2024-10-08, 22:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är inte ologiskt om du sett Kräftans senaste video.
Han säger där klart och tydligt att JACKE får vara med i dokumentären så länge som han talar sanning.

Titta på den först.
Hur vet chrippa att Jacke inte talar sanning i dokumentären? Den är ju inte ute ännu?
Citera
2024-10-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur vet chrippa att Jacke inte talar sanning i dokumentären? Den är ju inte ute ännu?

Det frågar sig många. Och även varför han åter igen sätter sig över brorsan som tydligt uttryckt att han blivit illa behandlad av Kräftan.
Otroligt manipulativt.
Citera
2024-10-08, 22:27
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det frågar sig många. Och även varför han åter igen sätter sig över brorsan som tydligt uttryckt att han blivit illa behandlad av Kräftan.
Otroligt manipulativt.
Chrippa har ju vetat i flera månader att Jacke ska vara med i dokumentären, Jacke och Chrippa har ju pratat om det för flera månader sen, och då var allt lugnt. Varför har det plötsligt nu blivit ett problem?
Citera
2024-10-08, 22:43
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Och hur har Jonnas mammas meddelande läckt offentligt?
Dessa människor håller verkligen ingenting privat
Det förvånar mig verkligen inte att Jonnas mamma är så korkad att hon läcker privata meddelanden på nätet.
Hennes mamma hade ju innan Jonna och Jocke blev tillsammans över tiotals katter (uppfödare av Perser) som hon vanvårdade så till den milda grad att Länsstyrelsen fick omhänderta och avliva de flesta, hennes uppfödarvänner (de få hon hade kvar när detta uppdagades) fick hjälpa till och städa skiten hemma hos henne. Total misär, inget hade städats på evigheter och skit och piss precis överallt. Det var inga trevliga bilder från hemmet om man säger så.
Citera
2024-10-08, 22:54
Medlem
Citat:
Nej andra användare har skrivit det, och du ignorerade det, och valde istället att bråka med en användare som kommenterade att den drog efter andan.
Sen tycker du jag ska reagera när en användare skriver att folk är asgamar. När du själv ignorerar folk som skriver 1000 gånger värre saker.

Och enklaste är ju att inte svara micro om du känner att micro bara vill bråka.

Dock känns det som det inte finns så mycket att diskutera runt chrippa just nu.
Undra om några av alla dessa anmälningar emot alla kommer leda någonstans. Det verkar väldigt dött på den fronten just nu.

Jag har inte sagt att någon ska råka illa ut. Det jag skrev tidigt var att inte ska ta ut segern i förskott. Blanda inte in mig i saker jag inte skrivit.

Jag gjorde precis det, jag reagerade på att micro inledde ett försök till kontakt med att kalla mig och andra asgamar och drog en gräns.
Vad var fel i det?
Sen att micro väljer att fortsätta mata på och lägga till lögner om en, det får micro ansvara för.

Det andra du tar upp som redan är avklarat och var inget bråk från min sida, om du läst hela konversationen. Jag poängterade att Pallal med sin länk satte griller i huvudet på folk inklusive användaren för att testa reaktioner, men avsikten var att provocera fram en reaktion från Jocke. Men bildligt uttryck förstår tydligen inte alls.
Hur kan det vara något negativt att uppmärksamma att användaren medvetet spred felaktig information i tråden?
Var glad över det istället.

Jag tror micro är vuxen nog att sköta och ta ansvar för sitt egna beteende i trådarna.

Jag vet inte vad det är för anmälningar, men troligen är det saker som händer bakom kulisserna gällande denna cirkus.
Jag tycker det händer saker hela tiden kring Kräftan, senast igår.
Han är inte direkt tyst eller tar förnuftiga beslut.
Citera
2024-10-08, 22:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltakissen
Det förvånar mig verkligen inte att Jonnas mamma är så korkad att hon läcker privata meddelanden på nätet.
Hennes mamma hade ju innan Jonna och Jocke blev tillsammans över tiotals katter (uppfödare av Perser) som hon vanvårdade så till den milda grad att Länsstyrelsen fick omhänderta och avliva de flesta, hennes uppfödarvänner (de få hon hade kvar när detta uppdagades) fick hjälpa till och städa skiten hemma hos henne. Total misär, inget hade städats på evigheter och skit och piss precis överallt. Det var inga trevliga bilder från hemmet om man säger så.
Jag tror inte Jonnas mammas läckt sina egna meddelanden. Utan troligen har hennes meddelande delats med andra som sen läckt dem.

Nu vet jag inte om det där med länsstyrelsen är sant eller ej. Men oftast när det blir så så ligger sjukdom eller psykisk ohälsa i grunden, det ursäktar inte djurplågeri, men många missar att det finns en människa som troligen skulle behövt hjälp och vård långt tidigare, men alla i personens närhet missade detta.
Citera
2024-10-08, 23:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Fråga inte mig.
Kan det vara så att någon vill att dem ska bråka om jackes medverkan i dokumentären så det börjar pratas = gratis reklam för dokumentären?
För det känns ju som ett väldigt sammanträffande att något som inte var ett problem plötsligt blir ett problem när dokumentären snart ska släppas?
Eller är det ett fejk bråk för att göra reklam för dokumentären?
Citera
2024-10-08, 23:16
Medlem
Citat:
Kan det vara så att någon vill att dem ska bråka om jackes medverkan i dokumentären så det börjar pratas = gratis reklam för dokumentären?
För det känns ju som ett väldigt sammanträffande att något som inte var ett problem plötsligt blir ett problem när dokumentären snart ska släppas?
Eller är det ett fejk bråk för att göra reklam för dokumentären?

Det är inget bråk som pågår, det Kräftan med talets gåva som yttrar sig och har problem. Ingen annan.

Titta på både Jackes och Kräftans videos och lyssna på vad de säger.
Citera
2024-10-08, 23:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är inget bråk som pågår, det Kräftan med talets gåva som yttrar sig och har problem. Ingen annan.

Titta på både Jackes och Kräftans videos och lyssna på vad de säger.
Fast det går inte riktigt ihop ändå.
Chrippa visste att jacke skulle vara med i dokumentären. Dem pratade om det efter Jacke spelat in sin del.
Det var flera månader sen. Men nu har det plötsligt blivit ett problem? Plötsligt när det börjar närma sig att dokumentären ska sändas? Är det verkligen en slump?
Citera
2024-10-08, 23:58
Medlem
Citat:
Fast det går inte riktigt ihop ändå.
Chrippa visste att jacke skulle vara med i dokumentären. Dem pratade om det efter Jacke spelat in sin del.
Det var flera månader sen. Men nu har det plötsligt blivit ett problem? Plötsligt när det börjar närma sig att dokumentären ska sändas? Är det verkligen en slump?

Jag är inte med på denna konspirationsteori att det skulle vara en slump.

Sedan när är Kräftan konsekvent?
Allt som kommit ur Kräftans mun går inte ihop. Det nya saker hela tiden. Ena dagen bevittnat barnmisshandel och andra dagen har det inte hänt. Tredje dagen skrivit en självbiografi för utsatta män och fjärde dagen är det ett påhitt.
Citera
2024-10-09, 00:06
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Jag tror inte Jonnas mammas läckt sina egna meddelanden. Utan troligen har hennes meddelande delats med andra som sen läckt dem.

Nu vet jag inte om det där med länsstyrelsen är sant eller ej. Men oftast när det blir så så ligger sjukdom eller psykisk ohälsa i grunden, det ursäktar inte djurplågeri, men många missar att det finns en människa som troligen skulle behövt hjälp och vård långt tidigare, men alla i personens närhet missade detta.
Jag har själv sett misären på bilder samt läst Jonnas mammas egna snyftande inlägg om hur elaka LS är på Kattforum på tiden det begav sig, så jo det är sant. Och självklart ligger det psykisk ohälsa bakom allt, men det ursäktar som sagt verkligen inte att hon plågade så många katter under denna period samt inte städade sitt hem överhuvudtaget trots att Jonna på den tiden var barn/ung tonåring. Jag har mycket svårt att ursäkta sånt beteende med att samhället borde hjälpt henne när hon själv inte ens tyckte att hon behövde hjälp. Men whatever, jag tänker inte kasta skit på henne nu så lång tid efteråt, men jag ville bara belysa att människan inte är klar i huvudet och således kan hon hur lätt som helst sprida privat information till höger och vänster.
Senast redigerad av saltakissen 2024-10-09 kl. 00:12.
Citera
2024-10-09, 02:33
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att någon ska råka illa ut. Det jag skrev tidigt var att inte ska ta ut segern i förskott. Blanda inte in mig i saker jag inte skrivit.
Jag poängterade att Pallal med sin länk satte griller i huvudet på folk inklusive användaren för att testa reaktioner, men avsikten var att provocera fram en reaktion från Jocke. Men bildligt uttryck förstår tydligen inte alls.
Hur kan det vara något negativt att uppmärksamma att användaren medvetet spred felaktig information i tråden?
Var glad över det istället.

Jag tror micro är vuxen nog att sköta och ta ansvar för sitt egna beteende i trådarna.

Desinformation som alltid. Jag postade en länk som kunde ha handlat om Chrippa när dom varit offline ett dygn.

Linnea och Chrippa har tagit emot oräkneliga hot om våld och dödligt våld i kommentarsfält, dom allra värsta hoten av dom värsta psykfallen, brukar skickas privat.

Jag skrev ingenting varsig innan eller efter länken. Ni kan inte skuldbelägga mig för vad trollfabriken kom fram till och hurrade åt, att han inte var gripen eller att han inte var allvarligt skadad.

Ni blev väldigt upprörda över att han var helskinnad och det är ju inte friskt nånstans.
Ta ut segern i förskott innan ni visste om Chrippa hade blivit utsatt för dödligt våld försökt mörda någon. Asgamar.

Ni blev upprörda över att Chrippa mådde bra.

Enligt 5 kap. 1 § brottsbalken sägs att den som eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning, döms för förtal.

Böi skämde ut sig med desinformerade, ”peakade” och förtalade på samma dag, när han utpekade Chrippa såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt. Uttalandet nådde extremt stor spridning hos en miljon godtrogna följare.

https://referatsamling.brottsoffermyndigheten.se/referat-till-och-med-den-30-juni-2022/grovt-fortal/

” Vad som förutom förtalets art kan vara särskilt försvårande vid förtalsbrott är den spridning som uppgifterna fått, varvid såväl riskerna för att tilltro ska fästas vid uppgifterna som möjligheterna att tillbakavisa dem måste beaktas.”

En miljon mannen, hans publik är barn mannen.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-09 kl. 02:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in