• 1
  • 2
2024-10-09, 10:37
Medlem
jag väger 82kg, 183cm lång typ.

bänkpress 85kg, marklyft 120kg. så jag är väl relativt piff i kroppen

lär köpa nya träningskläder nu, är M på t shirt rimligt eller ska jag gå på L? man vill ju ändå att den ska sitta bra men inte att naveln ska titta fram när man lyfter upp armarna
Citera
2024-10-09, 10:43
Medlem
GastonLeMans avatar
Det beror på hur långa armar du har, när du lyfter dom uppåt!
Men annars kan du köpa ett neutralt nattlinne, då slipper du problem med naveln.
Men ett trix jag hört andra använder är att prova innan i köp.
Men du kanske ska köpa över nätet?
Dom luras alltid med mindre plagg så du måste köpa ett nytt större men inte orka returnera det första.
Så då skulle jag tagit i, minst XL.

Ser nu att du marklyfter 120, då hade jag nog besökt en butik , så det inte blir fel.
Citera
2024-10-09, 10:48
Medlem
Loreias avatar
Hört talas om måttband?
Citera
2024-10-09, 10:50
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Hört talas om måttband?
Va? Vad är det? Nåt man börjar använda vid bänkpress över 95 kg?
Ska man mäta höjden på marklyftet då?
Citera
2024-10-09, 10:52
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Va? Vad är det? Nåt man börjar använda vid bänkpress över 95 kg?
Ska man mäta höjden på marklyftet då?

Ja, precis. Så fort man går över 95 kg kommer det på posten. Viktigt att man mäter höjden på marklyftet och även bänklyft
Citera
2024-10-09, 10:52
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Du är ju ganska lång ändå. Det är vanligt att man går upp i storlek för att plagget inte ska bli för kort. Nackdelen kan då tyvärr vara att passformen blir dålig och sitter som ett tält. Kan du inte försöka hitta butiker som säljer kläder för långa personer för att passformen inte ska bli dålig? Vet att HM till exempel har vissa kläder för korta, normala och långa så man kan välja när man lägger ett plagg i kundkorgen. Tror Zalando också har det, kollektioner för långa. Men minns inte på rak arm vad deras kläder för långa har för begrepp, om det var "Tall" kanske? Man borde kunna köpa sin vanliga storlek när man köper kläder för långa personer.
Citera
2024-10-09, 10:56
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Ja, precis. Så fort man går över 95 kg kommer det på posten. Viktigt att man mäter höjden på marklyftet och även bänklyft
Hur högt behöver man mäta marklyftet, så man inte visar naveln?
Tror du det kan räcka med medium då?
Nu känner jag mig förvirrad.
Citera
2024-10-09, 10:57
Medlem
Titsdontlies avatar
Vad spelar din marklyft fjuttvikt in här bögen?

Köp ett linne stort som fan xxl så ser du cool ut på gymmet.

Du vet väl om att du kan prova kläder i butik?
Citera
2024-10-09, 11:01
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titsdontlie
Vad spelar din marklyft fjuttvikt in här bögen?

Köp ett linne stort som fan xxl så ser du cool ut på gymmet.

Du vet väl om att du kan prova kläder i butik?
Äsch. Han är väl så ung att han aldrig hört talas om fysiska klädaffärer utan alltid handlat på nätet. Jobbar troligen som influencer också.
Citera
2024-10-09, 11:02
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Du är ju ganska lång ändå. Det är vanligt att man går upp i storlek för att plagget inte ska bli för kort. Nackdelen kan då tyvärr vara att passformen blir dålig och sitter som ett tält. Kan du inte försöka hitta butiker som säljer kläder för långa personer för att passformen inte ska bli dålig? Vet att HM till exempel har vissa kläder för korta, normala och långa så man kan välja när man lägger ett plagg i kundkorgen. Tror Zalando också har det, kollektioner för långa. Men minns inte på rak arm vad deras kläder för långa har för begrepp, om det var "Tall" kanske? Man borde kunna köpa sin vanliga storlek när man köper kläder för långa personer.
Men om man bänkar 85 , å ska ha en tall, räcker det med korg då?
Kan inte vagn underlätta?
Annars borde han Salando, det är skräddaren, va? Vara behjälplig?
Men som du säger, man borde kunna köpa sin vanliga storlek, men det kan ställa till det om man nu är lite piff!
Citera
2024-10-09, 12:44
Medlem
tröjstorlek är ingenting som bestäms av tröjinstitutet i schweiz, med andra ord varierar det.
Citera
2024-10-09, 13:01
Medlem
peterZiipens avatar
Jag skulle också behöva ha hjälp med att hitta rätt tröjstorlek. Jag är kille, 182cm lång, går 5km på 40 minuter och mitt hjärta slår 70 slag/min. Vilken storlek har jag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in