2024-10-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Omg! Det finns bara klaner som är värre än dessa vad jag kan komma på. Första är Ali Khan släkten från Göteborg. Andra är Fakhro släkten från Malmö. Tror det var en till släkt som heter El zein men de är väl utspridda runt om i Sverige. Fast där pratar vi om hela släkter. Men det här är endast en familj. Otroligt! Känner en del kriminella familjer och ensama kriminella eller psykfall. Men denna familj tar verkligen priset. Familjen Sahindal går inte att jämföra med Al Hajeh. Dom dödade sin egna dotter och en av dom mördade en svensk när han låg och sov i soffan för att han blivit tillsammans med hans exfriu. Dom båda fick fängelse både Famides farsa och han som mördade svensken. Men den här familjen är på en helt annan nivå! Dom mördade en människa och blev helt friade för ingen vågade vittna. Dom slog även vittnernas släkting. Dom säljer droger, mamman åker dit för vapenbrott. Så "Gangsta" är även mamman. Wow, de lyckades inte utvisa en av dom som blev dömd till utvisning.

Men de lyckades iallafall sätta en av dom på rättspsyk sedan 2011 för ett mordförsök på en krog sitter han där. Applåder Sverige att Sverige ens lyckades med det!👏

Dom styr narkotika handeln i deras stadsdel och de har vad jag förstått misshandlat, knivhuggit och utpressat ett 15 tal personer utan att ens få ett lil finger skadat tillbaka.

Jag tror inte någon enstaka familj i hela Sverige kan utmana denna familjen Al hajeh. Endast grova gäng som Foxtrot, men dom verkar ju samarbeta ihop. Dödspatrullen tror jag inte hade haft en chans. Kanske Hells Angels men förut men nej, dom gamla tjockisarna är för slöa och för olojala mot varandra för att utmana en sådan familj. Dom vill varken sitta inne för varandra eller riskerar sina liv för varandra. Vilket den här familjen är redo att göra för varandra.

Så dom enda jag tror skulle kunna ta Al Hajeh är klanerna El Zein, Ali Khan och Fakhro. Stora gäng som Foxtrot och Bandidos. Men enstaka familjer här i Sverige har jag svårt att tänka mig det.

Visste ej ovanstående pm familjen Sahindal. Är det någon av bröderna som dödade han i soffan?
Citera
2024-10-10, 01:25
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Omg! Det finns bara klaner som är värre än dessa vad jag kan komma på. Första är Ali Khan släkten från Göteborg. Andra är Fakhro släkten från Malmö. Tror det var en till släkt som heter El zein men de är väl utspridda runt om i Sverige. Fast där pratar vi om hela släkter. Men det här är endast en familj. Otroligt! Känner en del kriminella familjer och ensama kriminella eller psykfall. Men denna familj tar verkligen priset. Familjen Sahindal går inte att jämföra med Al Hajeh. Dom dödade sin egna dotter och en av dom mördade en svensk när han låg och sov i soffan för att han blivit tillsammans med hans exfriu. Dom båda fick fängelse både Famides farsa och han som mördade svensken. Men den här familjen är på en helt annan nivå! Dom mördade en människa och blev helt friade för ingen vågade vittna. Dom slog även vittnernas släkting. Dom säljer droger, mamman åker dit för vapenbrott. Så "Gangsta" är även mamman. Wow, de lyckades inte utvisa en av dom som blev dömd till utvisning.

Men de lyckades iallafall sätta en av dom på rättspsyk sedan 2011 för ett mordförsök på en krog sitter han där. Applåder Sverige att Sverige ens lyckades med det!👏

Dom styr narkotika handeln i deras stadsdel och de har vad jag förstått misshandlat, knivhuggit och utpressat ett 15 tal personer utan att ens få ett lil finger skadat tillbaka.

Jag tror inte någon enstaka familj i hela Sverige kan utmana denna familjen Al hajeh. Endast grova gäng som Foxtrot, men dom verkar ju samarbeta ihop. Dödspatrullen tror jag inte hade haft en chans. Kanske Hells Angels men förut men nej, dom gamla tjockisarna är för slöa och för olojala mot varandra för att utmana en sådan familj. Dom vill varken sitta inne för varandra eller riskerar sina liv för varandra. Vilket den här familjen är redo att göra för varandra.

Så dom enda jag tror skulle kunna ta Al Hajeh är klanerna El Zein, Ali Khan och Fakhro. Stora gäng som Foxtrot och Bandidos. Men enstaka familjer här i Sverige har jag svårt att tänka mig det.
Vad är det som är så speciellt med just den här familjen då? Dör de inte om man skjuter dem?
En familj med mamma pappa och 11 barn är väl inget stort problem bara man är målmedveten.
Problemet om du kommer i konflikt med gäng är ju att de är så jävla många så det är omöjligt att hålla koll på alla. Klipper du en kommer de andra och klipper dig, men en familj på max 13 pers är väl lätt att hålla reda på, eller har de någon sorts svans som gör deras dirty work?
Citera
2024-10-10, 02:58
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Vad är det som är så speciellt med just den här familjen då? Dör de inte om man skjuter dem?
En familj med mamma pappa och 11 barn är väl inget stort problem bara man är målmedveten.
Problemet om du kommer i konflikt med gäng är ju att de är så jävla många så det är omöjligt att hålla koll på alla. Klipper du en kommer de andra och klipper dig, men en familj på max 13 pers är väl lätt att hålla reda på, eller har de någon sorts svans som gör deras dirty work?
Ja, dom lär ha en stor ”svans”, enligt Aftonbladet artikel. Kanske 100 personer, om jag minns rätt.

Men EN familj. Kanske inte är en klan. Än…Det kommer barnbarn, så det kan bli en.

Företagsamma. Och en mamma som bakar åt dom. Gömde en pistol i degen när polisen var där. Det var så hon åkte dit 🥴.
God sammanhållning har dom. Ingen som tjallar. Då tar mamma nog fram brödkaveln 😁.

Från Palestina, som sagt. Lite ironiskt i dessa dagar så jobbar äldste sonen ihop med en jude, i kommunen.
Han lär för övrigt sagt att han styr Uppsala med ett lillfinger.
Sån viktig roll hade han inte, om man googlar. Skryt, om det nu är sant att han sagt så.

Man har försökt skicka tillbaks någon av dom, men det har inte funkat.
Polisen känner dom väl. Verkar åka fast ofta.
Citera
2024-10-10, 03:34
Bannlyst
Att man inte skicka hem smutsen. Ingen ifrån Gaza asylskäl Sverige.

Det borde vara straffbart migrationsverket medarbetare att ge araber asyl.
Citera
2024-10-10, 06:07
Medlem
Märkligt att Aftonbladet inte nämner vilken etnicitet dom har.

Kan det vara att dom är palestinier.
Citera
2024-10-10, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Gäller inte bara andra aktörer och privatpersoner, inte en rättsväsendet vågar röra de.

Citat:
Förutom hot mot vanliga Uppsalabor har Gränbyfamiljen inte dragit sig för att hota tjänstemän.

Enligt Aftonbladets uppgifter finns personer inom rättsväsendet som bett om att inte behöva ta fler fall där familjen är misstänkt ”just på grund av säkerhetssituationen.”

En av bröderna är dömd för hot mot åklagare och poliser.
Citera
2024-10-10, 06:37
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Det står att de kom till Uppsala i början av 2000-talet.
En av dem dömdes till utvisning som aldrig verkställdes.
De kommer alltså från utlandet men det står inte vilket land.

Gränby är en stadsdel i Uppsala med mycket kriminalitet, ett sk utsattt område
Det skulle storligen förvåna mig om detta inte handlar om Mellanöstern-folk. Hade det varit ziggisar eller Kosovo-albaner hade det väl varit lättare att utvisa dem och att alla i familjen är så kriminellt belastade och aktiva talar emot somalier eftersom många somalier är letargiska slöfockar.
Citera
2024-10-10, 06:38
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Märkligt att Aftonbladet inte nämner vilken etnicitet dom har.

Kan det vara att dom är palestinier.
The gift that just keeps giving. Finns en anledning att inte ens Egypten vill ta i Gaza med tång.
Citera
2024-10-10, 06:45
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Att man inte skicka hem smutsen. Ingen ifrån Gaza asylskäl Sverige.

Det borde vara straffbart migrationsverket medarbetare att ge araber asyl.
Niggrationsverket är lika korrumperat av klaner som Uppsala kommun, liksom hela Sverige är. Även politiken på riksnivå är infiltrerad.

Så att kriminella babbar skulle skickas hem kan du fetglömma. Det är kört.
Citera
2024-10-10, 06:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Niggrationsverket är lika korrumperat av klaner som Uppsala kommun, liksom hela Sverige är. Även politiken på riksnivå är infiltrerad.

Så att kriminella babbar skulle skickas hem kan du fetglömma. Det är kört.

Det är sjukt! Migrationsverket har för mycket pengar. Att men ens dela ut asyl till någon som kommer iråN Gaza visa på usel komptens.
Citera
2024-10-10, 06:48
Medlem
Tänk att det bara var ett par år sedan någon vågade yppa problematiken kring kriminella klaner offentligt. Det var då en polis i TV och responsen från programledaren var inte förvåning, utan snarare ilska/ifrågasättande kring det "rasistiska" begreppet klaner. Nu vågar media och offentliga personer åtminstone uttala ordet.

Men förvånande är det inte. Det finns många. Vem hade vågat anmäla eller vittna mot en sådan familjemedlem med vetskapen om att ett hundratal andra kan komma att hämnas? Rättssystemet behöver anpassas efter rådande situation. Vi behöver kriminalisera gängtillhörighet och införa rico-lagar.

Vi kanske kan hyra in ett gäng mossad-agenter?
Citera
2024-10-10, 07:28
Medlem
Något annat än utvisning finns inte på kartan. Skicka hem hela familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in