2024-10-10, 01:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
TRAMS. EN NORMAL uppmärksam person ser bara en sak. Chrippas dotter mutas med något att suga eller tugga på i vloggar för att vara tyst. Inklusive när närvaron var på Jockes kanaler.

Jag vet du hatar Rask osv, att det är befogat, men mig lurar du inte. Ge dig.
Nej, du lurar dig själv.

Jag har redan sagt att jag inte vet hur Julia och Chrippa hanterade Lillen när de var tillsammans.
I hans och Linneas vloggar ser du mer frukt och mat än godis.
Jocke och Jonna visar upp mer godisätande för sina barn - än Chrippa gör med Lillen ..
Återigen - därmed inte sagt att Jocke och Jonne matar barnen med godis hela tiden - utan bara att Chrippa gör inte det heller.

Varför drar du in Rask i detta?
Jag hatar dessutom inte Rask - så mycket energi är han inte värd - Jag föraktar honom och ser (ner) på honom med humor .. för han är -- ett skämt till man, pappa och människa.
Citera
2024-10-10, 01:50
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du lurar dig själv.

Jag har redan sagt att jag inte vet hur Julia och Chrippa hanterade Lillen när de var tillsammans.
I hans och Linneas vloggar ser du mer frukt och mat än godis.
Jocke och Jonna visar upp mer godisätande för sina barn - än Chrippa gör med Lillen ..
Återigen - därmed inte sagt att Jocke och Jonne matar barnen med godis hela tiden - utan bara att Chrippa gör inte det heller.

Varför drar du in Rask i detta?
Jag hatar dessutom inte Rask - så mycket energi är han inte värd - Jag föraktar honom och ser (ner) på honom med humor .. för han är -- ett skämt till man, pappa och människa.

Saken är du inte ens är ytligt bekant med någon som spelar ett spel och inte ens fattar jag sagt att chill med idiotförklara TEX gett dig en chans att verka "rimlig". Du hatar Rask, fattar varför, och ditt förtroendekapital bevisa varför är kört i botten.
Citera
2024-10-10, 02:00
Medlem
Vilken härlig video. Det syns vilket fint band Lillen har med Chrippa och Linnea och hur trygg Lillen är i deras sällskap. Hela Lillens energi utstrålar lycka och harmoni

”Pappa, den var helt otrolig!”
Sa ingen underutvecklad fyraåring någonsin folk är avundsjuka på att Chrippa har en så snäll och väluppfostrad dotter.

Den lilla tjejen har en personlighet som alla älskar, alltid så snäll och kärleksfull.
Citera
2024-10-10, 02:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vilken härlig video. Det syns vilket fint band Lillen har med Chrippa och Linnea och hur trygg Lillen är i deras sällskap. Hela Lillens energi utstrålar lycka och harmoni

Sa ingen underutvecklad fyraåring någonsin folk är avundsjuka på att Chrippa har en så snäll och väluppfostrad dotter.

Den lilla tjejen har en personlighet som alla älskar, alltid så snäll och kärleksfull.
Chrippa och C har ett sånt otroligt fint och starkt band av kärlek tillsammans. Enda gången Rask är med sin dotter är framför kameran han är uppenbarligen väldigt avundsjuk på deras fina band, om han inte satt i bilen och skrek om Chrippa varje dag skulle han kanske också kunnat haft det med sin dotter..

Konstigt hur man kan prioritera att snacka skit om någon man avskyr i bilen istället för att umgås med sina barn.
Citera
2024-10-10, 02:10
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Hut är det ens svårt FÖR DIG säga barnens föräldrar _förmodligen_ älskar men ger något att ÄTA PÅ för att få tyst på? Det är dokumenterat. Betyder _inte_ nån annan är bättre föräldrar
Citera
2024-10-10, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzot420
Chrippa har själv inte världens bästa hygien.
Julia luktar.
Linnea kan inte städa.
Därför har de svårt att lära ett barn det
En Flashbackare raljerar över tre influencers hygien, använder projicerarAnjo som källa.

Borde bli en meme.

Hur luktar Anjo? Vi kan alla föreställa oss, men hävdar inte att vi vet att han luktar smutsigt hem, sur röv, otvättad keps och pungsvett.
Citera
2024-10-10, 02:28
Medlem
Citat:
Penningtvätt är när man har svarta pengar från exempelvis knarkförsäljning, köper streams på Spotify för dessa pengar så de betalas ut från en legitim verksamhet som Spotify in på ett konto där de beskattas och har tvättats vita.

Genom pengatvätt kan du nu ta ett banklån, köpa eller hyra en bostad, stå på abonnemang, inte bli stoppad när du kör BMW oavsett om du äger eller hyr bilen. För du har tvättat svarta pengar, pengatvätt.

Chrippa och Julia gjorde raka motsatsen. Det är inte pengatvätt, det är idioti. Då de tillsammans och gemensamt levde på dessa pengar under minst ett år, är de förmodligen lika skyldiga.

Jag vet att Jockes egenintresse är att få Julia friad, så att bara hans bror åker dit för detta, och med det straffas trippelt: 1. Ekonomiskt 2. Juridiskt (gärna fängelse) och 3. Socialt (hatad + fängelse eller ej, träffa dottern mindre för maximalt lidande).

Nr 3, framgick med all tydligt önskvärdhet i det material som Jocke släppte på Instagram via Rask. Det där med "du har gjort så mamman till ditt barn fått sitt bankkonto spärrat". Man måste vara långt under normalbegåvad för att inte begripa intentionerna. Är man, så läs stycket ovanför detta.
Citat:
Glömde säga tack för svar, och är inte dig jag "läxar upp" i mitt svar. Blev bara så tvärless på begreppet pengatvätt när det Chrippa och Julia gjort är att skita i att deklarera och skatta på vita intänkter genom att tro en snabb förflyttning av Youtubeutbetalning från ett konto till ett annat skulle funka flera månader i följd. Speciellt när de vloggade dagligen om hur de satte sprätt på pengarna i Spanien.
tack, detta har dividerats i all evighet och dom som inte kan läsa paragrafer kan inte heller ta åt sig av ny kunskap från ”den andra sidan”. Det är den nivån på det.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-10 kl. 02:31.
Citera
2024-10-10, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Pratar du om Julia nu?

Citat:
Hut är det ens svårt FÖR DIG säga barnens föräldrar _förmodligen_ älskar men ger något att ÄTA PÅ för att få tyst på? Det är dokumenterat. Betyder _inte_ nån annan är bättre föräldrar
Mår du bra? Jag har inte pratat om tanddramat.

Mer eller mindre alla föräldrar ”mutar” sina barn med ipads, dopaminutsöndrande barnprogram, godis, klämmisar, napp eller leksaker. Jag ska inte ljuga, det är för att avleda från sammanbrott vid ett dåliga tillfällen, kanske på golvet i matbutiken, vid lämning eller när när man som förälder behöver få en paus eller slippa höra barnet skrik.

På det stora hela handlar det om att barnet inte ska negligeras för ofta, att barnet uppmärksammas när hon söker kontakt, inte hämmas i att visa och hantera känslor och att mutorna, distraktionerna eller vad man väljer att kalla det inte går till överdrift och leder till beteendeproblematik eller dålig hälsa.

Lillen får aktiveras, hon får kärlek, värme och interaktioner. Hon är inte kuvad, hon är helt normalt utvecklad, hon är en trygg och harmonisk tjej med ett stort hjärta.

Ingen förälder är perfekt. Lillen är en trygg, snäll, glad och väluppfostrad tjej.

Bättre med ett hål i tanden än ett hål i hjärtat.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-10 kl. 03:22.
Citera
2024-10-10, 03:35
Medlem
Om det Cluee sagt om Chrippa och hur han betett sig emot Linnéa borde hon sticka därifrån snabbare än snabbast.
Stämmer det är Chrippa rökt hos de flesta som inte förespråkar våld.
Citera
2024-10-10, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det bara att ringa runt tills du hittar en akuttid sen kör du dit. Punkt.
Det skulle Chrippa gjort istället för att vara rädd för sin egen skull.
Om barnet har ont. Lös det. Själv.
Ansvarstagande pappa *ironi*

Jag korrigerar mig själv. Har lyssnat igen och jag tror att Chrippa lägger ALL skuld på Julia ang tänderna och skyller därmed som vanligt på någon annan. Det var Julia som skulle åka dit för barnmisshandel enligt Chrippa. Vad är han för jävla ynkrygg?!
Naturligtvis vet han att även han ligger risigt till då men Julia mest tydligen.

Sen delar jag åsikt med Cluee när han påstår att Chrippa är narcissist. Han uppvisar det beteendet i varje fall.
Senast redigerad av 111-111 2024-10-10 kl. 04:52.
Citera
2024-10-10, 05:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Om det Cluee sagt om Chrippa och hur han betett sig emot Linnéa borde hon sticka därifrån snabbare än snabbast.
Stämmer det är Chrippa rökt hos de flesta som inte förespråkar våld.

Är det nu skivan börjar om? Kan vi hålla oss till vad som händer kring Chrippa i dagsläget, utelämna Cluee, och låta Chrippa och Linnea själva hantera vad som hänt dom emellan? Har inte Cluee en en egen tråd?
Citera
2024-10-10, 05:30
Medlem
Citat:
En Flashbackare raljerar över tre influencers hygien, använder projicerarAnjo som källa.

Borde bli en meme.

Hur luktar Anjo? Vi kan alla föreställa oss, men hävdar inte att vi vet att han luktar smutsigt hem, sur röv, otvättad keps och pungsvett.

Skiter fullständigt i Anjo, DET HÄR I kräftans vägg , anjo har en egen. Tard

Ser absolut inte någon av de 3 för influensers. Ingen av de kan leva på sina sociala medier atm.
Linnea tjänar inte en krona.
CHRIPPA tjänar inte en krona enligt UC.
Julia tjänar inte en krona.

Sen vem säger inte att jag kanske är en influenser? Det som är charmen med FB, vi alla kan vara vem som helst förutom guldslipsen och micro då haha,
Senast redigerad av Mazzot420 2024-10-10 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in