2024-09-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Får väl hoppas att det finns en del inspelat material i Silence arkiv med tiden.
Men Baby Grandmothers är väl färdigt helt sedan Pelle Ekman gick bort.

Men en ny platta med Kebnekajse hoppas man på att det blir med tiden.

Håller med...Kebnekajse borde kunna krysta ut en till skiva i alla fall...

Med Baby Grandmothers så är det nog så att man kan hoppas på att Kenny och Bella släpper lite fina liveinspelningar...jag har sagt att de gärna får släppa mina inspelningar om de skulle vilja det...så vi får hålla alla våra tummar för att de släpper något i framtiden...

Silence borde ha en hel del inspelningar också som du nämnde...vore jättekul om de kunde släppa något snart...det var längesedan för både Kebne och Baby...men den som väntar på något gott väntar oftast för länge, men i alla fall :-)
Citera
2024-09-13, 19:56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Håller med...Kebnekajse borde kunna krysta ut en till skiva i alla fall...

Med Baby Grandmothers så är det nog så att man kan hoppas på att Kenny och Bella släpper lite fina liveinspelningar...jag har sagt att de gärna får släppa mina inspelningar om de skulle vilja det...så vi får hålla alla våra tummar för att de släpper något i framtiden...

Silence borde ha en hel del inspelningar också som du nämnde...vore jättekul om de kunde släppa något snart...det var längesedan för både Kebne och Baby...men den som väntar på något gott väntar oftast för länge, men i alla fall :-)

Baby Grandmothers & även Kebnekajses skivor är inspelade "Live på plats" så mycket som
möjligt har jag för mig.
Det är väl knapp några pålägg när de spelar in i Silence Studion.

Men hoppas att det kommer en Live skiva med Baby Grandmothers , det skulle nog vara
en del som kommer att köpa.

Å vad jag vet ang Kebnekajse så finns det väl knappt några live skivor mer än CD- R Skivorna
På Grand 10.12.04 & Live Tanto 14.02.04

Progglådan Tonkraft 1973 https://open.spotify.com/album/2tfMQ...RUGA7NWsWBjP4Q
Citera
2024-10-05, 18:45
Medlem
Citat:
Baby Grandmothers & även Kebnekajses skivor är inspelade "Live på plats" så mycket som
möjligt har jag för mig.
Det är väl knapp några pålägg när de spelar in i Silence Studion.

Men hoppas att det kommer en Live skiva med Baby Grandmothers , det skulle nog vara
en del som kommer att köpa.

Å vad jag vet ang Kebnekajse så finns det väl knappt några live skivor mer än CD- R Skivorna
På Grand 10.12.04 & Live Tanto 14.02.04

Progglådan Tonkraft 1973 https://open.spotify.com/album/2tfMQ...RUGA7NWsWBjP4Q

Kebne ska spela på Fasching i Februari 2025...ska se om jag kan ta mig dit.
Citera
2024-10-05, 18:49
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Kebne ska spela på Fasching i Februari 2025...ska se om jag kan ta mig dit.

Kebnekajse verkar i så fall fortsätta att spela. Inte illa ändå.
Då får se hur länge bandet orkar fortsätta.
Om du går så njut ordentligt.

Baby Grandmothers har väl lagt av helt nu sedan Pelle gick bort.
Citera
2024-10-05, 18:52
Medlem
Citat:
Kebnekajse verkar i så fall fortsätta att spela. Inte illa ändå.
Då får se hur länge bandet orkar fortsätta.
Om du går så njut ordentligt.

Baby Grandmothers har väl lagt av helt nu sedan Pelle gick bort.

Tack så mycket!
Baby Grandmothers verkar vara avslutat kapitel...men man vet ju aldrig...om de hittar en ny trummis som de funkar bra med så kanske det kan bli något igen :-)
Citera
2024-10-05, 18:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Tack så mycket!
Baby Grandmothers verkar vara avslutat kapitel...men man vet ju aldrig...om de hittar en ny trummis som de funkar bra med så kanske det kan bli något igen :-)

Tror nog inte att det kommer att ske , Pelle trummade väl på både
Baby Grandmothers , Mecki Mark Men & Kebnekajse s skivor.
( Utom på Elefanten väl eftersom Åke Eriksson var med på ett hörn)
Citera
2024-10-08, 17:13
Medlem
Citat:
Tror nog inte att det kommer att ske , Pelle trummade väl på både
Baby Grandmothers , Mecki Mark Men & Kebnekajse s skivor.
( Utom på Elefanten väl eftersom Åke Eriksson var med på ett hörn)

Pelle hade ett unikt spelsätt...kunde spela både kraut-igt, rakt på, meckigt med fills...dessutom spelade han med kraft...har inte hört något liknande och inte sett någon trummis i samma klass...tråkigt bara att Pelle hörde sämre de senaste åren...men han spelade perfekt ända in i kaklet :-)

Hade varit kuriosa och kul att se vad Hanna från Träden hade kunnat tillföra Baby Grandmothers eller för den delen Kebne...

Kenny ska förövrigt spela med sin Power Trio den 16/10 i Stockholm...kan tyvärr inte gå...hade dock varit kul...
Citera
2024-10-08, 20:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Pelle hade ett unikt spelsätt...kunde spela både kraut-igt, rakt på, meckigt med fills...dessutom spelade han med kraft...har inte hört något liknande och inte sett någon trummis i samma klass...tråkigt bara att Pelle hörde sämre de senaste åren...men han spelade perfekt ända in i kaklet :-)

Hade varit kuriosa och kul att se vad Hanna från Träden hade kunnat tillföra Baby Grandmothers eller för den delen Kebne...

Kenny ska förövrigt spela med sin Power Trio den 16/10 i Stockholm...kan tyvärr inte gå...hade dock varit kul...

Ang Pelle Ekman finns det nog knappt någon som kan ersätta honom.
Fast när jag såg Kebnekajse på Cressendo 2011 så var Frank med eftersom Pelle
hade drabbats av Lårbensbrott. Men han gjorde det bra ändå. Även om ingen går upp mot
Pelle Ekman.

Hanna från Träden skulle nog kunna sätta en särkild prägel på Baby Grandmothers.
Men det skulle inte vara samma band Dock var Amanda Werne med på en Jazz är farligt spelning
2015 har jag för mig. Men vet inte om det finns några inspelningar, Fast då var det nog bara sång.
Finns lite foton här dock http://fotoscenen.se/jazz-ar-farligt-pa-liseberg/

När började Pelle Ekman höra dåligt
Citera
2024-10-09, 11:11
Medlem
Citat:
hade drabbats av Lårbensbrott. Men han gjorde det bra ändå. Även om ingen går upp mot
Pelle Ekman.

Hanna från Träden skulle nog kunna sätta en särkild prägel på Baby Grandmothers.
Men det skulle inte vara samma band Dock var Amanda Werne med på en Jazz är farligt spelning
2015 har jag för mig. Men vet inte om det finns några inspelningar, Fast då var det nog bara sång.

Runt 2019 så började Pelle höra lite sämre...han hade oftast hörlurar med extra medhörning när Kebne och Baby Grandmothers spelade live...det funkade bra dock och han skötte sig mycket bra :-)
Citera
2024-10-09, 11:18
Medlem
Citat:
Pelle Ekman.

Här finns ett klipp från 2015 från "Landet" i Stockholm med Amanda Werne och Baby Grandmothers...kul att de spelade tillsammans:

https://www.youtube.com/watch?v=JMYapcw29nc
Citera
2024-10-20, 01:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Här finns ett klipp från 2015 från "Landet" i Stockholm med Amanda Werne och Baby Grandmothers...kul att de spelade tillsammans:

https://www.youtube.com/watch?v=JMYapcw29nc

Det hade varit väldigt intressant ifall Kebnekajse & Slowgold skulle göra en skiva tillsammans?
Inte som när Turid spelade på Rättvikarnas Gånglåt. Men vem vet??

Tror nog att Slowgold kan nog sätta sin prägel på låtarna också.
Citera
2024-10-20, 21:44
Medlem
Rebali179s avatar
Kebnekajse ska tydligen spela på Skottvångs Gruva Lördag den 30 November
https://scontent.fbma5-1.fna.fbcdn.n...ug&oe=671B2A7A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem