utlandet men det står inte vilket land.

Gränby är en stadsdel i Uppsala med mycket kriminalitet, ett sk utsattt område

Gränby var visserligen ett trist o platt omtåde i Uppsala för fyrtio år sedan men annars helt ok. Jag kände några som bodde där o en kompis gick på vävkurs hos ett studieförbund som höll till i en källarlokal. Inte en susning av gängkriminalitet men å andra sidan var det då en absolut majoritet svenskar som bodde i området. Medt srbetarklass och äldre pensionerade tanter. Jag såg då aldrig rn invandrare där.

På den tiden (1980-talet, min studietid i Uppsala) var det bara Gottsunda, eller Ghettosunda, som ansågs vara den sunkiga o stökiga stadsdelen, men inte heller där var det skjutningar eller rån uan vad som då ansågs ” stökigt” skulle väl nästan ses som smågulligt med dagens glasögon …

När jag var tillbaka tjugo år senare ( sent 1990-tal) hade demografin i Gränby och Nyby förändrats markant och man såg många invandrare och bussarna därifrån kallades ” vitlöksexpressen”.

När barnen för några år sedan studerade i Uppsala lyckades de gudskelov att undvika studentboende i det gamla Kantorsområdet ( gränsar mot Gränby och Nyby), man har i området sprängt in lägenhetshus som till 100% befolkas av Mena vilket medfört stök och rejäl nedskräpning. Gränby och Kvarngärdet blev alltmer omtalat när det gällde skjutningar o rån etc.

Kort sagt, ett småtrist område som gått ner sig mer och mer- östra delen av Uppsala ska man hålla sig undan från enligt kompisar som bott kvar i staden.
Citera
2024-10-10, 07:35
Medlem
Att Gaza-människor ska ta sig till norra Skandinavien innan de är helt trygga är märkligt.

Det finns ett tiotal arabiska och arabisktalande länder runtom i deras närområde - de borde söka sig dit om de tycker att Gaza är en osäker plats. Det behövs ingen världsomsegling till Sverige. Om de gått vilse och hamnat i Skandinavien borde samarbetsavtal upprättas med Egypten eller Irak som får ta emot dem. Borde gå avsevärt bättre med anpassningen till samhället där pga. språk och kulturgemenskapen.
Citera
2024-10-10, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Något annat än utvisning finns inte på kartan. Skicka hem hela familjen.

Jag håller med! Vid klan/gänkriminalitet ska hela släkten ut oavsett om de är medborgare eller ej! Jag hade haft vissa förhoppningsr på nuvarande regering men den har visat sig lika mesig och mjäkig som de tidigare regeringarna-jag är jättebesviken. Dessa svin vet att de kan lugnt fortsätta med sina brott och terrorisera halva stan.
Citera
2024-10-10, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Visste ej ovanstående pm familjen Sahindal. Är det någon av bröderna som dödade han i soffan?

Nej en kusin.
Citera
2024-10-10, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Att Gaza-människor ska ta sig till norra Skandinavien innan de är helt trygga är märkligt.

Det finns ett tiotal arabiska och arabisktalande länder runtom i deras närområde - de borde söka sig dit om de tycker att Gaza är en osäker plats. Det behövs ingen världsomsegling till Sverige. Om de gått vilse och hamnat i Skandinavien borde samarbetsavtal upprättas med Egypten eller Irak som får ta emot dem. Borde gå avsevärt bättre med anpassningen till samhället där pga. språk och kulturgemenskapen.

Precis! Men araberna VILL ha palestinierna kvar i elände o flyktingläger för att kunna dra ” offerkortet”. Dessutom är talet om muslimska bröder helt falkst o det vet alla-ingen vill ha packet in i sina länder.
Citera
2024-10-10, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
The gift that just keeps giving. Finns en anledning att inte ens Egypten vill ta i Gaza med tång.

Jag undrar om inte en hel del arabländer i hemlighet är ganska nöjda med att antalet palestinier decimerats med ca 40 000? Åsikter utåt: våra stackars arabiska bröder, vedervärdiga Israel! Åsikter inom skål o vägg: skjut på bara!
Citera
2024-10-10, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Sjukt att Sverige inte klarar att hantera dessa parasiter.

Ja uppenbarligen fullständigt handlingsförlamade myndigheter.
Går det räkna i pengar hur mycket jävla elände en enda klan av vilda apor kan ställa till med?
Citera
2024-10-10, 08:00
Medlem
Sossarnas klan*

Det är ju deras folk de importerat.
Citera
2024-10-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Tänk att det bara var ett par år sedan någon vågade yppa problematiken kring kriminella klaner offentligt. Det var då en polis i TV och responsen från programledaren var inte förvåning, utan snarare ilska/ifrågasättande kring det "rasistiska" begreppet klaner. Nu vågar media och offentliga personer åtminstone uttala ordet.

Men förvånande är det inte. Det finns många. Vem hade vågat anmäla eller vittna mot en sådan familjemedlem med vetskapen om att ett hundratal andra kan komma att hämnas? Rättssystemet behöver anpassas efter rådande situation. Vi behöver kriminalisera gängtillhörighet och införa rico-lagar.

Vi kanske kan hyra in ett gäng mossad-agenter?
Den polisen, Mats Löfving, blev bara tre dagar efter det uttalandet anmäld av Linda Staaf(vilken slump va?) och resten är så att säga historia.
Citera
2024-10-10, 08:49
Medlem
MyJustices avatar
Ja men då .
Kan de åka på vandel
Och skickas tillbaks till Västbanken
Citera
2024-10-10, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Omg! Det finns bara klaner som är värre än dessa vad jag kan komma på. Första är Ali Khan släkten från Göteborg. Andra är Fakhro släkten från Malmö. Tror det var en till släkt som heter El zein men de är väl utspridda runt om i Sverige. Fast där pratar vi om hela släkter. Men det här är endast en familj. Otroligt! Känner en del kriminella familjer och ensama kriminella eller psykfall. Men denna familj tar verkligen priset. Familjen Sahindal går inte att jämföra med Al Hajeh. Dom dödade sin egna dotter och en av dom mördade en svensk när han låg och sov i soffan för att han blivit tillsammans med hans exfriu. Dom båda fick fängelse både Famides farsa och han som mördade svensken. Men den här familjen är på en helt annan nivå! Dom mördade en människa och blev helt friade för ingen vågade vittna. Dom slog även vittnernas släkting. Dom säljer droger, mamman åker dit för vapenbrott. Så "Gangsta" är även mamman. Wow, de lyckades inte utvisa en av dom som blev dömd till utvisning.

Men de lyckades iallafall sätta en av dom på rättspsyk sedan 2011 för ett mordförsök på en krog sitter han där. Applåder Sverige att Sverige ens lyckades med det!👏

Dom styr narkotika handeln i deras stadsdel och de har vad jag förstått misshandlat, knivhuggit och utpressat ett 15 tal personer utan att ens få ett lil finger skadat tillbaka.

Jag tror inte någon enstaka familj i hela Sverige kan utmana denna familjen Al hajeh. Endast grova gäng som Foxtrot, men dom verkar ju samarbeta ihop. Dödspatrullen tror jag inte hade haft en chans. Kanske Hells Angels men förut men nej, dom gamla tjockisarna är för slöa och för olojala mot varandra för att utmana en sådan familj. Dom vill varken sitta inne för varandra eller riskerar sina liv för varandra. Vilket den här familjen är redo att göra för varandra.

Så dom enda jag tror skulle kunna ta Al Hajeh är klanerna El Zein, Ali Khan och Fakhro. Stora gäng som Foxtrot och Bandidos. Men enstaka familjer här i Sverige har jag svårt att tänka mig det.

Lås in dem eller utvisa!
Citera
2024-10-10, 10:49
Medlem
visar återigen hur djup krmininaliteten och koruptionen är i sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in