2024-10-09, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Berätta för oss alla när Kräftan prioriterade barnet och tog initiativet utan tjafs och bokade en tid hos tandläkaren så barnet kunde bli undersökt snabbt .
Hur gick besöket? Vad sa tandläkaren i Linköping? När var de här?

"Hur gick besöket? Vad sa tandläkaren i Linköping? När var de här?"
Hur skall någon kunna veta om det är tjafs när det gäller flickan, och vem i hela tråden har ens med det att göra? Soc har gjort en utredning, något som tagits upp hur många gånger som helst, och dom har bedömt att dottern har det bra tillsammans med Chrippa. Att Jocke uppmanar till massanmälningar är helt åt helvete, vem fan gör så? Och alla dom som anmälde, och fortfarande anmäler, vad fan är det ni anmäler? Baserar ni er "oro" för barnet utifrån vad ni ser på youtube, eller vad Jocke berättar? Hur ofta har Jocke träffat flicka i år? Han borde se över sin egen familjebild istället, det ligger nära till hands att hans egen föräldraroll borde granskas
Låt Chrippa, och Linnea, sköta sin del av föräldraskapet själva, och Julia sin del. Alla andra som inte har med saken att göra kan dra åt varmare trakter, och lägga ner den diskussionen
Citera
2024-10-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Hur skall någon kunna veta om det är tjafs när det gäller flickan, och vem i hela tråden har ens med det att göra? Soc har gjort en utredning, något som tagits upp hur många gånger som helst, och dom har bedömt att dottern har det bra tillsammans med Chrippa. Att Jocke uppmanar till massanmälningar är helt åt helvete, vem fan gör så? Och alla dom som anmälde, och fortfarande anmäler, vad fan är det ni anmäler? Baserar ni er "oro" för barnet utifrån vad ni ser på youtube, eller vad Jocke berättar? Hur ofta har Jocke träffat flicka i år? Han borde se över sin egen familjebild istället, det ligger nära till hands att hans egen föräldraroll borde granskas
Låt Chrippa, och Linnea, sköta sin del av föräldraskapet själva, och Julia sin del. Alla andra som inte har med saken att göra kan dra åt varmare trakter, och lägga ner den diskussionen

Och där kom guldslipsen och grät ut sin butthurthet angående Jocke.
Jocke,Jocke,Jocke,Jocke.
Den mannen lever verkligen i ditt huvud.

Du tror på riktigt att folk massanmäler till soc pga Jocke? Tror du Jocke är en jävls gud? Eller är han en diktator?
Han är en skev människa samma som Chrippa, dock har Jocke gjort sin resa i sig själv. Därför har han återfunnit respekten av folket.

Skulle Räkan göra samma sak, så tror jag också så småningom att han hade vunnit tillbaka respekten.

Men vilken jävla förälder spelar ett godis spel med sitt barn, en tisdag? Med i åtanke att barnet redan har en katastrofal tandhygien?
Egocentriska vuxna, helt inkompetenta.
Citera
2024-10-09, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzot420
Och där kom guldslipsen och grät ut sin butthurthet angående Jocke.
Jocke,Jocke,Jocke,Jocke.
Den mannen lever verkligen i ditt huvud.

Du tror på riktigt att folk massanmäler till soc pga Jocke?

Om jag tror? Alla som varit med från början VET att han gjorde det. Han uppmanade alla sina följare och övriga som såg uppropet att anmäla. Vad kallar du det? Över 80 anmälningar kom in på få dagar, hur normalt är det tycker du?
Citera
2024-10-09, 22:31
Medlem
Citat:
Om jag tror? Alla som varit med från början VET att han gjorde det. Han uppmanade alla sina följare och övriga som såg uppropet att anmäla. Vad kallar du det? Över 80 anmälningar kom in på få dagar, hur normalt är det tycker du?

Om Julia går ut och säger att hon inte visste att hon är utomlands och ger sken av att Räkan tagit barnet till Spanien utan hennes godkännande.

SJÄLVKLART, att folk litar på henne och soc anmäler.
Sen ska inte Jocke gått ut med det på sociala medier självklart, säkerligen affekt.
Det får han nog stå till svars för.

Det kan inte rättfärdiga Räkans spyfärdiga beteende.
Citera
2024-10-09, 22:37
Avslutad
Citat:
Om Julia går ut och säger att hon inte visste att hon är utomlands och ger sken av att Räkan tagit barnet till Spanien utan hennes godkännande.

SJÄLVKLART, att folk litar på henne och soc anmäler.
Sen ska inte Jocke gått ut med det på sociala medier självklart, säkerligen affekt.
Det får han nog stå till svars för.

Det kan inte rättfärdiga Räkans spyfärdiga beteende.

Det finns mycket mer bakom alla dörrar som gör att Chrippa reagerar som han gör. Du verkar inte veta av hälften ens
Citera
2024-10-09, 22:38
Medlem
Citat:
Du tror på riktigt att folk massanmäler till soc pga Jocke? Tror du Jocke är en jävls gud? Eller är han en diktator?
Han är en skev människa samma som Chrippa, dock har Jocke gjort sin resa i sig själv. Därför har han återfunnit respekten av folket.

Skulle Räkan göra samma sak, så tror jag också så småningom att han hade vunnit tillbaka respekten.

Men vilken jävla förälder spelar ett godis spel med sitt barn, en tisdag? Med i åtanke att barnet redan har en katastrofal tandhygien?
Egocentriska vuxna, helt inkompetenta.
Influerare får betalning för att påverka sina fans.

Via NE influerare, engelska influencer, person som aktivt försöker påverka sin omgivning, främst via sociala medier och huvudsakligen i syfte att styra konsumtionsattityder

Hans yrkestitel är influerare. Han gör det han är bäst på, att påverka människor. Varför influerade influensan sina fans att anmäla till soc om han trodde att han inte kunde influera fansen? Joakim uppmanade sina fans att anmäla Chrippa till soc, flera gånger och Jockes fans gör och tror vad han influerar dom till.

Han är en influencer.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-09 kl. 23:04.
Citera
2024-10-09, 22:51
Medlem
Citat:

Först och främst vill jag att du förklarar varför du hittar på att jag har anmält. Varför riktar du ett inlägg till mig och hittar på saker?

Vem menar du med "ni"?
Hur relaterar Jocke ens till flickans munhygien?

Det är motsägelsefullt att du säger att alla ska lämna Kräftan ifred, samtidigt som du kritiserar Jockes föräldraskap. Vad rör det dig?
Du ska väl också då dra till varmare trakter?

Jag ser fram emot att se när du skriver lika långa och osammanhängande inlägg och riktar de direkt till användarna; micro, Dopy och Pallal. Ditt inlägg skulle också passa perfekt i Jockes tråd, där du ber alla som lägger sig i hans och Jonnas föräldraskap att dra till varmare trakter. Det har du väl inget emot att göra, eller hur?
Citera
2024-10-09, 23:17
Medlem
Hen förstår att det var att Jocke tjatade om det som gjorde att 80 personer ringde för att ta Lillens pappa ifrån henne.

Brottslingen Joakim kommer få stå till svars för det och annat olagligt han har för sig och hetsar andra till.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-09 kl. 23:24.
Citera
2024-10-09, 23:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fokus förflyttning. Finns ingen här som inte ger Julia ansvar,mähe.

Chloe hade pappa vecka när det skedde och då bär Räkan samt Linnea det vuxna ansvaret för att hon får vård av tanden så fort som möjligt.

Chrippa matar sin dotter med godis och läsk
Hon borde redan ha fått vård - och det är vad det handlar om.
Citera
2024-10-09, 23:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Berätta för oss alla när Kräftan prioriterade barnet och tog initiativet utan tjafs och bokade en tid hos tandläkaren så barnet kunde bli undersökt snabbt .
Hur gick besöket? Vad sa tandläkaren i Linköping? När var de här?

Varför kom L in i bilden? Hon är inte vårdnadshavare.

Om du ser det som att hata på någon för att jag anser att barnets hälsa ska prioriteras, så ifrågasätter jag verkligen ditt omdöme och dina värderingar.
Det handlar om att en ansvarig förälder bör ta initiativet och boka en tid hos tandläkaren istället för att prioritera att bråka med den andra föräldern, vilket bara leder till att barnet blir lidande på grund av föräldrarnas konflikter.
Det gäller oavsett vem föräldern är. Skulle du skita i ditt ansvar som förälder och prioritera att bråka istället skulle jag tycka att du var lika kass. Det är inget komplicerat eller något att blir ledsen över.

Googla upp följande.

Anmälningsskyldiga ska anmäla genast
Anmälningsskyldigheten gäller till exempel personal i hälso- och sjukvården, tandvården, förskolan, skolan, socialtjänsten och kriminalvården. Den gäller också personal som arbetar med barn och unga i yrkesmässigt bedriven enskild verksamhet eller i annan sådan verksamhet på hälso- och sjukvårdens eller socialtjänstens område.

Orosanmälan till socialtjänsten - Tandvårdspersonal har anmälningsskyldighet enligt 14 kap. 1 § socialtjänstlagen (SoL)

Vi behöver inte diskutera det här mer.

Go kväll.
Ditt enda fokus är att sänka Linnea och Chrippa -- i synnerhet Linnea.
Jag tror du är kåt på Chrippa och inte tål att han föredrar yngre snyggare tjej än dig.

För hela din radda av inlägg här är sjukt på med syfte att skada.

Du är en sjuk människa VV
Citera
2024-10-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ang Jackes sambo kan vi lugnt veta att hon har mer koll på vad Chrippa är för en person och vad han är kapabel till än vad en random person har
Skulle du tro på na om hon avslöjade saker om Jocke?
Citera
2024-10-10, 01:25
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När den andra föräldern är boendeförälder och skiter i tandläkartider så är det fullt relevant att både bli förbannad och att kritisera.

Du skiter i barnets bästa - det enda du söker är skäl att hata på Chrippa och Linnea.

Jag tolkade det som att du ansåg att han inte fick kritisera Julia.

Nej, faktiskt inte - jag är inte ett dugg arg på t ex Jocke. Jag har inga skäl att vara arg på honom - däremot anser jag att han förtjänar kritik när han beter sig som en idiot. Det däremot betyder inte att jag alltid anser att han är en idiot.
Vilka övriga du menar vet jag inte

Fast jag ser oftare barnet äta frukt än godis när hon är med Chrippa.
Vad som hände långt innan Chrippa och Julia gjorde slut har jag inte en aning om faktiskt.

Det har jag ju redan sagt att jag håller med om - men det förtar inte att Julia hade ansvaret som boendeförälder och att Chrippa har rätt att bli förbannad på henne.

En tandläkare anmäler till soc? När infördes det -- i förrgår eller?. Tandläkare anmäler uteblivna tider - vilket Julia lät ske - och i kombination med det möjligen dåliga tänder.
Det normala när ett barn har dåliga tänder och föräldrarna är med och lyssnar och samarbetar så sker ingen anmälan till soc. Då krävs långt mycket mer än ett hål eller två i mjölktänder.

Hon har väl lagat tänderna. Vloggarna är en liten stund i en helhet. Du ser Jockes ungar äta mycket mer godis och glass och annat skit i vloggarna än du någonsin ser Lillen göra det. Jag är övertygad om att Jockes vloggar visar lika lite av helheten i det avseendet för de barnen som Chrippas gör för Lillen.

TRAMS. EN NORMAL uppmärksam person ser bara en sak. Chrippas dotter mutas med något att suga eller tugga på i vloggar för att vara tyst. Inklusive när närvaron var på Jockes kanaler.

Jag vet du hatar Rask osv, att det är befogat, men mig lurar du inte. Ge dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in