Citat:
Ursprungligen postat av
Heybundy
Tycker att det nya mediumet i säsong 6 inte är så särskilt bra. Saknar Andreas. Den nya verkar väldigt osäker och fåordig.
Jag tycker Andreas blev en katastrof för programmet på slutet. När han tog med sin sin tjej på resorna och ville att de skulle sluta forska och filma så fort hon blev rädd. Jag menar ... vad gör de där isf? Blev ju löjligt när mediumet och hans tjej blev räddast av dem alla.
Men nya mediumet är ju också en katastrof, vill att de skall ta en time-out så fort han känner av aktivitet etc. Otroligt usla medium de fått tag i. Återigen, varför satsar de inte lite grann och lägger pengar på ett riktigt medium från USA som är van att leda den här typen av undersökningar. Och varför byter de inte ut de trötta Laxton mot några erfarna undersökare från t.ex. Ghost Hunters USA? Skulle ju bli succé. De skulle få många internationella tittare som skulle bli nyfikna. Nej, de måste förnya sig. Känns som att de slarvar igenom produktionen bara för att kunna sälja den till Discovery och tjäna lite pengar.
Så fort program slutar utvecklas så börjar de sakta dala och så slutar folk titta efter ett tag. Jag vet inte om de är snåla eller trötta, det där programmet skulle kunna bli hur intressant som helst med ett omtag. Ta in nytt erfaret folk till produktionen och sluta snåla. Satsa internationellt. Finns en miljonpublik för den här typen av program.
Tittarna känner att Jocke och Jonna inte är intresserade av en seriös undersökning längre, de kände man inte i första programmen. Nu orkar de nästan inte sätta upp kameror i varje rum längre utan det räcker med att det piper och lyser i EMF detektorerna lite grann så är de nöjda. Ingen orkar lyssna igenom alla inspelningstimmar av EVPs etc.
Nej, Jocke och Jonna är inte rädd om den framgång de har. Tar den för givet. Om några år är de glömda.