2024-10-08, 22:36
Medlem
Narutoshippchops avatar
Det är dyrt, massa slödder och livsfarligt att vingla runt när man är förfriskad på stan vid mörkrets ingång.
Citera
2024-10-08, 23:23
Medlem
För att nattklubbar är värdelöst. Vad fan ska man dit och göra? Något jag insett med åren är att uteliv inte ger ett jävla dugg. Inte ens barer är värt det.

Jag älskar att supa, men varför ska man ut bland folk? Kan lika gärna sitta hemma med sina polare, det är billigare, du väljer musiken och vi snackar ändå inte med främlingar.

Och dansställen, stå på ett trångt varmt golv, varför? Aldrig fattat, inte ens när jag var 18, helt jävla värdelöst. Jag har inte varit på klubb på säkert 6 år, och i mina yngre dag spenderade jag 90% av tiden där ute på terassen ändå, bättre att så och dricka öl och röka än att dansa bland massa idioter.

Ne, när fredagen kommer super jag mig redlös, med polare eller själv, finns inget bättre, men att hänga med massa främlingar, nej tack.
Citera
2024-10-09, 05:44
Medlem
Ingen social kompetens pga alldeles för hög konsumtion av mobil och sociala medier.
Citera
2024-10-09, 08:08
Medlem
The.Toffeess avatar
Efter kl 0.00 kryper alla slödder fram ur hålorna. Nej finns ingen anledning att gå ut. Dyrt, idioter överallt, kryllar av babbar och andra efterblivna människor. Folk i allmänhet håller sig ändå för sig själva i sina grupperingar så varför ska jag ens utsätta mig för att ha en massa främlingar omkring mig helt i onödan. Kan lika gärna vara med polare och dra ihop en middag och dricka hemma.
Citera
2024-11-27, 18:10
Avslutad
Fler som gjort samma observation.

https://www.dagensps.se/varlden/nu-drar-svenskarna-ner-pa-alkoholen-ar-det-slut-pa-vilda-fester/

Citat:
Något nytt håller på att hända i våra sociala sammanhang.

Festkvällarna slutar tidigare, middagarna känns lugnare och det där andra glaset vin som brukade vara självklarhet, lämnas ofta orört.

En våg av medvetet drickande har svept in och förändrar hur vi umgås, skriver The Wall Street Journal.
Citera
2024-11-27, 18:24
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Sociala medier, tramadol och lustgas
Citera
2024-11-27, 19:24
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Ljudvolymen på klubbarna är så hög att man inte hör sig själv. Tydligen var det ett sätt att få folk att köpa mer dricka, men nu har folk tröttnat på dessa ockrare och klubbarna försvinner. De kan ha det.
Citera
2024-11-28, 05:38
Bannlyst
Det kallas invandring. Svenskarna är trötta på att öppna deras stjärthåll när dom är ute och har trevligt. Därav är stora privatfester det som gäller nuförtiden där man kan utesluta kriminella exotiska inslag.
Citera
2024-11-28, 10:39
Medlem
Det är ju knappt ens tillåtet att vara berusad på nattklubbar, har alkoholen börjat verka så blir man nedad köp eller utkastad. ska man röka måste man utanför lokalen och får därmed inte ta med sig sin öl.

Riktigt värdelöst, är bättre att umgås med vännerna på annat håll och fixa ligget på andra sätt.
Citera
2024-11-28, 10:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Det är väl mest homosexuella som går på "nattklubb"?
Citera
2024-11-28, 12:13
Medlem
Något hände när covid kom, världen blev aldrig den samma efter det.

Men det riktigt roliga festandet dog egentligen med mobilkameran. Man är ju fan övervakad oavsett nu.

Det blir inte lika kul, men det är lika dyrt. Då blir något fel serru. Folk som har möjligheten festar privat istället. Man kan förstå det.
Citera
2024-12-23, 09:45
Medlem
Kan det också ha att vi har en generation av ungdomar som är uppväxt med en smartphone sedan mellanstadiet och har vänt sig att umgås därifrån? Vi pratar om de som är födda 2000 och framåt.

Utöver det en massa Mellanöstern folk som har etablerat sig i dessa nattklubbar där minsta konflikt kan leda till att få en kniv på.sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in