2024-10-08, 09:32
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Där har det väl varit frost. Så det går att hitta ändå alltså?

Jag hittade en hel del igår, dem flesta var färska och bara några få var stela.
Citera
2024-10-08, 13:01
Medlem
Letar ni som lagt upp att ni hittar många även på andra ställen än hagar eller går ni uteslutande till hagar som har eller har haft betande djur?
Citera
2024-10-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humancentered21
Letar ni som lagt upp att ni hittar många även på andra ställen än hagar eller går ni uteslutande till hagar som har eller har haft betande djur?

Själv har jag bara kollat i hagar men jag skulle säga att jord typen är viktigare än om det är en hage eller inte. Det ska helst finnas massa grästuvor och mossa. Märkt även att många växer på slänter så kolla där också.
Citera
2024-10-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Där har det väl varit frost. Så det går att hitta ändå alltså?

så länge det inte är frost flera dagar i sträck så är det lungt
Citera
2024-10-09, 09:02
Medlem
flingaroos avatar
Plockat runt 500 lite här och där i Sthlm, så det finns absolut=)
Citera
2024-10-09, 12:35
Medlem
Perfekt väder i småländska höglandet nu under veckan. Ska ut till helgen och söka, hittat runt 200st men det har varit rätt torrt och kalla nätter, så hoppas på bättre lycka framåt dagarna!
Citera
2024-10-09, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMagic77
Nä jag var nog lite väl försiktig. De torkade är jag 100 procent säker på var toppisar. Ingen tvekan. De färska lite mer osäker men enligt svar i identifieringstråden var det toppisar: https://imgur.com/a/OKAZzgX

Men de kan väl ha fel också antar jag.

Ah dom ser legit ut, testa käka samma mängd på tom mage nästa gång. Alla är olika och har olika tolerans så din mage kanske bryter ner det för snabbt, testa lägg det i citron juice/té ett tag.

10st för mig är som en mild bonghit eller edible som håller flera timmar men har polare som inte känner nånting av samma mängd/svamp.

Bara testa igen!
Citera
2024-10-09, 19:09
Medlem
Elgrandehuevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo
Plockat runt 500 lite här och där i Sthlm, så det finns absolut=)

Jag förstår om du inte vill avslöja dina ställen, men när du skriver Stockholm antar jag att du menar storstockholm? Vill du hinta om det är söder eller norrut?
Citera
2024-10-09, 19:58
Medlem
Kan toppisarna börja växa igen ifall det redan varit frost? För just nu är det regn och 5-7 grader
Citera
2024-10-09, 21:43
Medlem
flingaroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrandehuevo
Jag förstår om du inte vill avslöja dina ställen, men när du skriver Stockholm antar jag att du menar storstockholm? Vill du hinta om det är söder eller norrut?
Södra och västra Sthlm, en sisådär 20-30 min från stan.
Citera
2024-10-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo
Södra och västra Sthlm, en sisådär 20-30 min från stan.
Närmare tät bebyggelse än man intuitivt anar ibland?
Citera
2024-10-10, 02:31
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur
Låter som du inte fick i dig tillräckligt med psilocybin. Förstår besvikelsen. Inta helst på tom mage, jag skulle inte rekommendera att inta tillsammans med annan mat (onödigt att låta svampen och maten konkurrera med varandra i magen). Ta mer svamp nästa gång och släpp förväntningarna lite.. 2-3 gram torkat blir nog toppen. Lycka till!

Nyktra till och se vart du postar - så blir det nog toppen på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenMagic77
Jag var nog långt från 2-3 gram. Men jag har svamp kvar så ska göra ett nytt försök vid tillfälle. Tack för tips.

2-3g är en dosering som lämpar sig för cubensis och inte toppisar, vilka är mycket potentare om man ska gå efter vikt.

30 pulveriserade toppisar i citronjuice brukar ge en väldigt angenäm upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in